• 0

Ervaring met ICTWaarborg? Meer problemen dan zekerheden?

Nieuw op dit forum en gelijk een mooi topic; althans dat hoop ik.

 

Ik ben eigenaar van een ICT bedrijf en sinds circa 1,5 jaar aangesloten bij de vereniging ICTWaarborg. Alles leek erg netjes geregeld te zijn. Komt goed over en promotiemateriaal is ook in orde. Na 1,5 jaar niets van de vakgroep vernomen te hebben, ben ik toch maar eens kritische vragen gaan stellen. Althans; ik denk niet dat ze zo kritisch zijn. Ik wilde namelijk weten hoe het lidmaatschap terecht komt, of er al veel gebruik is gemaakt van de garantie reglementen en bemiddeling.

 

Helaas; ik kreeg vaak geen antwoord. Tot ik alles maar bleef herhalen en ik mijzelf meer als spammer zag dan als vriendelijke deelnemer. Op een zeker moment was ik het beu en ben ik incasso's terug gaan draaien. Helemaal niet netjes natuurlijk. Maar dit leek wel de manier te zijn om met ICTWaarborg in contact te komen... Er zijn diverse gesprekken, maar alle gesprekken zijn even vervelend geëindigd.

 

Uiteindelijk heeft een accountmanager de tijd genomen om het verhaal aan te horen. Hij gaf als korte en krachtige reactie: ''wij leggen geen verantwoording af naar deelnemers". Omdat wij nog deelnemer waren en niet geschorst wilde worden; met hem afgesproken om alle openstaande facturen te voldoen en aan het eind van de overeenkomst afscheid van elkaar te nemen.

 

Maar nu; ICTWaarborg heeft ondank de gemaakte afspraken, het feit dat er geen betalingen meer openstaan en het, niet geheel prettige, verleden. Alsnog ons geschort als deelnemer en geeft wederom geen gehoor.

 

Wat zouden jullie doen?

 

 

 

 

ictwaarborg_-_kopie.thumb.png.eac826cf221f2b5f101b8356eb8df9cc.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op Webhostingtalk staan ook ervaringen met ICT Waarborg

 

Klopt, waarvan enkele van ons. Helaas nog niet voldoende om echt iets mee te doen. Een van de mensen op WHT schrijft:

 

" Naarmate er meer aversie tegen zal zijn, en meer 'leden' zullen stoppen met betalen, zullen de gehanteerde methodes ook wel grimmiger worden. "

 

 

Een dergelijke situatie wil ik graag voorkomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Welkom, een vervelende situatie voor je. Ik zie bedragen tot €90 per maand op de site van ICT Waarborg. Daar mag je ook iets voor verwachten vind ik.

 

Het probleem is dat je echt precies moet omschrijven wat nu jouw klacht is. Hieronder jouw woorden:

Maar nu; ICTWaarborg heeft ondank de gemaakte afspraken, het feit dat er geen betalingen meer openstaan en het, niet geheel prettige, verleden. Alsnog ons geschort als deelnemer en geeft wederom geen gehoor.

 

Zoals ik het lees heb jij netjes alles betaald en is de contract periode afgelopen.

Het is dan in mijn ogen niet zo gek dat ICT Waarborg je uitschrijft uit hun register. Jij noemt dat zelf 'geschort' (ik denk dat je 'geschorst' bedoelde).

 

Leg nog even heel precies uit wat er in jouw ogen niet klopt, dan kunnen we je verder helpen.

Wil je nu wel of niet ingeschreven blijven bij ICT Waarborg?

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0
Ik ben eigenaar van een ICT bedrijf en sinds circa 1,5 jaar aangesloten bij de vereniging ICTWaarborg. Alles leek erg netjes geregeld te zijn. Komt goed over en promotiemateriaal is ook in orde. Na 1,5 jaar niets van de vakgroep vernomen te hebben, ben ik toch maar eens kritische vragen gaan stellen.

Waarom? Waarom moet je na 1,5 jaar kritische vragen gaan stellen? Wat had je dan specifiek verwacht wat je nu meent niet te hebben gekregen?

 

Althans; ik denk niet dat ze zo kritisch zijn. Ik wilde namelijk weten hoe het lidmaatschap terecht komt, of er al veel gebruik is gemaakt van de garantie reglementen en bemiddeling.

Als ICT Waarborg een vereniging is, en jij een lid, dan vraag je die info toch op via de ALV?

 

''wij leggen geen verantwoording af naar deelnemers".

Eh? Is het nu een vereniging of niet? Een bestuur legt namelijk wel verantwoording af naar haar leden. Dat is geen keuze, maar een wettelijke plicht.

 

Op mij komt het meer over als een stichting. En dan is de vraag vervolgens: wie bepaalt wie er in het bestuur van die stichting zit?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

HL spreekt over leden maar is geen vereniging. Bij ICT Waarborg is vrij snel te vinden hoe de steel in de vork zit.

 

Artikel 1

1. De stichting draagt de naam:

STICHTING BRANCHE-ORGANISATIE ICT WAARBORG, ook handelend onder de naam ICTWaarborg.

2. Zij heeft haar zetel in de gemeente Montfoort.

 

Deelnemers is een beter woord. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Deelnemers is een beter woord. ;)

Thnx voor de info. Alhoewel ik m.b.t. HL het begrip "deelnemer" bij voorkeur gebruik voor mensen die ook echt deelnemen; zeg maar de "actieve leden" :)

 

Back on topic: TS is een betalende deelnemer aan een stichting die garantiediensten levert aan ICT bedrijven. Ik ben dan vooral benieuwd naar de motieven van TS om na 1.5 jaar deelnemerschap "kritische vragen" te gaan stellen? Is TS vooral kritisch over de kosten versus de baten, of had hij meer verantwoording of inspraak verwacht? Of is er meer aan de hand en rommelt er iets?

 

Die verantwoording of inspraak vind ik op zich wel begrijpelijk, maar vind je bij vrijwel geen enkele "belangenbehartiger": het gros kent een stichtingsvorm zonder leden.

Een Nederlandse stichting is wat dat betreft een prachtig instrument tegen al te veel invloeden van buitenaf.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Een Nederlandse stichting is wat dat betreft een prachtig instrument tegen al te veel invloeden van buitenaf.

Klopt helemaal. Zo was er een tijdje geleden iemand die een 'stichting' had opgericht die tot doel had het het aankopen en uitlenen van oude raceauto's aan 'leden' om te kunnen rondcrossen in rally's van golfclub naar golfclub. Ik denk dat de 'invloed van buitenaf' hier de Belastingdienst was.

 

Maar terug on topic..

Het blijft een terugkomend probleem voor ondernemers. Doe je wel of niet mee aan een keurmerk? Ze zijn allemaal niet goedkoop, kijk maar eens naar de bedragen bij Thuiswinkel waarborg. Maar als je daardoor meer verkoopt is het prima toch?

Elk beetje 'trust' dat je kunt kopen is goud waard op internet. Daarom waren er vroeger ook van die echte 'zegels' en 'stempels'. Heel vreemd maar de consument is zo bang om opgelicht te worden dat keurmerken aantoonbaar voor meer omzet zorgen.

 

De 'keurmerk' business is daarmee big business geworden.

TS is niet de enige klager op WebhostingTalk dus er lijkt me echt iets aan de hand.

 

Ik vind het overigens wel erg grappig dat er nu een discussie ontstaat over de 'betrouwbaarheid' van een organisatie die zelf gaat over betrouwbaarheid.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

TS is niet de enige klager op WebhostingTalk dus er lijkt me echt iets aan de hand.

Maar of het een nieuwe MKB clickservice is durf ik niet te zeggen ::)

Het doet er wel aan denken in ieder geval: De klachten op WHT hebben vooral betrekking op agressieve verkooptechnieken, ongewenste mail en niet kunnen opzeggen. Dat soort vorm-kwesties gaat meestal gepaard met ook niet al te grote inhoudelijke kwaliteit

 

Ik vind het overigens wel erg grappig dat er nu een discussie ontstaat over de 'betrouwbaarheid' van een organisatie die zelf gaat over betrouwbaarheid.

Ik maak niet anders mee. Zelfbenoemde belangenbehartigers die vooral hun eigenbelang nastreven en zo transparant zijn als een communistische heilstaat in de jaren '50.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zie dat je reageert op mijn MKB Clickservice vergelijking.

Die had ik maar weg gehaald later, voordat ik ook een blafbrief van hun advocaat krijg.

Plaats hem dan hier ook even ;D

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je reageert op mijn MKB Clickservice vergelijking.

Die had ik maar weg gehaald later, voordat ik ook een blafbrief van hun advocaat krijg.

Moah, dat zal wel meevallen. Je kunt de vergelijking ook positief opvatten: MKB Clickservice heeft op HL inhoudelijk gereageerd en geeft aan een beter imago na te streven en problemen te willen oplossen.(Ik laat even in het midden of hun klanten het ook al zo ervaren: het gaat mij nu om de beweging, niet om het resultaat)

 

Back on topic:

Het zou ICT Waarborg sieren als ICT Waarborg hier of op WHT ook een dialoog start met haar leden deelnemers

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het je meer geld gaat kosten dan het oplevert

 

Kun je die "gedachten" ook nog iets nader motiveren?

 

By the way: fantastisch dat je onder toezicht staat van de "Cyprus Securities en Exchange Commission", maar voor zover mij bekend moet je - als je je via een NL website richt op Nederlandse klanten - ook een vergunning van de AFM hebben. Persoonlijk heb ik daar ook iets meer vertrouwen in :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ter info, ik heb mijn Ictwaarborg lidmaatschap recent opgezegd met onderstaande tekst.

 

•Ik heb geen tijd en zie het nut er niet van in om mijn website aan jullie nieuwe zelf bedachte regels/voorwaarden aan te moeten passen en vind ik het ronduit negatief en schadelijk (!) voor mijn bedrijf dat er dan op mijn Ictwaarborg pagina staat “Servicebedrijf zekerheden niet geldig” “Bedrijfsnaam" doorloopt momenteel onze certificering die vereist is voor de zekerheden van ICTWaarborg. Daarom zijn de zekerheden van ICTWaarborg niet van toepassing voor dit bedrijf”

 

•En nogmaals voor alle duidelijkheid, als jullie vinden dat een certificering niet in orde is haal dan meteen de link weg van jullie website want dit neigt naar een zeer negatief pressiemiddel waar niemand van gediend is en wat ook zeker vanuit jullie waarborg/bescherming niet correct is.

 

•Wat ik ook zeer vervelend vind zijn de zogenaamde “beoordelingen” want ik moet daardoor mijn klanten lastig vallen met het verzoek of zei dit willen doen want als er alleen oude beoordelingen of geen enkele beoordeling op staat geeft dit ook weer een totaal verkeerd beeld van mijn verder goed lopende ICT onderneming.

 

•Verder is er nog nooit, ik herhaal nooit, een nieuwe klant gekomen via Ictwaarborg of heeft een bestaande klant iets gemeld dat het bv zo fijn is dat ik aangesloten ben bij Ictwaarborg, sterker nog, geen enkele bestaande of nieuwe klant van mij heeft/had nog nooit van jullie bestaan gehoord.

 

Link naar reactie
  • 0

•Ik heb geen tijd en zie het nut er niet van in om mijn website aan jullie nieuwe zelf bedachte regels/voorwaarden aan te moeten passen en vind ik het ronduit negatief en schadelijk (!) voor mijn bedrijf dat er dan op mijn Ictwaarborg pagina staat “Servicebedrijf zekerheden niet geldig” en “Bedrijfsnaam" doorloopt momenteel onze certificering die vereist is voor de zekerheden van ICTWaarborg. Daarom zijn de zekerheden van ICTWaarborg niet van toepassing voor dit bedrijf”

Ik heb onderstreept waarom je ICT Waarborg mogelijk smaad of laster kan verwijten en vervolgens een schadevergoeding kan eisen. Als hun regels/voorwaarden aangepast worden, moet je als 'deelnemer' de optie hebben om de overeenkomst en samenwerking te beeindigen. Dit riekt naar chantage, met mogelijk zelfs strafrechtelijke gevolgen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

By the way: fantastisch dat je onder toezicht staat van de "Cyprus Securities en Exchange Commission", maar voor zover mij bekend moet je - als je je via een NL website richt op Nederlandse klanten - ook een vergunning van de AFM hebben. Persoonlijk heb ik daar ook iets meer vertrouwen in :)

 

Als Slimhandelen alleen een website met informatie over beleggen runt, zonder zelf financieel advies te geven of een beleggingsproduct aan te bieden, heeft hij daarvoor volgens mij geen AFM vergunning nodig. Of zie ik dat verkeerd?

 

De CFD aanbieder die hij op zijn site promoot (Plus500) heeft wel een vergunning nodig. Maar omdat dat een buitenlands bedrijf is gereguleerd door het Cypriotische CySec en de Britse FCA, wordt volgens mij automatisch een Nederlandse vergunning verstrekt volgens Europese MiFID wetgeving.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat ICT Waarborg zichzelf "dé belangenbehartiger voor de ICT-branche" noemt. Als er nu een andere (echte) belangenbehartiger was, zou die werk kunnen maken van een dergelijke uitspraak.

Een ballonnetje oplaten bij andere belangbehartigers kan inderdaad geen kwaad, want andere banken vielen ook over dé Bank.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik spijt van mijn afgesloten lidmaatschap voor mijn website https://allesineenpakketten.nl.

Het heeft mij tot nu toe nog niets opgeleverd en wel klauwen met geld gekost.

 

Subtiele reclame, maar mag ik vragen waarop je er ooit voor hebt gekozen je aan te melden? Het is niet zo dat je het logo van de stichting heel groot voert dus ik verwacht ook niet dat klanten het zullen zien...

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie
  • 0

Subtiele reclame

Moah... nee, gewoon een concreet voorbeeld dat bijdraagt aan deze discussie.

 

Het is niet zo dat je het logo van de stichting heel groot voert dus ik verwacht ook niet dat klanten het zullen zien...

en als je er wel op klikt schrikt het (mij althans) eerder af: gele stopbordjes en de tekst "zekerheden niet geldig" omdat je niet gecertificeerd bent. Dan vraag ook ik me af: "Waarom? Wat is de meerwaarde?"

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.