Anderhalf jaar geleden ben ik een webshop gestart. Hiervoor had ik ook een payment provider nodig.
Vorig jaar ben ik gestopt met deze webshop en heb ik op 11 juni 2014 een opzegging gedaan van de diensten. Het contract zou lopen tot en met 5 augustus 2014.
In de tussentijd heb ik niet gekeken naar het oude email adres, maar toen ik recentelijk keek zag ik dat ze me zijn blijven factureren tot een bedrag van +/- 300 euro op dit moment.
Ik heb ze daarvoor gebeld, maar ze zeggen dat ze nooit die opzegging ontvangen hadden. Dus ik heb die e-mail wederom gestuurd en toen zagen ze dat ik inderdaad op 11 juni 2014 heb opgezegd.
Echter nu beweren ze dat er 3 maanden opzegtermijn geldt en dat ik dus t/m 5 augustus 2015 aan dit contract vast zit. Ik vind dit nogal opmerkelijk omdat ik meer dan een jaar geen gebruik heb gemaakt van hun diensten. Daarnaast vind ik de opzegtermijn van 3 maanden ongebruikelijk.
Nu staat mij bij dat voor abonnementen (diensten) die maandelijks afgenomen worden een wettelijke opzegtermijn geld van 1 maand.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RDD
RDD
Beste,
Anderhalf jaar geleden ben ik een webshop gestart. Hiervoor had ik ook een payment provider nodig.
Vorig jaar ben ik gestopt met deze webshop en heb ik op 11 juni 2014 een opzegging gedaan van de diensten. Het contract zou lopen tot en met 5 augustus 2014.
In de tussentijd heb ik niet gekeken naar het oude email adres, maar toen ik recentelijk keek zag ik dat ze me zijn blijven factureren tot een bedrag van +/- 300 euro op dit moment.
Ik heb ze daarvoor gebeld, maar ze zeggen dat ze nooit die opzegging ontvangen hadden. Dus ik heb die e-mail wederom gestuurd en toen zagen ze dat ik inderdaad op 11 juni 2014 heb opgezegd.
Echter nu beweren ze dat er 3 maanden opzegtermijn geldt en dat ik dus t/m 5 augustus 2015 aan dit contract vast zit. Ik vind dit nogal opmerkelijk omdat ik meer dan een jaar geen gebruik heb gemaakt van hun diensten. Daarnaast vind ik de opzegtermijn van 3 maanden ongebruikelijk.
Nu staat mij bij dat voor abonnementen (diensten) die maandelijks afgenomen worden een wettelijke opzegtermijn geld van 1 maand.
Weet iemand hier meer van?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49520-contractbe%C3%ABindiging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag