• 0

Webshop in Duitsland en Nederland [hanteren lager BTW-tarief Duitsland]

Met zoeken heb ik niet het antwoord kunnen vinden, hopelijk kan iemand op dit forum het antwoord geven.

 

Ik zal proberen zo simpel mogelijk mijn vraag te omschrijven:

 

Is het toegestaan om naast een webwinkel in Nederland dezelfde webwinkel te hebben in Duitsland en de bestellingen door Nederlanders in de Duitse webwinkel vanuit Nederland naar hun te versturen, maar wel met het goedkopere Duitse BTW tarief? De bestellingen door Duitsers sturen wij dan wel vanuit Duitsland of anders ook vanuit Nederland indien mogelijk.

 

Ik heb bijvoorbeeld diverse domeinnamen geregistreerd bij Strato. Al het mailverkeer komt uit Berlijn vandaan, dus in principe doen zij het op dezelfde manier.

 

Bij voorbaat dank!

 

Gr. Roy

 

[aanpassing: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het toegestaan om naast een webwinkel in Nederland dezelfde webwinkel te hebben in Duitsland en de bestellingen door Nederlanders in de Duitse webwinkel vanuit Nederland naar hun te versturen, maar wel met het goedkopere Duitse BTW tarief?

Nee.

 

Ik heb bijvoorbeeld diverse domeinnamen geregistreerd bij Strato. Al het mailverkeer komt uit Berlijn vandaan, dus in principe doen zij het op dezelfde manier.

Nee, zij leveren geen goederen via een Duitse webwinkel die dan met Duitse btw vanuit Nederland naar Nederlandse klanten verzonden worden

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de beide reacties.

 

Als ik het goed begrijp is de enige mogelijk om te profiteren van het goedkope BTW tarief door het product vanuit Duitsland naar Nederland te versturen zolang je onder de 100.000 euro blijft?

 

Gr. Roy

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden Nederlanders in een Duitse webshop bestellen? Voor het bieden van 2% BTW voordeel voor particuliere klanten kun je als Nederlandse ondernemer geen Duitse onderneming voeren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een duitse ondernemer kan vanuit zijn duitse webshop goederen aan Nederlandse particulieren leveren met 19% Mwst tot een bedrag van 100.000 euro.

 

Voor diensten geld een andere regeling binnen de EU, dat zal dan van toepassing zijn bij Strato.

 

Maar wat Highio zegt is toch eigenlijk waar of niet?

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid, je praat in mijn geval over een verschil van 14%. Ik verkoop online hondenvoer en waar je in Nederland 21% BTW mag betalen is dat in Duitsland 7%. Voor 2% zou ik inderdaad niet zoveel moeite doen, maar 14% kan flink oplopen.

 

Gr. Roy

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.