• 0

De bank KNAB

Goedenavond,

 

Nieuw op dit forum en ondernemer van een webwinkel. Wij bankieren op dit moment bij een 'dure' bank en willen graag overstappen naar KNAB. Het enige wat ons nog niet over de streep heeft gehaald is dat je geen geld kan storten/opnemen. Dit moet dan via een GWK kantoor.

 

De webwinkel is op dit moment nog een EZ. Is het ook mogelijk om indien er contant geld is wat ik graag op de rekening wil hebben dit via mijn privé rekening te storten op de zakelijk rekening.

Zo ja hoe wordt dit dan verwerkt in de boekhouding (Snelstart)?

 

Ik hoor graag jullie reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nieuw op dit forum en ondernemer van een webwinkel. Wij bankieren op dit moment bij een 'dure' bank en willen graag overstappen naar KNAB. Het enige wat ons nog niet over de streep heeft gehaald is dat je geen geld kan storten/opnemen. Dit moet dan via een GWK kantoor.

Dit is niet helemaal juist. Alleen direct storten van (papier!)geld moet via "Mr. Pay" (denk ik) op een GWK-vestiging of servicepunt. Overigens biedt SNS Bank ook die mogelijkheid. Pinnen kan sowieso bij alle Nederlandse pinautomaten tot 1000 euro per dag / 2500 euro per week, al kan het zijn dat sommige (lees: Rabobank-) automaten een lagere limiet hanteren.

 

Hoeveel geld kan ik maximaal opnemen met mijn Knab Bankpas?

https://www.knab.nl/contact/veelgestelde-vragen/betalen/opnemen-en-storten

 

De webwinkel is op dit moment nog een EZ. Is het ook mogelijk om indien er contant geld is wat ik graag op de rekening wil hebben dit via mijn privé rekening te storten op de zakelijk rekening.

Zo ja hoe wordt dit dan verwerkt in de boekhouding (Snelstart)?

Ja, hoor, geen probleem!

 

Als je al zakelijk contant geld hebt, dan staat dat waarschijnlijk in de boekhouding onder "Kas". Als je vervolgens het geld stort op je privérekening en doorstort naar je zakelijke bankrekening, moet je die storting waarschijnlijk met een tussenstap boeken via "Kruisposten liquide middelen" of "Privé".

 

De opname uit de kas boek je dan: "Kas" aan "Kruisposten" / "Privé". En als je vervolgens het zakelijke bankafschriftje verwerkt waarop die storting staat: "Kruisposten" / "Privé" aan "Bank".

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

De webwinkel is op dit moment nog een EZ. Is het ook mogelijk om indien er contant geld is wat ik graag op de rekening wil hebben dit via mijn privé rekening te storten op de zakelijk rekening.

Zo ja hoe wordt dit dan verwerkt in de boekhouding (Snelstart)?

Ja, hoor, geen probleem!

 

Als je al zakelijk contant geld hebt, dan staat dat waarschijnlijk in de boekhouding onder "Kas". Als je vervolgens het geld stort op je privérekening en doorstort naar je zakelijke bankrekening, moet je die storting waarschijnlijk met een tussenstap boeken via "Kruisposten liquide middelen" of "Privé".

Let er alleen wel op, dat ook storten op privérekeningen tegenwoordig geld kost.

 

Bijvoorbeeld

- ABN Amro: 2,80 euro per storting, plus 0,25% van het gestorte bedrag (eerste zes keer gratis), zie hier

- ING: 6 euro per storting (eerste zes keer gratis), zie hier

- Rabobank: 6,30 euro per storting (eerste zes keer per jaar gratis), zie hier

 

Je zou dus even goed moeten uitrekenen (aan de hand van hoe vaak en hoe veel cash je ontvangt) of het voordeliger is om bij het GWK te storten, of bij je privé-bank.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nieuw op Higherlevel, en ik weet dat dit een oud topic is maar wou dit toch even vermelden. De KNAB is een prima bank, maar er zijn enkele dingen waar je rekening mee moet houden.

 

Zoals PimEffting al aangaf:

Geen zakelijke creditcard, geen kredietmogelijkheden en belangrijkste: geen automatische incasso.

 

Dat wil ik nog even aanvullen.

Kosten vreemde valuta: €25 (alleen OUR mogelijk).

En dan moet je dat ook nog allemaal apart gaan regelen, formulier invullen en mailen naar de bank, daarna zetten ze de transactie klaar en kun je het overboeken.

 

Ook is het niet mogelijk om een bankcheque kunt verzilveren, dat is dan ook weer een minpunt. Er is ook nog geen koppeling beschikbaar met Twinfield.

 

De goedkoopste bank is het zeker niet, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk aan je situatie. Voor mijn holding is het een prima bank, maar voor de werkmaatschappijen weer niet. Zeker als je veel transacties in vreemde valuta hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.