• 0

Telefoonservice software

Ik ben op zoek naar software om een telefoonservice te kunnen starten. De software die ik tot nu toe heb gevonden is heel erg prijzig vanaf 20.000 tot circa 30.000 euro. Ik heb al veel gezocht op internet, maar ik kan weinig informatie vinden. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

 

Groeten Petra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Petra,

 

Welkom op dit forum!

 

Zoek je software om met 1 computer meerdere telefoonnummers van opdrachtgevers te bedienen, bijvoorbeeld vanuit huis?

 

Wil je puur de telefoon voor bedrijven beantwoorden? Of ook mail, webcare en social media in de gaten houden voor klanten?

 

Als laatste vraag: De meeste telefoondiensten schrijven een kort verslagje voor de klant van elk gesprek.

Ga je dit doen via een mailtje per gesprek of wil je hier een wat luxere oplossing voor zoeken?

 

Als je daar wat meer over wilt vertellen kan ik een beter antwoord geven op je vraag.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Dag Hans,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zoek software om met twee computers meerdere klanten te bedienen. Het gaat om het aannemen van de telefoon voor verschillende kantoren.

 

Ik ben idd op zoek naar software om daarin de berichten te kunnen noteren en dan gelijk of op een bepaalde tijd naar de klanten te mailen of te faxen. De kosten van het doorverbinden naar de klant, de mobiele oproepen en de berichten moeten geregistreerd kunnen worden om deze later te kunnen factureren.

 

Ervaring met een telefoonservice heb ik, maar het technische gedeelte om een start te kunen maken, vind ik lastig. Ik heb wel een bedrijf benaderd die goede software heeft, maar zoals ik al schreef kost dat tienduizenden euro's.

 

Mocht je antwoorden hebben, dan zie ik daar naar uit!

 

Groeten Petra

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je vertellen.... voor enkele tienduizenden euro's heb je een basissysteem. Ga nog even rekenen wat je misschien nog kwijt bent aan onderhoudsfee / licenties .....

 

Ik zeg je dit als oprichter van de enige (echt) technisch innovatieve telefoondienst, geen zorgen ik heb het vorig jaar verkocht.

 

"Ons" systeem laten bouwen door een externe partij met licentie vergoeding, onderhoud-contracten etc praat je over een hele grote veelfout.

 

Het systeem is (toen) zo gemaakt dat het ook ge-white-labbeled aan derden aangeboden kan worden (PaaS / SaaS) met alle plezier wil ik voor je nagaan of de nieuwe eigenaar dit nog steeds wil / doet.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Ik kan je vertellen.... voor enkele tienduizenden euro's heb je een basissysteem. Ga nog even rekenen wat je misschien nog kwijt bent aan onderhoudsfee / licenties .....
Iwan, je hebt er zo te lezen erg veel verstand van, maar is het echt zo dat er onder de tienduizenden euro's niks te beginnen valt?

 

Ik heb zelf een dienst opgezet waarbij we in de avonduren de mail/webcare en telefoon van webwinkels afhandelden.

Voor het routen van een telefoongesprek van de klant naar je eigen computer heb je toch voor een paar honderd euro al software? Waar zitten dan de kosten in?

 

Terugkoppeling naar de klant kan je gewoon beginnen met mailtjes. Als je een beetje handig bent met computers moet je eens naar Google forms kijken, daar kan je gratis een basic 'klant terugkoppelingssysteem' mee bouwen.

 

Allemaal heel erg 'houwtje-touwtje' maar het werkt wel. Waar zit dat de prijs van "minimaal enkele tienduizenden euro's" in? Sinds VOIP is er erg veel goedkoop aan elkaar te knopen.

 

Het aller, aller goedkoopste is natuurlijk "sterretje 21". Ik ken iemand die zo is begonnen met een antwoorddienst. Dat is ook meteen de reden dat het erg moeilijk geld verdienen is aan de onderkant van de markt. Een gesprek voor een euro is zo'n beetje de standaard. Maar er zijn erg veel mensen die voor 50 cent een "telefoon + verslagmailtje" service willen opzetten vanuit huis. Als jij dan voor 20.000 euro een telefooncentrale gaat kopen kan je daar niet tegen op.

 

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet te investeren om zelf iets te bouwen.

Als je iets laat bouwen moet je eerst zelf helemaal uit gaan zoeken wat je wil met je software en daarnaast kun je al die tijd niet aan de slag omdat je nog geen software hebt.

Neem eens contact op met Ironny, die heeft een telefoondienst en heeft software laten bouwen.

Volgens mij biedt hij die oplossing ook aan andere telefoondiensten aan.

 

Ga in ieder geval in zee met mensen die verstand hebben van jouw business.

Er komt namelijk net iets mee bij kijken dan alleen software om een gesprek af te handelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sterker! Je kan gratis opensoftware gebruiken. Bijna alle telefoonplatformen zijn daar op gebouwd.

 

Houtje touwtje kan iedereen.... belletje, mailtje etc is het probleem niet. Het is dubbeltjes handel dus met een paar klanten (al) moet je gewoon efficient werken.

 

Op zoek naar "mijn" platform is een hele reis geweest. Sterker, ik wilde eerst gewoon een partner voor mijn klanten maar geen enkele bestaande antwoorddienst kon de dienst leveren; dienst anno 2014.

 

Ook de kleine en grote telecom software leveranciers kunnen nog steeds niet bieden wat ik minimaal aan mijn klanten wil bieden. Voor een idee; Alcatel lucent vroeg 1,2 mio over 5 jaar / tijd om te bouwen: 10 maanden.

 

Enkele punten wat voor mij belangrijk was (is):

 

Inzetbaar van het systeem ook buiten Nederland (groei en afhandelen van buitenlandse nummers)

Klantvriendelijkheid (sales) online je account aanmaken, uitgifte van een klant-telefoonnummer etc (allemaal automatisch zonder handwerk)

Klantvriendelijkheid (live) script aanpassen, extra contacts managen etc etc dus volledig DIY

Klant-minimale-eisen (2014) direct via app of portal gesprekken terugluisteren en bel notities lezen inclusief beoordeling op kwaliteit

Office; over alle locatie tegelijk telefoon kunnen opnemen (zonder bel rijen)**

Facturatie; ook geheel geautomatiseerd dus null handwerk incl koppeling aan iDEAL etc

Private & White label geschikt maar ook inzetbaar voor bijvoorbeeld business centra**

 

**)Hiermee krijg je de efficiëntie. Bijvoorbeeld doordat je klanten ook telefonistes kunnen worden (bijvoorbeeld zzp-er heeft tijd over = neemt op / bedrijf heeft telefoniste "over" neemt telefoon op --- zzp-er heeft geen tijd laat telefoon opnemen etc.)

 

Geloof mij; neem met iedereen contact op met wij jij wilt; systeem bestaat nergens anders. Sterker, als iemand mij dit systeem wel kan aanbieden wil ik heeeeeel graag praten.

 

Maar; als je gewoon telefoontjes wilt opnemen en een mail wilt sturen.... ga je gang.

 

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Op zoek naar "mijn" platform is een hele reis geweest. Sterker, ik wilde eerst gewoon een partner voor mijn klanten maar geen enkele bestaande antwoorddienst kon de dienst leveren; dienst anno 2014.

 

Dat schreef je indertijd in jouw eigen topic over jouw nieuwe dienst ook al.

Ik raad je toch aan in het vervolg andere methoden van benchmarking in te zetten want wat jij zocht bestaat wel degelijk en voor minder geld dan jij denkt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op zoek naar "mijn" platform is een hele reis geweest. Sterker, ik wilde eerst gewoon een partner voor mijn klanten maar geen enkele bestaande antwoorddienst kon de dienst leveren; dienst anno 2014.

 

Dat schreef je indertijd in jouw eigen topic over jouw nieuwe dienst ook al.

Ik raad je toch aan in het vervolg andere methoden van benchmarking in te zetten want wat jij zocht bestaat wel degelijk en voor minder geld dan jij denkt.

 

 

 

 

Zeg maar! Ik hoor het heel graag, ik leer graag en begin morgen dan opnieuw.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Even terug on topic.

 

Petra, je hebt nu zo'n beetje de 'buitengrenzen' in beeld denk ik.

 

Van mijn gratis 'sterretje21+mailtje' tot aan Iwans super de luxe high-end systeem dat begint bij 30.000 euro.

Het is denk ik te makkelijk om dan maar 'ergens in het midden van die twee' te gaan zitten.

 

Wat je eigenlijk zou moeten doen is hier een mini-business-plannetje posten.

Hoeveel klanten heb je nodig, wat ga je rekenen per gesprek, wat kosten je medewerkers, wat is je overhead enz. Dan kun je ook voorrekenen of je een investering in dure software er uit haalt door meer gesprekken per medewerker te kunnen afhandelen.

 

Als ik je nog een laatste ondernemers-tip mag geven.. Pas alsjeblieft op met grote maatwerk software laten bouwen want de veranderingen op telecom gebied gaan razendsnel. Denk maar aan SMS, vijf jaar geleden de cashcow van KPN en nu krijg ik nooit meer een SMS.

 

Het zou ook zo maar kunnen zijn dat iedereen over twee jaar met WhatsApp belt. Stel dat jij dan voor 20k een systeem hebt laten bouwen dat niet met WhatsApp om kan gaan. Dus pas op met maatwerk en leg je niet vast op één communicatiekanaal.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Even terug on topic.

 

Petra, je hebt nu zo'n beetje de 'buitengrenzen' in beeld denk ik.

 

Van mijn gratis 'sterretje21+mailtje' tot aan Iwans super de luxe high-end systeem dat begint bij 30.000 euro.

Het is denk ik te makkelijk om dan maar 'ergens in het midden van die twee' te gaan zitten.

 

Wat je eigenlijk zou moeten doen is hier een mini-business-plannetje posten.

Hoeveel klanten heb je nodig, wat ga je rekenen per gesprek, wat kosten je medewerkers, wat is je overhead enz. Dan kun je ook voorrekenen of je een investering in dure software er uit haalt door meer gesprekken per medewerker te kunnen afhandelen.

 

Als ik je nog een laatste ondernemers-tip mag geven.. Pas alsjeblieft op met grote maatwerk software laten bouwen want de veranderingen op telecom gebied gaan razendsnel. Denk maar aan SMS, vijf jaar geleden de cashcow van KPN en nu krijg ik nooit meer een SMS.

 

Het zou ook zo maar kunnen zijn dat iedereen over twee jaar met WhatsApp belt. Stel dat jij dan voor 20k een systeem hebt laten bouwen dat niet met WhatsApp om kan gaan. Dus pas op met maatwerk en leg je niet vast op één communicatiekanaal.

 

 

Helemaal mee eens! Maar.... let op; de techniek in Telecom gaat dus heeeeeeeeeeeel traag; het is allemaal oude techniek in een nieuw marketing jasje (prijsstelling)

 

Ik wil bijna zeggen; het is antiek!

 

Mijn tip.... en ik heb er geen enkel belang bij; probeer te betalen "per call" kan je snel beginnen zonder risico's of dikke investeringen .... kan je later altijd nog "beter inkopen" of iets anders zelf kopen.

 

(en dit model van zakendoen hanteer ik al v.a. mijn 18e)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

 

Het aller, aller goedkoopste is natuurlijk "sterretje 21". Ik ken iemand die zo is begonnen met een antwoorddienst. Dat is ook meteen de reden dat het erg moeilijk geld verdienen is aan de onderkant van de markt. Een gesprek voor een euro is zo'n beetje de standaard. Maar er zijn erg veel mensen die voor 50 cent een "telefoon + verslagmailtje" service willen opzetten vanuit huis. Als jij dan voor 20.000 euro een telefooncentrale gaat kopen kan je daar niet tegen op.

 

 

Met sterretje 21 kun je een doorschakeling op je eigen telefoon in gang zetten maar geen bedrijf runnen.

De mensen (cowboys) die beweren dat ze voor 50 cent per call een telefoonservice kunnen regelen, verzieken de markt en zijn binnen een half jaar tot een jaar ten dode opgeschreven.

Dat kan simpelweg niet. Laat je telefoon beantwoorden door iemand die zulke bedragen vraagt en binnen een half jaar gaat of de prijs omhoog of je kunt op zoek naar een andere telefoonservice.

 

 

Ik kan je vertellen.... voor enkele tienduizenden euro's heb je een basissysteem. Ga nog even rekenen wat je misschien nog kwijt bent aan onderhoudsfee / licenties .....

 

Ik zeg je dit als oprichter van de enige (echt) technisch innovatieve telefoondienst, geen zorgen ik heb het vorig jaar verkocht.

 

 

Ik zal je vertellen, dat je als zogenaamde enige echt technisch innovatieve telefoondienst, veel te veel geld hebt betaald als je meer dan 10 mille hebt betaald.

Daarnaast is de tip om te laten betalen per call absoluut niet mogelijk. Dat kan gewoon niet, tenzij je schrikbarende bedragen gaat vragen per call.

 

@ Petra, het hoeft niet zo duur te zijn om het professioneel te doen.

Ik wil je best op weg helpen, bericht me maar via pm als je interesse hebt.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ronny,

 

Goed dat je meteen hier je kennis laat zien, misschien heb jij wel precies het bedrijf wat Petra zou willen.

 

Ik vind zelf het punt van de 'cowboys' nog wel belangrijk om hier op het forum nog even over door te gaan (als je het niet erg vindt).

 

Door de technische mogelijkheden is het super simpel geworden om vanuit huis een telefoondienst te doen. Jij en ik lachen om 50 cent per gesprek maar je wilt niet weten hoeveel mensen schreeuwen om zulk thuiswerk. Die 50 cent is namelijk nog een stuk meer dan wat je krijgt voor 'zakjes plakken' of 'stekkerdozen in elkaar schroeven'.

 

Er zijn ook genoeg ZZPers aan de onderkant van de markt die Social Media accounts voor bedrijven in de gaten houden in de avonduren en dan naast Twitter 'wel even de telefoon erbij doen'. Deze 'Social Media experts' schreeuwen om werk, de concurrentie is moordend.

 

Ik heb zelf in mijn oude vak, grafische vormgeving meegemaakt dat een logo vroeger 1500 euro was, en nu vechten vormgevers voor opdrachten van 250 euro of minder. Als de klant echt gierig is bedenkt ie een prijsvraag of gaat naar een lage-lonen marktplaats. Zitten we straks niet allemaal op Fiverr vraag ik me wel eens af...

 

Het simpel beantwoorden van de telefoon lijkt me dus een race naar de bodem te worden.

Misschien niks aan te doen, maar interessant genoeg om over te praten denk ik.

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens naar Budgetphone. Daar kun je vermoedelijk al een groot deel van de gewenste functies mee realiseren. Je klanten zullen dan wel over moeten naar hun netwerk. Dat kan de instapdrempel misschien wel wat hoog maken. Maar ze zijn zeer hulpvaardig en je kunt ze altijd eens bellen om te kijken of er een match is met je wensen.

 

 

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

@ Hans, jawel daar is zeker wel wat aan te doen. De mannen onderscheiden zich vanzelf van de jongens. Iedereen denkt dat ze een website kunnen bouwen of een app en als je als ondernemer gaat voor prijzen die simpelweg niet mogelijk zijn kom je jezelf tegen he.

Ik heb daar ook mee te maken in mijn branche. men zit thuis dus kan je telefoonservice doen. Tuurlijk, tot je even weg moet, de deur uit gaat, ziek wordt of..... als t goed gaat in eens meerdere gesprekken tegelijk binnenkrijgt.... Oeiiii en dan?

Ik zit er vanuit mijn professie om ondernemers van een goede bereikbaarheid te voorzien, daar is heel mijn bedrijf op ingesteld. Mensen die dit doen om hun dode uurtjes weg te werken omdat ze toch geen job hebben, komen zichzelf vroeg of laat tegen. Ondertussen verzieken ze de markt. Niks aan te doen, onderscheidend blijven en langere adem hebben.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop van harte dat vakwerk betaald blijft worden, echt waar.

 

Ik ben alleen bang dat er binnenkort een soort "Uber voor telefoonthuiswerk" gaat komen, waar een pool van mensen aan hangt die per gesprek betaald krijgen. Ziek of de deur uit? Geen inkomen! En als jij het gesprek niet opneemt schakelt de app automatisch door naar je concurrerende collega.

 

Thuiswerk is voor sommige mensen nu eenmaal erg aantrekkelijk (door kind, hond, bijverdiensten, schulden afbetalen of noem maar op). Het is wachten tot een of andere app dit leger van mensen die 'k*tklusjes' willen doen gaat verbinden met ondernemers.

 

Overigens vind ik netjes de telefoon aannemen inderdaad erg belangrijk voor een bedrijf.

Je zal maar een opdracht mislopen door een onprofessionele medewerker. Maar ik word dagelijks gebeld door callcenter medewerkers die van een andere planeet lijken te komen. :)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor, dat bestaat zelfs al.

Ik geloof echter niet dat dat niet levensvatbaar is, zeker niet in Nederland.

Wij krijgen ook dagelijks telemarketeers aan de telefoon en je hoort meteen of ten eerste hun vak verstaan en ten 2e in een professionele omgeving werken. Het is niet zo dat iedereen die kan bellen een goede telefoniste is , zoals iemand die een spijker in hout kan timmeren geen timmerman is.

Het is iedereen gegund om alles te proberen, dat houdt de economie in stand. Toch geloof ik zeker dat vakwerk het verschil blijft maken.

 

anyway, kunnen we nog lang over discussiëren, maar lijkt me meer voor een ander topic... ik ga weer eens wat gesprekken beantwoorden ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Wat eng hier!!

 

1) ieder gesprek direct kunnen terugluisteren en beoordelen..... dat waarborgt kwaliteit

2) geen onzin scripts en voordoen alsof de telefoniste de opdrachtgever is; nee dan liever eerlijk zeggen dat je namens / voor het bedrif opneemt en de juiste actie ondernemen.

3) betalen per gesprek is eerlijk! abonnementen kan echt niet meer.

4) ik denk dat er nu zo'n 4000 gebruikers zijn? Ach....

 

nog een inschatting.... ik denk dat je voor 10-20 cent per call dus het 1-na-mooiste systeem hebt zonder dat je enige vorm van administratie hebt.. boem zo in Twinfield/ABNAMRO.

 

En ja dames; dan kan je inderdaad voor 1 euro een gesprek afhandelen zonder abonnement. Dat heet innovatie.

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties. Super!

 

Ironny ik stuur je graag een berichtje, fijn dat je me op weg wilt helpen!

 

Groetjes Petra

 

 

 

EDIT: Dit topic is naar aanleiding van mod-meldingen opgeschoond en op slot gezet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.