[Life Science] Masterclass Biobusiness

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

BioPartner Masterclass Biobusiness

 

Een intensieve opleidingscyclus voor ondernemers in Life Sciences

Dit jaar organiseert BioPartner Network de inmiddels bekende Masterclass Biobusiness, in het leven geroepen door de NIABA. De BioPartner Masterclass Biobusiness is een intensieve en interactieve opleidingscyclus voor wie ondernemend met Life Sciences aan de slag is of wil. De BioPartner Masterclass Biobusiness dient als BioPartner instrument om bio-entrepreneurs beter voor te bereiden op het ondernemerschap in de Life Sciences.

 

De Masterclass bestaat uit zes modules van twee à drie dagen, waarin doelgericht wordt gewerkt aan de opbouw van kennis en vaardigheden die nodig zijn om in de Life Sciences met succes ondernemend te zijn. Onderwerpen als octrooimanagement, financieel management, marketing en PR, persoonlijke effectiviteit en management skills komen ruim aan bod. De Masterclass is een programma met een relevante inhoud en een praktische toepasbaarheid. Bovendien biedt de Masterclass u een uitgelezen mogelijkheid om uw netwerk uit te bouwen en ervaringen en ideeën uit te wisselen met andere bio-entrepreneurs. De begeleiding van de opleidingscyclus is in handen van ervaren docenten en trainers.

 

Deelnamekosten: 7500 euro - excl. BTW , excl. verblijfskosten

Startende ondernemers in de Life Sciences en personen werkzaam in jonge Life Sciences ondernemingen kunnen in sommige situaties, op aanvraag, een korting op de deelnamekosten ontvangen als stimuleringsbijdrage.

 

Data modules

Module 1: 6 t/m 8 mei

Module 2: 21 t/m 23 mei

Module 3: 24 t/m 26 juni

Module 4: 9 t/m 11 september

Module 5: 7 t/m 9 oktober

Module 6 : presentatie winnende businessplan tijdens jaarcongres BioPartner

Gemiddelde tijdsinzet (excl. modules): 4-5 dagen per maand

 

Of het mogelijk is om tussentijds mee te doen aan de modules (zonder de voorafgaande data te hebben gevolgd) weet ik niet.

 

Informatie hierover kun je krijgen bij:

Haifen Hu, BioPartner Network, email: hu@biopartner.nl

telefoon : 0318-696165.

 

 

Meer informatie over de masterclass zelf >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Da's niet iets om binnen een dag te beslissen gezien de prijs van 7500 euro. (Voor mij meer dan drie maandsalarissen). Ik neem ook even aan dat er weinig (jonge) mensen zijn die dat uit eigen zak betalen. Maar wellicht is die korting juist voor mensen die het hoe dan ook niet zelf kunnen betalen.

 

Ik vraag me, gezien het maken van een business-plan of je tussentijds kunt instappen. Ik zal eens kijken of ik wat meer info daaromtrent kan krijgen.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Op zich lijkt mij overigens de prijs voor zes events van elk 3 dagen = 18 werkdagen (waarschijnlijk gezien de voorgestelde tijdsbelasting ook intensief) niet buitensporig hoog of zo, alleen is het domweg een hoop geld bij elkaar.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De verbazing over de deelnamekosten van diverse events van BioPartner is inderdaad al een keer besproken.

 

Ik heb in de thread Biochemie een opsommetje gezet van de diensten die BioPartner heeft voor technostarters.

 

Welke kosten daar wel/niet aan verbonden zijn ? Dat weet ik niet !

BioPartner is naar mijn weten nog steeds een non-profit stichting volledig gesteund door EZ.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Of het mogelijk is om tussentijds mee te doen aan de modules (zonder de voorafgaande data te hebben gevolgd) weet ik niet.

 

Nee, dat schijnt niet mogelijk te zijn, vanwege het feit dat het 1 geheel is. Volgend jaar is er zeer waarschijnlijk weer een masterclass!

 

wat de kosten betreft, die zijn dus op te voeren als kosten bij de first stage grant, zie ook:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=23;action=display;threadid=740

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.