• 0

Nieuwe website

Ik wil een nieuwe website laten maken, ik had eerst de vrije hand gegeven, maar dat pakte niet heel goed uit. Nu wil de ontwerper graag weten wat ik wil.

 

De website moet ook op een mobiel te zien zijn. Maar als ik zo kijk bij alle bestaande templates op internet ziet je vaak een klein menu, vaak icm iets dat kanuitvouwen oid.

Nu vind ik dat voor een mobieltje niet zo erg, maar voor een gewone website wil ik graag alle menuitems laten zien, dit is namelijk een heel belangrijk onderdeel van de upselling.

Veel mensen verwachten niet dat we ook andere dingen leveren. Als dit in een inklap menu zit dan gaan bezoeker dit niet zien.

 

De website is nu zoals deze, hou er rekening mee dat dit dingen zijn die ik maak met Paint, het is aan de ontwerper om er iets moois van te maken:

 

 

 

website-oud.thumb.png.37f342227dea3df78fe1894c22e8a2bf.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik een standaard responsive website bedenk dat kom ik uit op zoiets als onderstaand plaatje

 

Maar eigenlijk zou ik een compleet menu willen op een pc en een uitklapbaar menu op een tablet of mobieltje.

Volgens de ontwerper is dit heel moeilijk, erg kostbaar en is de kans groot dat het niet altijd zal werken op elke telefoon.

Hoe denken jullie hier over?

website2.thumb.png.b2b0f9555ff5008478f0eb159ae48e72.png

Link naar reactie
  • 0

Dit is ongeveer wat ik in gedachte heb als mijn website bezocht zou worden op een pc, op een mobiel wordt het een uitklap menu waarbij de blokken onder elkaar komen te staan.

Dit schijnt alleen niet zo te kunnen dat het op elke mobiele telefoon werkt.

Als dit zo is, zijn er dan andere manieren om je menu wel werkend te krijgen?

Ik heb wel op internet scripts gevonden die je website een kwartslag draaien, maar of de bezoeker daar nu heel blij van wordt.

 

 

 

website3.thumb.png.6d7971502e47cfc5dde496373f0e3090.png

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat kan, maar het is afhankelijk van de breedte van het venster op dat mobiele apparaat. Als dat te smal is, dan kun je soms niet genoeg dingen naast elkaar laten zien.

 

Maar dat kan je ontwerper je toch vertellen? Of heeft die iets gezegd en geloof je hem niet?

 

Ik vind dit gewoon niet echt op HL thuishoren - dit kun je heel eenvoudig met wat rondzoeken of via een beetje ervaren ontwerper gewoon achterhalen.

Link naar reactie
  • 0

Dat begrijp ik, daarom dat ik de blokken onderelkaar wil laten zien.

 

De ontwerper gaf aan dat er eigenlijk geen andere goede manieren zijn om het menu te laten zien.

 

Ik geloof dat mijn ontwerper neit liegt, maar deze is ook een mens, dus het zou kunnen dat men het nog niet weet. Of dat men liever niet wil experimenteren.

 

Ik ken verder geen ontwerpers waarvan ik weet dat ze goed zijn, het internet staat vol met bedrijven die beweren dat ze wat kunnen, maar uiteindelijk weet je niet wat je in huis haalt.

Link naar reactie
  • 0

Wij werken eigenlijk al jaren samen, deze partij doet alles op het gebied van marketing. Ik hou er niet zo van om "rond te shoppen", ik heb altijd zoveel ellende gehad met ontwerpers. Ik wou dat ik het zelf kon.

 

Ik ben bij de templates op internet aan het kijken, maar ben nog geen template tegengekomen die het heeft. Alleen moet ik als kanttekening wel aangeven dat de meeste betaalde/gratis template op internet bijna allemaal op elkaar lijken.

 

 

Maar als het niet is toegestaan dan moet een moderator het maar verwijderen. Ik kan hem zelf neit meer verwijderen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me gewoon af of het mogelijk is en of het werkelijk zo is dat het dan maar op een selectief aantal telefoons zal werken.

Zoals Peter ook al zegt, ja dit kan.

 

Wij werken eigenlijk al jaren samen, deze partij doet alles op het gebied van marketing. Ik hou er niet zo van om "rond te shoppen", ik heb altijd zoveel ellende gehad met ontwerpers. Ik wou dat ik het zelf kon.

 

Wat ik in zijn algemeenheid ervaar is dat er verschillende soorten designers zijn.

In jouw geval heb je iemand nodig die alles weet van het web en bij voorkeur ook nog ene beetje kijk heeft of wat hij designed ook gemaakt kan worden.

 

Ik zie veel fout gaan doordat grafisch vormgevers zich op een terrein begeven dat niet hun ding is.

Vaak zie ik aan het ontwerp al of iemand meer affiniteit heeft met marketing, drukwerk enz of wanneer iemand echt kaas gegeten heeft van designen voor het web.

 

De dingen die jij verlangt kunnen gewoon, zelfs op de overgrote meerderheid van de meeste mobiele apparaten.

 

Verder zou ik graag een stap terug willen, en dat is, wat wil je nu precies.

Die vraag gaat te ver voor het forum want dan beland je gewoon in een traject waarin je gezamenlijk de site ontwikkelt. Heel iets anders dus als een ontwerper opdracht geven om maar iets te maken (geen pun).

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Bekijk mijn t-shirt site uit mijn handtekening eens op verschillende apparaten, die is wel lekker responsive, maar ook een flink project geweest.

 

Wat ontwerpers/web developers betreft, het is een enorme cowboywereld, en het kan echt geen kwaad om eens af en toe rond te shoppen, al is het maar om je vaste club scherp te houden.

 

Anno 2015 is het een stuk minder eenvoudig om een GOEIE site te bouwen (aan voor-, en achterkant) dan pak m beet 5 of 10 jaar terug. Wie weet is je ontwerper niet voldoende meegegroeid.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Verder zou ik graag een stap terug willen, en dat is, wat wil je nu precies.

Die vraag gaat te ver voor het forum want dan beland je gewoon in een traject waarin je gezamenlijk de site ontwikkelt. Heel iets anders dus als een ontwerper opdracht geven om maar iets te maken (geen pun).

 

Wat bedoel je daar precies mee? In principe ga ik de website zelf invullen, ik wilde alleen graag dat het bedrijf de basis maakte. Omdat ik het responsive wilde hebben, gaven zij aan dat ze dit dan meteen in zo'n frame zouden maken. Alleen het eerste resultaat was niet wat we hadden verwacht. Toen werd er aan mij gevraagd of ik iets wilde sturen wat me dan wel wat leek. Vandaar dat ik zelf met paint een idee heb geknutseld. Achteraf gezien was ik denk ik sneller als ik had verwezen naar een template op internet.

Verder weet ik ook neit echt wat ik wil, behalve een mooi, fris uiterlijk, waarvan ik het basis frame ook voor mijn 2 andere bedrijven kan gebruiken, zodat sommige scripts gewoon te copieeren zijn (zoals contact pagina, inlog pagina en een berg queries.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het gisternacht doorgestuurd, ter ondersteuning van mijn verhaal, mijn uitleg had ik 2 weken geleden al gedaan, toen werd aangegeven dat het moeilijk of misschien wel onmogeliljk was.

Het is nu pinksteren, dus verwacht over een aantal dagen wel een reactie.

 

Maar tegelijkertijd gaf zowel Nico als jij aan, dat het wel kon, dus ben ik weer met vernieuwde energie de verschillende templates pagina's aan het afzoeken naar een voorbeeld.

 

De vorige layout was een gratis template die ik grafisch door hun heb laten ombouwen, ik heb nu ook voorgesteld dit weer te doen. We hoeven dan niet het wiel opnieuw uit te vinden en vaak werken deze basisframes heel goed.

Link naar reactie
  • 0

Weer een conclussie die nergens op gebaseerd is, beetje jammer.

Het kost wat het kost, maar als de leverende partij het niet kan en ik ga het zelf uitzoeken dan is het onzin om er voor te betalen.

 

Het internet staat vol met gratis en goedkope templates, dus waarom niet een bestaande nemen en die laten ombouwen toch eigen huisstijl.

Is niet perse goedkoper, maar de kans dat het goed werkt is wel vele malen groter.

Link naar reactie
  • 0

Elke website bouwer of ontwerper moet anno 2015 een responsive website kunnen bouwen. is gewoon een basis-eis. En: het is helemaal niet moeilijk, kwestie van een slim template en css stylesheet.

 

Als jou webdesigner zegt dat het moeilijk, lastig of onmogelijk is, zoek zo snel mogelijk een ander.

 

Succes!

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Google 'x column [cms] responsive theme', 'matrix [cms] responsive theme' of herhaal de vraag op een passend ontwikkel- of designforum.

 

Misschien begrijpt deze designer je even verkeerd met de getekende/bedoelde toevoeging van een header en footer.

 

Ik zie beduidend meer elementen in de nieuwe versies dan in de oude versie.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ach, kom nou toch, Jasper - iedereen weet dat je erg zuinig bent, dus ga nou niet doen alsof dat geen rol speelt. >;(

 

Ook dat zeg ik niet, je blijft wel bezig. Iets kost wat het kost en natuurlijk zoek je in eerste instantie naar de goedkoopste oplossing. Je bent ronduit dom als je dat niet doet. Waarom meer betalen?

Maar het is voor een hoop partijen makkelijk praten. Met alleen de investering in een pc en een website kun je al gauw roepen dat andere zuinig zijn.

 

Ik ga niet meer zoeken naar een andere partij, de afgelopen jaren zoveel problemen gehad webdesigners. Er zijn helaas meer slechte dan goede designers.

Voorlopig eerst nog even verder zoeken naar een bestaande template.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent ronduit dom als je dat niet doet. Waarom meer betalen?

Misschien omdat je kwaliteit wilt?

 

Heel veel templates zijn gebaseerd op andere templates, die weer gebaseerd zijn op andere templates, etcetera. Ze zien er leuk uit, maar onderliggend zitten ze door dat aanpssing op aanpassing hopeloos slecht en nodeloos complex in elkaar.

 

Jij kunt dat niet beoordelen, maar je wilt straks wel die club die nota bene zelf al aangegeven heeft dat ze dat hele responsive niet echt in de vingers hebben zo'n potentieel brakke template laten aanpassen zodat het lijkt op wat jij wilt.

 

Da's vragen om problemen, en dat komt doordat je het niet ronduit dom wilt zijn.

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment denk ik dat het het beste is om aan de deze partij te vragen of ze de plaatjes en knoppen willen maken.

Het plan is om het fluid grid te gebruiken wat deze websites gebruiken. Veel websites beperken zich in templates gebouwd uit hetzelfde grid.

 

Het grootste voordeel als ik het zelf doe is dat ik makkelijk iets kan aanpassen. Mijn ervaring leert dat ik

binnen 1 ontwerp toch wel maandelijks de website aanpas. Door dingen toe te voegen, te verwijderen of een andere indeling aan te houden. Buiten deze veranderingen natuurlijk ook wekelijks de foto's.

 

Twee grote nadelen zijn dat het me weer een hoop tijd kost om te leren werken met een fluid grid en daty het zoeken naar een goed grid ook weer een hoop uitzoekwerk kost.

 

 

Als reactie op je bericht, een template kopen, wil niet automatisch zeggen dat het script niet hopeloos slecht in elkaar zit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.