• 0

Op zoek naar bedrijf op gebied huisafvalverwerking voor Nigeria

Beste allen,

 

Wij zijn op verschillende vlakken betrokken bij een groot bouwproject van enkele duizenden woningen in Nigeria. Samen met de projectontwikkelaar hebben we al verschillende partijen bij elkaar gebracht.

 

Het idee is om een bedrijf te vormen die het facility-management gaat verzorgen. Dit is op allerlei gebied, maar o.a. de electriciteitsvoorziening, watervoorzieningen en IT/media. Deze zijn reeds voorzien. Ik ben echter op zoek naar een bedrijf die betrokken kan worden om oplossingen voor (huis)vuilverwerking te verzorgen. Van het maken van bijvoorbeeld ondergronds containers, tot het ophalen, tot de verwerking ervan. Het hele project focust en adverteert op moderne 'groene' technologie.

 

Deze bedrijven zullen inmiddels wel de enorme kansen hebben gezien in West-Africa maar zijn misshcien op zoek naar een ingang en goede betrouwbare partner, hiermee kunnen we dus wat voor elkaar gaan betekenen.

 

Heeft iemand contact met een soortgelijk Nederlands bedrijf? Of advies bij wie ik zou kunnen beginnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Chester,

 

Ik probeer met je mee te denken maar zoek je nu echt in Nederland, 6000 kilometer van Nigeria een afvalverwerkingsbedrijf voor een woonwijk in Nigeria? Kun je de vraag niet beter neerleggen bij een Nigeriaans afval verwerkingsbedrijf? Of is er in heel Nigeria geen modern en 'groen' huisvuil verwerkingsbedrijf te vinden?

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

 

Dat laatste is zeker nog het geval. Omdat het nieuwbouw betreft gaat het dus al om de planningsfase. Bijvoorbeeld ingegraven containers o.i.d.

 

Recentelijk las ik een artikel via Google waarin een onderzoek liet zien dat er voor cleaning technology bedrijven nog erg veel werk ligt in o.a. Nigeria. Het is echter één van die landen waar je niet niet 1 2 3 in wilt stappen zonder de juiste begeleiding en partners.

Dit project is echt een groen prestige-project. Het krijgt moderne zaken zoals glasvezel, LED straatverlichting en noem maar op. Je kunt glasvezel door Nigeria laten verzorgen, dan krijg je Chinese kwaliteit. Je kunt het door ons laten doen, dan krijg je Europese kwaliteit. Omdat wij, en ik denk veel mensen in onze cultuur, toch meer voor kwaliteit en duurzaamheid gaan. Dat moet je een beetje afdwingen.

 

Zelfs veel Nederlandse investeerders doen bij voorkeur zaken met veel buitenlandse bedrijven in Nigeria.

 

Maar, begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel erg belangrijk dat er kennisoverdracht plaats vindt (onze stichting heeft o.a. al een basisschool gerenoveerd en concentreert zich op onderwijs), en dit gebeurt dan ook vaak al tijdens de installatie en bouw, en ook daarna bij onderhoud etc. Toch leert de ervaring dat men nog wel wat supervisie kan gebruiken van andere culturen om de kwaliteit te waarborgen. Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk kan maken.

 

Aangezien ik zelf niets weet van afvalverwerking, besloot ik in NL eens rond te kijken met bedrijven die dit mee kunnen helpen ontwerpen en tevens één van die bedrijven die mogelijkheden zien in West-Afrika.

 

Google hielp al, op dit forum hoopte ik op meer ervaringen.

Link naar reactie
  • 0

Google 'waste management Nigeria' en de 'companies' en 'institutes' staan al tussen de hints. Of je zou de Nederlandse (dochters van) afvalreuzen moeten benaderen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dag Chester,

 

Wellicht ben ik te laat, maar zoals Higher Level zelf op het Discussieboard Ontwikkelingslanden vermeldt, zijn dit soort vragen uitstekend geschikt om te stellen op Platform OiO, Ondernemen in ontwikkelingslanden. Op www.ondernemeninontwikkelingslanden.nl vind je contacten van ngo's, bedrijven en overheid. Zij geven tips en persoonlijk antwoord op je vragen. Je kunt een vraag over Nigeria stellen en er gaat automatisch een e-mail naar deze experts, waaronder in dit geval ook ambassadepersoneel.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.