• 0

Adwords referenties

Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een goede adwords specialist, maar na diverse offertes aangevraagd te hebben loop ik vast op onderstaande problemen:

 

- de campagnes zijn in handen van het bedrijf dat de campagnes voor mij maakt, oftewel, als ik stop met een maandelijks hoog bedrag betalen stopt de campagne. Ik lease deze dus in feite.

- de campagnes zijn voor een minimale contractduur van 6 maanden.

 

Volgens mij is een goede campagne binnen enkele maanden op te zetten. Ik heb een behoorlijk budget per maand over voor een campagne waardoor er snel veel betrouwbare gegevens/statistieken voorhanden moeten zijn. Mijn inziens moet dus na bijv. 3 maanden een campagne dermate geoptimaliseerd zijn dat deze oftewel zelfstandig verder kan, of niet rendabel blijkt te zijn en stopgezet kan worden.

 

Wat ik feitelijk zoek is een bedrijf dat voor mij een goede campagne kan opzetten, en optimaliseren. Daar wil ik graag voor betalen. Maar op het moment dat de campagne 'duidelijk' is ik niet meer aan maandelijks hoge lasten zit. Een onderhoudscontract bijv. 3 maanden door laten lopen om een cps van 10,00 euro naar 9,99 euro te krijgen weegt dan niet meer op tegen bijv. 150 euro onderhoudskosten.

 

Wie heeft een goede referentie voor mij?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is de branche? Ik zoek in het algemeen specialisten met affiniteit voor een (mijn) markt.

 

Laten we hier verder discussiëren over de gevraagde beheer-/kostenvergoedingen van AdWord specialisten. Een pure gezocht-oproep past beter in onze Vraag&Aanbod-sectie.

 

Heb je als 'producent' geen continue stroom van productintroducties of verbeteringen en daarmee behoefte aan opeenvolgende nieuwe campagnes? 150 euro beheerskosten zijn 'slechts' 2 of 3 manuren voor een specialist op maandbasis, toch?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Misschien is nu het juiste moment om te kijken of je niet zelf 'in-house' de Adwords campagnes kan opzetten.

 

Er zijn prima Adwords trainingen te vinden in Nederland.

Ik heb ook zo'n training gedaan en je leert echt alles wat je nodig hebt om sterke Adwords campagnes zelf te maken. Als je moeite hebt met de tekstjes schrijven kun je daar eventueel een schrijver een dagje voor inhuren.

 

Je hebt de kosten van zo'n training er snel uit.

Natuurlijk kost het je daarna tijd maar meestal is Adwords niet meer dan een paar uurtjes per week monitoren en bijstellen.

 

Het allergrootste voordeel vind ik dat je veel directer aan de knoppen zit. Stel je hebt een bedrijfje dat iets maakt en dat via Adwords verkoopt:

Als het rustig is gooi je de Adwords wat verder open en als het topdrukte is zet je Adwords dicht, of je verlaagt de biedprijs. Zijn de rode doosjes op in je assortiment? Geen probleem, dan zet je advertentie voor die rode doosjes even uit en morgen weer aan.

 

De Adwords zo direct besturen lukt je maar moeilijk als je dat via een advertentie bureau moet doen.

Bovendien is het fijn om de kennis in-house te hebben.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Adwords bureau's zijn inderdaad een cowboywereldje. Iedereen is tegenwoordig Adwords qualified individual (dat kan je zelf ook eenvoudig worden, kost volgens mij 50 dollar en wat tijd om te leren).

 

Jezelf een beetje verdiepen in de materie, negatieve keywords toevoegen, niet alles op breed adverteren (maar meer [exact] en "zinsdeel") kan je een hoop geld besparen. Een gerenommeerd bureau kost tussen de €90 en €130 per uur. Reken op 2 uur beheer per week.

 

Ik zou zelf ook zeggen: ga kijken of je het niet zelf kan. Vaak staat er in de contracten van deze bureau's dat je niks zelf mag wijzigen tijdens hun beheer-periode. Iets wat volgens mij best vervelend kan zijn. Je geeft namelijk je volledige marketing (en flexibiliteit) uit handen.

 

En dan nog even:

 

- de campagnes zijn in handen van het bedrijf dat de campagnes voor mij maakt, oftewel, als ik stop met een maandelijks hoog bedrag betalen stopt de campagne. Ik lease deze dus in feite.

 

Zeggen die bureau's dat? Hier zou ik zelf nooit mee akkoord gaan. Jij verschaft hun toch toegang tot jouw Adwords account? Hier kunnen zij dan een mooie campagne in maken, maar die is niet weg als jij met hun kapt. Dat lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling.

 

 

- de campagnes zijn voor een minimale contractduur van 6 maanden.

 

Dit doen ze denk ik omdat er enige tijd overheen gaat om het effect te beoordelen. Je kan na 1 maand simpelweg niet zeggen: deze campagne is goed of deze campagne is niet goed. Het optimaliseren van een campagne is een oneindig proces. En zal daarnaast ook de nodige euro's leergeld kosten. Meestal wordt het eerst duurder (kan zelfs fors duurder) en zakt het daarna -langzaam- naar beneden.

 

Dan nog wat vragen:

 

- Wat is een redelijk budget?

- Waarom wil je het uitbesteden?

- En - inderdaad - wat is de branche?

- Verkoop je een product of een dienst?

- Kan je misschien aangeven met welke bureau's je contact hebt gehad? Mag in PB. (voetnoot: ik ben geen Adwords bureau, maar wel klant bij een bureau, maar dan voor SEO ;))

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om wat meer duidelijkheid te geven:

 

- Wat is een redelijk budget?

Huidig adwords budget is +/- 1750 euro p/maand. Simpele regel, hoe winstgevender, hoe groter het budget wordt.

 

- Waarom wil je het uitbesteden?

Huidige eigen gemaakte campagnes leveren veel werk op, maar minimale winst. Door het uit te besteden bespaar ik een hoop tijd en frustratie. Indien de kosten per conversie bijv. gehalveerd kunnen worden kan ik de tijd gebruiken om daadwerkelijk winst te maken :)

 

- En - inderdaad - wat is de branche?

Interieur design artikelen.

 

- Verkoop je een product of een dienst?

Producten in een specifieke categorie. Denk bijv. aan glazen, maar dan in verschillende varianten. Volledig eigen productie in eigen beheer.

 

Kan je misschien aangeven met welke bureau's je contact hebt gehad?

Momenteel heb ik met een aantal bureaus contact. Van klein ( 1 a 2 personen) tot groot (honderden werknemers.) Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een klein bedrijf, met persoonlijk contact, elkaar met de voornaam aanspreken. Iemand die er lol/passie in heeft je zo goed mogelijk te helpen. De coole nerd die 's avonds stiekem tegen de banden van de grote jongens p*st.

 

Het contact hebben met de bedrijven is overigens zeer leerzaam. Ik merk dat je 'autoverkopers' treft die je budget als uitgangspunt nemen en je daarvoor de mooiste auto proberen te verkopen. Hoe groter het bedrijf, hoe groter de auto blijkt te zijn die ik kan kopen. Ik heb er pas 1 bedrijf getroffen dat aangaf alle prijsklasse auto's te hebben maar het slimmer vond om eerst rustig mijn beschikbare data te analyseren om te kijken of ik überhaupt wel een auto nodig heb.

 

Ik ben overigens opzettelijk vaag over welk product en bedrijf het exact gaat. Ervaring heeft geleerd dat het niet wenselijk is dat bovenstaande informatie en gegevens direct aan mijn bedrijf te koppelen zijn door klanten/concurrenten.

 

Op dit moment is het bedrijf zonder te adverteren (dus puur organisch) gezond, stabiel en verschaft voldoende inkomen. Er is echter voldoende ruimte om te groeien en ik denk dat adwords daar een belangrijke bijdrage bij kan zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je zelf al heel veel antwoorden geeft op je eigen vragen.

 

Wat je zoekt is een bureau dat jou tijd gaat besparen (waardoor jij lekker kan ondernemen) en bovendien je winst gaat vergroten. Met de genoemde uurprijzen vanaf €100 lijkt me dit erg moeilijk.

 

Wat je het liefste zou willen is dat je kon zeggen: "Voor elke euro meer winst krijg je van mij 50 cent" of zoiets tegen zo'n bureau. Alleen zo'n bureau bestaat niet (of ik ben ze niet tegen gekomen).

 

Het probleem is dat er niet zo heel veel 'magic tricks' zijn in Adwords. Het geniale (voor Google dan) is dat het in de basis een simpele marktplaats is. Google kan heel aardig inschatten wat jouw budget is en husselt zo met de software dat je uiteindelijk min of meer net een CPC krijgt die voor jou nog net winstgevend is. Als je verbeteringen vindt zul je zien dat na verloop van tijd je CPC toch weer omhoog gaat, gewoon omdat Google weet dat je meer winst maakt. "Don't try to outsmart Google" want dat gaat je echt niet lukken.

 

Elke webshop eigenaar is op zoek naar de 'magic trick' die duizenden euro's op Adwords gaat besparen maar volgens mij bestaan die tricks helemaal niet. Ook een professioneel bureau gaat die tricks niet voor je doen. En als ze wel kunnen toveren met Adwords gaan ze je weer een uurtarief van €130 euro berekenen.

 

Ik ga niet op jouw stoel zitten maar volgens mij kun je echt het beste in-house verder gaan met Adwords.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is zelfstudie (cursus) toch inderdaad een beste eerste optie.

 

Met zeer beperkte kennis en gestuntel betreffende adwords krijg ik inderdaad honderden verkopen per maand, maar in de praktijk voor een laag 'uurloon' dat ik eraan overhou. Mijn afzetmarkt is groot, mijn product en service goed, maar de concurrentie is uiteraard ook groot.

 

Vandaar dat ik denk dat een specialist een hogere winst per conversie zal kunnen realiseren. De reële vraag is of dat opweegt tegen de kosten van de specialist. Ik verkoop liever 10 producten met een winst van 50% dan 50 producten met een winst van 10%. Het eindresultaat is hetzelfde alleen kost het eerste 5x minder tijd.

 

Momenteel zit ik dus tegen het kantelpunt in het bedrijf dat tijdgebrek een issue aan het worden is. Uitbesteden en daardoor productietijd (winst) overhouden, of zelf doen en in de toekomst investeren.

Linksom vs rechtsom :)

Link naar reactie
  • 0

Cowboy hier. Ik kan je wellicht helpen, maar ik werk niet zonder dat ik een analyse van de situatie/huidige account heb kunnen doen.

 

Als je wilt kan ik eens kijken of ik je kan helpen en wat daar voor nodig zou zijn. Ook of dat je het inderdaad beter zelf kan doen. Ik heb geen interesse om klanten door middel van lange contracten te binden als ze op een gegeven moment geen klant meer willen zijn. Liever dat ze blijven om dat ze willen blijven en tevreden zijn.

 

Als je interesse hebt hoor ik het graag, ik heb wel wat tijd nodig om de analyse te doen.

Link naar reactie
  • 0

De reële vraag is of dat opweegt tegen de kosten van de specialist.

Ik probeer met je mee te denken en kijken of ik het rond gerekend krijg:

 

- Je besteedt nu €1750 per maand aan Adwords (maar er is budget voor meer)

- Stel dat je een bureau inhuurt voor €100 per uur

- Stel je geeft nu 10% van je consumentenprijs per sale uit aan Adwords met jouw 'gestuntel'

- Stel dat dit bureau het door de kennis en ervaring voor elkaar krijgt om dat terug te brengen naar 5%

 

Dan bespaar je dus minder dan €900 euro op Adwords wat je meteen weer kwijt bent aan het bureau want die hebben toch wel 2 uur per week nodig om je campagnes bij te houden. Ik zie dus de besparing voor jou niet zo, behalve dat jij meer tijd gaat hebben. Maar daarvoor lever je veel vrijheid in en word je afhankelijk van een bureau.

 

Waarom verhoog je niet simpelweg je CPC biedingen in Adwords? Er is budget schrijf je dus dat is het probleem niet. Hogere biedingen is meer conversie en kost je niet meer tijd. Zo heb je meer omzet en haal je meer winst uit dezelfde hoeveelheid uren.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 1

Cowboy hier. Ik kan je wellicht helpen, maar ik werk niet zonder dat ik een analyse van de situatie/huidige account heb kunnen doen.

 

Als je wilt kan ik eens kijken of ik je kan helpen en wat daar voor nodig zou zijn. Ook of dat je het inderdaad beter zelf kan doen. Ik heb geen interesse om klanten door middel van lange contracten te binden als ze op een gegeven moment geen klant meer willen zijn. Liever dat ze blijven om dat ze willen blijven en tevreden zijn.

 

Als je interesse hebt hoor ik het graag, ik heb wel wat tijd nodig om de analyse te doen.

 

haha ik kan nog geen reus geven, dus daarom maar een dikke thumbs up voor de manier van reageren!

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een goede adwords specialist, maar na diverse offertes aangevraagd te hebben loop ik vast op onderstaande problemen:

 

- de campagnes zijn in handen van het bedrijf dat de campagnes voor mij maakt, oftewel, als ik stop met een maandelijks hoog bedrag betalen stopt de campagne. Ik lease deze dus in feite.

- de campagnes zijn voor een minimale contractduur van 6 maanden.

 

Indien je nog niet voorzien bent, kun je mij altijd even contacten. Mijn bedrijf Impactful doet vrijwel niets anders dan AdWords-campagnes opzetten, beheren, analyseren en de resultaten maximaliseren.

 

Ik wil nog wel even reageren op de twee punten die je aansnijdt. In dit onderwerp wordt namelijk meermaals het beeld van "cowboy-achtige AdWords-bureaus" geschetst. Ten onrechte vind ik.

 

1. Google verplicht AdWords-bureaus zich te houden aan het Google-beleid voor derden. Hier hoort ook transparantie naar de eindklant bij. Over het algemeen doe ik hier nog een schepje bovenop en geef de klant alle rechten en eigenaarschap over het account. Klinkt logisch? Je moest eens weten bij hoeveel bureaus de klant geen of onvoldoende rechten krijgt tot Google-accounts.

 

Krijg je van je bureau onvoldoende of geen rechten tot je AdWords-of analytics account? Dan is het tijd om om je heen te kijken.

 

2. Minimale contractduur van 6 maanden. Een goede AdWords-campagne heeft tijd nodig, maar zes maanden is niet per se nodig. Zeker gezien het feit dat je al een campagne hebt lopen waar je toekomstige beslissingen op kunt baseren.

 

Wij werken over het algemeen met een pilot van 3-6 maanden waarin we de businesscase proberen te bewijzen. Daarna evolueren we en gaan we hopelijk met elkaar verder.

 

Vaste en eenmalige trajecten doen we ook. Met name voor bedrijven en markten die niet enorm veel te maken hebben met seizoensinvloeden. Denk hierbij aan B2B of eenmalige events. Campagnes voor webwinkels of travel zijn over het algemeen veel arbeidsintensiever en hebben bijna wekelijks wijzigingen nodig om de doelstellingen te behalen.

 

Als je van mening bent dat je AdWords-campagne een eenmalige boost nodig heeft dan past een samenwerking van 3 maanden wellicht heel goed. Daar is niets mis mee en zouden de bureaus waar je contact mee hebt gehad ook aan moeten bieden.

 

Veel succes in ieder geval!

 

 

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
  • 0

Na her en der rondvragen bleek er in mijn netwerk iemand te zijn met veel kennis op adwords gebied. Daarmee heb ik in het weekend onder het genot van een aantal biertjes een volledig nieuwe campagne opgezet en veel geleerd. Nu is het even afwachten of de resultaten bevredigend zijn.

 

Mocht dit niet zo zijn dan gaan we een nieuwe poging wagen zonder biertjes. 8)

Link naar reactie
  • 1

In dit onderwerp wordt [...] meermaals het beeld van "cowboy-achtige AdWords-bureaus" geschetst. Ten onrechte vind ik.

 

[...]

 

Je moest eens weten bij hoeveel bureaus de klant geen of onvoldoende rechten krijgt tot Google-accounts.

 

Dus is het toch een markt vol cowboys? Wat is er dan onterecht aan het geschetste beeld?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Even een update over dit verhaal.

 

Uiteindelijk ben ik (wie niet waagt wie niet wint) voor 1 specifieke campagne toch gestart met het commercieel uitbesteden. Ik heb diverse bureaus gesproken waarbij men voornamelijk probeerde me zo snel mogelijk binnen te halen, zonder in te gaan op mijn specifieke campagne. Na lang zoeken heb ik een buro gevonden dat persoonlijk was, niet al te groot (een 5 tal medewerkers) en zeer reëel in mijn ogen wat beloofde resultaten betrof.

 

De opzet en het werk dat ze er aan besteden is prima voor het betaalde bedrag, echter !!! :

 

Ondanks meer dan 2,5 jaar aan gegevens en statistieken die ik kon leveren is dit mijn slechts lopende campagne van het moment. De opgezette campagne scoort minimaal een factor 3 slechter dan mijn eigen knullige campagnes. Ik leid hier dus zwaar verlies op. De campagne loopt inmiddels ruim 2 maanden, en alle pogingen die men onderneemt leveren niets op.

 

Als test heb ik enkele dagen mijn eigen campagne nog eens aangezet, en gelijk zat ik op mijn oude score welke vele malen beter is dan wat zij halen.

 

Uiteraard baalt het bedrijf er zelf flink van en blijft veel werk verzetten om aanpassingen te doen etc. Helaas zonder resultaat.

 

Ik heb een contract getekend voor 6 maanden. Daar wil ik uiteraard het liefst onderuit omdat er in mijn ogen gewoon een slechte prestatie geleverd wordt. (ik neem aan dat het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn om mijn eigen campagneresultaten op zijn minst te benaderen.) Gezien het feit dat het mij nu maandelijks handen vol geld kost wil ik eventueel ook nog gewoon die overgebleven maanden uitkopen en de campagne stopzetten. Dat kost me minder dan de verliesgevende campagne 1 maand te laten draaien.

 

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik ben redelijk overtuigd dat men er echt bovenop probeert te zitten, maar ik kan er gewoon niet bij hoe het ze niet lukt om met alle data die voorhanden is zulke slechte resultaten te behalen. Het ligt niet aan het seizoen, want vergeleken met vorig jaar zelfde tijd scoorde mijn eigen campagne een factor 10 !! hoger.

Link naar reactie
  • 1

Als test heb ik enkele dagen mijn eigen campagne nog eens aangezet, en gelijk zat ik op mijn oude score welke vele malen beter is dan wat zij halen.

Dat kan helaas ook/zelfs bij goede SEO/SEA/SEM-bureaus gebeuren. De reden is meestal — heel simpel — dat je zelf veel beter bekend bent met je doelgroepen, je producten/diensten, de juiste vaktermen en allerlei andere triggers die in "de markt" een rol spelen.

 

Uiteraard baalt het bedrijf er zelf flink van en blijft veel werk verzetten om aanpassingen te doen etc. Helaas zonder resultaat.
Daar is nog ruimte voor verbetering. Je zou verwachten dat ze nu op zijn minst een vergelijking trekken tussen hun onsuccesvolle campagne en jouw succesvolle campagne. Je hebt daar een gemeenschappelijk belang: zij willen evengoed als jijzelf weten waarom iets (niet) werkt.

 

Gezien het feit dat het mij nu maandelijks handen vol geld kost wil ik eventueel ook nog gewoon die overgebleven maanden uitkopen en de campagne stopzetten. Dat kost me minder dan de verliesgevende campagne 1 maand te laten draaien.
Ik zou inderdaad proberen onder het contract uit te komen, maar een compromis zou zijn ze voor de rest van de looptijd je succesvolle campagne te laten beheren. Laat aanpassingen in elk geval documenteren en rapporteren, zodat er bij terugvallende prestaties tijdig kan worden ingegrepen.
Link naar reactie
  • 0

Wat mij vooral steekt in het verhaal is dat dit buro mij actief benadert heeft om aan te geven dat er veel verbeterpunten in mijn campagnes zaten die zij online tegenkwamen.

 

Dit is normaal gezien 'het verkooppraatje' waarbij ik heel snel de telefoon ophang. Dit heeft mij indertijd echter wel aangezet om een goed naar adwords en mogelijkheden te gaan kijken, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat hulp inschakelen wellicht rendabel was. (en na veel en veel informeren en vergelijken, voelde dit buro om eerder genoemde redenen het best aan.)

 

Ik zal ze weer eens benaderen om te kijken hoe zij tegenover het resultaat tot nu toe staan. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.