• 0

Faillissement en eerste faillissementsverslag

In verband met het faillissement van één van onze debiteuren, vroeg ik mij eigenlijk af wat een redelijke termijn is voordat het eerste faillissementsverslag verschijnt.

 

Nu gok ik dat er vanwege de stapels preferente crediteuren (UWV, Belastingdienst, curator) niet echt veel meer te halen is, maar ik ben desondanks natuurlijk wel nieuwsgierig naar het eerste verslag. Ik dacht eigenlijk dat er binnen 1 of 2 maanden wel een verslag zou zijn (volgens RECOFA-richtlijn). Het is erg stil van de kant van de curator en we zitten inmiddels in week 11.

 

Wat is gebruikelijk in deze situatie? En is op zich nog gewoon om de curator even te bellen of aan te schrijven om te vragen hoe het er voor staat? Of is dat al te opdringerig? :)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is gebruikelijk in deze situatie? En is op zich nog gewoon om de curator even te bellen of aan te schrijven om te vragen hoe het er voor staat? Of is dat al te opdringerig? :)

Gewoon even bellen, curatoren zijn ook net mensen ;)

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 1

Kijk op www.rechtspraak.nl bij Uitspraken en registers en dan Centraal insolventieregister. Daar staan alle faillissementsverslagen. De eerste komt meestal na een maand.

Stónden alle verslagen er maar. Bij de ene rechtbank moet de curator verplicht uploaden (bijv. Rotterdam) en bij de andere weer niet (Den Haag bijvoorbeeld). En verslagen van natuurlijke personen met onderneming (dus bijvoorbeeld het verslag in het faillissement van Pietje Puk, handelend onder de naam Pietje's Scooters) vind je er überhaupt niet terug.

 

Stappenplan: (1) http://insolventies.rechtspraak.nl, (2) website van het kantoor van de curator, en als dat ook niets oplevert (3) even bellen of mailen met een (faillissements)medewerker van de curator.

 

Verslag één moet binnen één maand na uitspraak van het faillissement worden ingediend bij de rechtbank, dus als het nu week 11 is, zal dat verslag ongetwijfeld inmiddels "af" zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In verband met het faillissement van één van onze debiteuren, vroeg ik mij eigenlijk af wat een redelijke termijn is voordat het eerste faillissementsverslag verschijnt.

 

Nu gok ik dat er vanwege de stapels preferente crediteuren (UWV, Belastingdienst, curator) niet echt veel meer te halen is, maar ik ben desondanks natuurlijk wel nieuwsgierig naar het eerste verslag. Ik dacht eigenlijk dat er binnen 1 of 2 maanden wel een verslag zou zijn (volgens RECOFA-richtlijn). Het is erg stil van de kant van de curator en we zitten inmiddels in week 11.

 

Wat is gebruikelijk in deze situatie? En is op zich nog gewoon om de curator even te bellen of aan te schrijven om te vragen hoe het er voor staat? Of is dat al te opdringerig? :)

 

Wat ook nog weleens wil werken (ijverige curator), is googlen op: "verslag ...................." En dan ipv de puntjes de naam debiteur invullen ;-)

 

 

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
  • 0

En verslagen van natuurlijke personen met onderneming (dus bijvoorbeeld het verslag in het faillissement van Pietje Puk, handelend onder de naam Pietje's Scooters) vind je er überhaupt niet terug.

Oh, dit zou dan het probleem wel eens kunnen zijn. Hoe krijg je in zo'n geval alsnog inzicht in dit verslag? Zowel op de website van de Raad voor de Rechtspraak als de van de advocaat is namelijk niets te vinden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

En verslagen van natuurlijke personen met onderneming (dus bijvoorbeeld het verslag in het faillissement van Pietje Puk, handelend onder de naam Pietje's Scooters) vind je er überhaupt niet terug.

Oh, dit zou dan het probleem wel eens kunnen zijn. Hoe krijg je in zo'n geval alsnog inzicht in dit verslag? Zowel op de website van de Raad voor de Rechtspraak als de van de advocaat is namelijk niets te vinden.

Ik zou stap 3 (uit mijn eerdere bericht) in gang zetten.

 

(er is overigens nog een stap 4, namelijk het verslag bij de griffie van de rechtbank opvragen, maar stap 3 is over het algemeen een stuk sneller)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou stap 3 (uit mijn eerdere bericht) in gang zetten. (er is overigens nog een stap 4, namelijk het verslag bij de griffie van de rechtbank opvragen, maar stap 3 is over het algemeen een stuk sneller)

Mooi! Heb nu stap 3 in gang gezet en houd stap 4 even in de achterzak. Bedankt!

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

(er is overigens nog een stap 4, namelijk het verslag bij de griffie van de rechtbank opvragen, maar stap 3 is over het algemeen een stuk sneller)

Het wordt verplicht stap 4 vanwege het feit dat het verslag een natuurlijk persoon betreft.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.