• 0

Virtual office

Op de Squad meeting sprak ik met Okidoki die op zoek was naar een online crm programma. Zonder nu direct weer een heel nieuw project op mijn hals te halen maar op deze wijze toch eens wil zien of we niet wat concrete virtuele projecten op zouden kunnen starten op de achtergrond van dit forum, vroeg ik me af of we voor de higherlevel leden niet een mogelijkheid kunnen geven om een virtueel kantoor te kunnen openen. Feitelijk denk ik dan meer aan een Open Source CRM oplossing zoals www.covide.nl

 

Die bieden het momenteel aan voor 20 euro per maand per gebruiker. Vind ik veel te duur voor hetgeen je krijgt, namelijk gewoon een kant en klare voor geinstalleerde Open Source crm programma.

 

Er is hier vast wel iemand die ook covide goed zou kunnen installeren en voor een redeliijkere prijs zou kunnen hosten. Leden van higherlevel kunnen dan bijvoorbeeld voor misschien nog geen 200 euro per jaar een kompleet virtueel kantoor inhuren, met een onbeperkt aantal gebruikers (je betaald dan alleen voor de hosting en misschien wat extra algemeen onderhoud, meer niet) Prijs is nog even uit de lucht gegrepen en zal nader tegen het licht aan gehouden moeten worden.

 

Goed, wat ik nou verder bedoel met virtueel ondernemen is dat ik nu op mijn site www.moreresults.nl een zogenaamde workshop heb aangemaakt waar we dit plan verder zouden kunnen gaan uitwerken.

 

Waarom doe ik dit?

1. Omdat ik zelf behoefte heb aan een online crm programma.

2. Het altijd al zelf op de markt zou willen brengen, maar eigenlijk niet in mijn strategie past.

 

Goed!

 

Nou wie wil laten zien dat hij/zij snel kan ondernemen? Denk dan even mee op www.moreresults.nl. werken we het daar verder uit en hebben we eind volgende week een leuk aanbod, virtueel kantoor voor higherlevel leden.

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik maak zelf voor een virtueel kantoor voor een specifiek project gebruik van Viadesk.

 

Is niet gratis, maar wel overzichtelijk, snel, eenvoudig, met voldoende functionaliteit.

 

Maar een virtueel kantoor is wat anders dan een ASP based CRM systeem. En daar ben ik nu naar op zoek, en daar is deze hele draad en alles er omheen ooit om begonnen......

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

vTiger hebben wij intern ook draaien. Draait redelijk. Wel erg veel knopjes...

 

Is knopjes het enige bezwaar. Hoe zit het met gebruiksvriendelijkheid en de techniek? Is die naar tevredenheid of valt daar ook nog wel wat aan te verbeteren?

 

Wat wij als een nadeel aan Sugar (lees Vtiger) zien is het feit dat Vtiger, zoals zoveel andere programma's, wel een structuur kent voor wat betreft de basiselementen, maar er niet is nagedacht over een gelaagde structuur. Voor ons komt dit het meest pregnant naar voren bij de attachments. Je kan onder een klant wel attachments hangen, zoveel je wil, maar het organiseren daarvan is niet mogelijk. Iedere klant van ons kent één of meer dossiers en in die dossiers stop ik de documenten. Een dergelijke mogelijkheid bevat het programma niet. Als het die mogelijkheid wel zou bevatten dan zou het programma voor veel dienstverleners geschikt zijn. Juist door het ontbreken van die mogelijkheid is het programma niet futureproof. Na verloop van tijd wordt de hele documentenhuishouding er niet overzichtelijker op.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

<< ik richt me daarbij op studenten en hun projecten.>>

 

Heb je al naar www.moodle.org gekeken?

 

Perry

Ik kende die site nog niet, ik heb het net even bekeken en het gaat over een systeem om online te leren.

iets waar ik me niet op ga richten.

 

Maar zodra het klaar is schat ik in dat het systeem makkelijk is om te bouwen voor zakelijk gebruik, vandaar dat ik het hier ook poste.

 

Zal alleen nog wel even duren voordat het klaar is, schat ik in.

 

 

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

Jammer, dat mensen vaak zo kort door de bocht ergens iets over melden. Covide Groupware-CRM is een OpenSourceproject, waaraan al vanaf augustus 1999 wordt gewerkt.

Natuurlijk zijn er wel andere en ook goede webbased CRM-pakketten. Het bijzondere aan Covide is echter, dat het samenwerking ademt.

1. Waar vrijwel alle programmatuur uitgaat van de individuele gebruiker, is Covide van de grond af aan gebouwd om binnen een organisatie SAMEN te werken.

2. Het was - en voor zover mij bekend is - het eerste CRM-pakket (en dan ook nog OpenSource) dat volledig geïntegreerd kan worden met de Asterisk VoIP- (ook OpenSource) telefooncentralesoftware.

3. Het kan zowel op ASP-basis als middels een interne server worden geïnstalleerd. In dat laatste geval zijn er geïntegreerde oplossingen met vrijwel alle in Nederland gebruikte financiële softwarepakketten. Tot Snelstart aan toe.

4. Het is OpenSource én wordt helemaal compleet GRATIS met GPL-licentie geleverd. Iedereen kan er dus in principe GRATIS over beschikken. De 20 euro die genoemd wordt, is het bedrag, dat we als leverancier vragen voor alle dienstverlening erom heen; zoals dagelijkse backups, elk kwartaal een complete update, een altijd aanwezige replica om zakelijke dienstverlening en hoogwaardige service te kunnen garanderen, telefonische ondersteuning, een online helpdesk en relatief zeer betaalbare implementatietrainingen.

5. In de OpenSourcecommunity's heb je allerlei verschillende projecten. Bijzonder aan Covide is, dat het wereldwijd één van de meest actieve projecten is op dit gebied.

6. Ook binnen Covide groupware-CRM werken de verschillende onderdelen samen. Zo kun je vanuit de agenda rechtsreeks je uren registreren (ook via de mobile-versie op je SmartPhone), kun je vanuit die agenda ook rechtstreeks doorsurfen naar de relatiekaart, worden mailtjes automatisch aan relaties gearchiveerd etc.

 

Er is nog veel meer te vertellen. Maar een bezoek aan de website met demomogelijkheden, uitgewerkte cases en veel informatie is een betere optie.

covide_groupware.pdf

Link naar reactie
  • 0

Ik zal Covid vandaag nog eens op de testbank zetten. Heb ik al eens eerder getracht maar liep volgens mij tegen installatie probleempjes aan.

 

Eerst eens zien te downloaden....Lijkt wel opeens druk op sourceforge :-)

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Als je ergens tegenaan loopt, kan je dat natuurlijk altijd posten. Covide is niet voor niets een actief project.

Maar afgezien van jouw pogingen om het te installeren - iets dat inmiddels wereldwijd duizenden mensen wél is gelukt - wil ik nog graag met je de discussie aangaan over jouw opmerking, dat 20 euro per maand te duur zou zijn voor het aanbod dat we doen op ASP-basis. Zou je mijn argumenten in de reactie die ik gaf op jouw inzending nog eens willen reviewen?

Bijvoorbaat dank ...

Link naar reactie
  • 0

Als je ergens tegenaan loopt, kan je dat natuurlijk altijd posten. Covide is niet voor niets een actief project.

Maar afgezien van jouw pogingen om het te installeren - iets dat inmiddels wereldwijd duizenden mensen wél is gelukt - wil ik nog graag met je de discussie aangaan over jouw opmerking, dat 20 euro per maand te duur zou zijn voor het aanbod dat we doen op ASP-basis. Zou je mijn argumenten in de reactie die ik gaf op jouw inzending nog eens willen reviewen?

Bijvoorbaat dank ...

 

Ik krijg het inderdaad niet geinstalleerd als ik de gebruiksaanwijzing volg. Bij gebrek aan weinig tijd geef ik het dan al snel op.

Issues zijn:

1. Ik zou settings.php moeten verwijderen maar kan ik niet vinden. Waarschijnlijk alleen bij een upgrade te doen.

2. Moet een dir aan maken /var/covide, maar heb geen rechten op de var directory.

3. Als ik naar http://www.infowinner.nl/covide/index.html ga gebeurd er ook niets.

 

Oftwel waarschijnlijk heb je root acces nodig om Covide aan de praat te krijgen. Of er ontbreekt iets in de gebruiksaanwijzing.

 

Wat betreft de 20 euro per maand per persoon, lijkt mij op zich eigenlijk wel redelijk als het doet wat het doen moet en hetgeen wordt gezegd wat het kan.Maar nogmaals, ik krijg het niet aan de praat.

 

Mocht je me verder willen helpen laten we dat dan per pm doen, denk niet dat we dit forum als support voor Covide moeten gaan gebruiken en voorkomen dat je als spam wordt gezien wat het naar mijn mening niet is.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Oké net even door de support van Covide geholpen en heb de zaak nu werkend. Ik moet zeggen dit ziet er wel goed uit. En zonder nou belangen te hebben, moet ik mijn woorden nu terug nemen. Covide levert heel veel voor als je wilt...geen investering:-)

 

Het is prettig goed nederlandse alle linken tussen moduels bestaan er die ik op mijn wensen lijstje heb staan.

 

Ja...hier kun je wat mee.

 

Ik wil de demo wel even open stellen http://www.infowinner.nl/covide/index.html login met covide, covide

 

E-mail nog niet ingesteld.

 

Maak je adres even aan. Hoef ik dat niet te doen:-)

 

Perry

.

Link naar reactie
  • 0

.

Dit is de link: http://sourceforge.net/projects/covide/ Site is wat traag dus even geduld.

 

Een paar tips voor de installatie. Als je https hebt op je site, installeer het dan gelijk in die map. Mocht je dat niet hebben, niet willen of niet kunnen, installeer het dan in gewoon in http, maar zet de optie https in de index.php op 0 .

 

 

Mocht je ook geen mapje covide in de var directory van je root kunnen maken, zoals de gebruiksaanwijzing dat verzoekt, maak die dan aan in de gewone directory waar je wel bij kunt. Ga vervolgens naar de tabel license in je MYSQL database en wijzig daar het path in het veld filesyspath. Zet daar het gehele path naar de var directory, bijvoorbeeld var/covide/covide die je wel lees en schrijf rechten moeten geven. Bij mij was dat path bijvoorbeeld: /home/httpd/vhosts/infowinner.nl/httpdocs/var/covide/

Let op die laatste slash. De tweede covide map is voor het geval je meerdere sittes wil gaan beheren.

Dit waren voor mij de truuks om het aan de praat te krijgen.

 

Succes er mee. Deel je ervaring hoe je het gaat gebruiken.

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Viktor vroeg

Alles is inmiddels geïnstalleerd, echter, na het inloggen krijg ik een melding 'De XML-pagina kan niet worden weergegeven'. Heel vreemd. Het zou allemaal moeten werken.

 

Excuse me, ging iets mis met beantwoorden, waardoor ik een mail op één of andere manier verwijderde.

 

Je kunt het beste denk ik een mailtje naar support van Covide sturen die zullen je wel helpen. Ik liep ook tegen dingen aan die waarschijnlijk nu wel in de gebruiksaanwijzing staan:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Voor een klant moet ik ook zo'n systeem ontwikkelen en ben nu de mogelijkheden aan het overwegen.

 

Maar wat ik dan niet begrijp is waarom jullie overwegen je mail en agenda in zo'n webbased totaal oplossing te doen?

 

Waarom zou je bijv. niet de tools van bijv. Microsoft gebruiken en outlook gebruiken. Een tool die voor email, todo's en aganda perfect is (waarom zou je dit zelf schrijven?) en bij veel MKB'ers al geinstalleerd is (en met Smartphones en PocketPC's makkelijk kan syncroniseren).

 

Koop hierbij bij MS Small Business Server (met o.a. Exchange) en je kan dan je webbased oplossing koppelen aan die Exchange server.

 

Of hebben jullie hier andere denkbeelden over?

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
  • 0

Voor een klant moet ik ook zo'n systeem ontwikkelen en ben nu de mogelijkheden aan het overwegen.

 

Maar wat ik dan niet begrijp is waarom jullie overwegen je mail en agenda in zo'n webbased totaal oplossing te doen?

 

Waarom zou je bijv. niet de tools van bijv. Microsoft gebruiken en outlook gebruiken. Een tool die voor email, todo's en aganda perfect is (waarom zou je dit zelf schrijven?) en bij veel MKB'ers al geinstalleerd is (en met Smartphones en PocketPC's makkelijk kan syncroniseren).

 

Koop hierbij bij MS Small Business Server (met o.a. Exchange) en je kan dan je webbased oplossing koppelen aan die Exchange server.

 

Of hebben jullie hier andere denkbeelden over?

 

Op zich is daar helemaal niks mis mee. Ben wel benieuwd naar het investeringsplaatje, of je all doelstellingen en wensen van en organisatie kun realiseren en wat de kosten zijn als er een gebruiiker na de implementatie wordt toegevoegd.

 

Verder staat of valt het hele CRM gebeuren met de juiste implementatie. Welke keuze je ook maakt. Het geheel goed implementeren wordt vaak onderschat. 100% behoefte afdekken van alle gelederen in een organisatie is met geen systeem haalbaar. 60 -80% moet wel haalbaar zijn, maar dan moeten alle knoppen die iedere verschillende gebruiker ziet wel een doel dienen en geen functie zoals je dat in zoveel pakketten aan treft.

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.