• 0

Virtual office

Op de Squad meeting sprak ik met Okidoki die op zoek was naar een online crm programma. Zonder nu direct weer een heel nieuw project op mijn hals te halen maar op deze wijze toch eens wil zien of we niet wat concrete virtuele projecten op zouden kunnen starten op de achtergrond van dit forum, vroeg ik me af of we voor de higherlevel leden niet een mogelijkheid kunnen geven om een virtueel kantoor te kunnen openen. Feitelijk denk ik dan meer aan een Open Source CRM oplossing zoals www.covide.nl

 

Die bieden het momenteel aan voor 20 euro per maand per gebruiker. Vind ik veel te duur voor hetgeen je krijgt, namelijk gewoon een kant en klare voor geinstalleerde Open Source crm programma.

 

Er is hier vast wel iemand die ook covide goed zou kunnen installeren en voor een redeliijkere prijs zou kunnen hosten. Leden van higherlevel kunnen dan bijvoorbeeld voor misschien nog geen 200 euro per jaar een kompleet virtueel kantoor inhuren, met een onbeperkt aantal gebruikers (je betaald dan alleen voor de hosting en misschien wat extra algemeen onderhoud, meer niet) Prijs is nog even uit de lucht gegrepen en zal nader tegen het licht aan gehouden moeten worden.

 

Goed, wat ik nou verder bedoel met virtueel ondernemen is dat ik nu op mijn site www.moreresults.nl een zogenaamde workshop heb aangemaakt waar we dit plan verder zouden kunnen gaan uitwerken.

 

Waarom doe ik dit?

1. Omdat ik zelf behoefte heb aan een online crm programma.

2. Het altijd al zelf op de markt zou willen brengen, maar eigenlijk niet in mijn strategie past.

 

Goed!

 

Nou wie wil laten zien dat hij/zij snel kan ondernemen? Denk dan even mee op www.moreresults.nl. werken we het daar verder uit en hebben we eind volgende week een leuk aanbod, virtueel kantoor voor higherlevel leden.

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Perry,

 

Alle functionaliteiten en bronnen die je zoekt bevat TUTOS. Voor ons golden dezelfde uitgangspunten, dat is ook de reden waarom wij hiervoor hebben gekozen. De demo is echter niet volledig en komt door vele invoer nogal massaal over. Ik heb er zelf een wat meer uitgebreide test op uitgevoerd, die wellicht wat meer inzage geeft in de functionaliteiten. Zoek in de demo onder bedrijven eens op "Visser producten". Dit is nog een eenvoudige structuur, maar er is veel meer mogelijk. Wil je het allemaal eens in praktijk zien, dan ben je van harte welkom. Maak wel even een afspraak, want wij zitten veel buiten kantoor.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

 

<>

 

Ja, nogmaals ik denk ook wel dat alles er in zit, maar interface vriendelijk kan nog wel wat aan gedaan worden. Zo te zien is ook de database structuur aanwezig, maar otbreekt het aan logica om van het één bij het ander te komen of een totaal overview te krijgen. Als de interface eenvoudig is te wijzigen, misschien met een theme, denk ik wel dat TUTOS het zal gaan winnen, ondanks de mooie look en feel van SugarCRM.

 

Verder speelt de mogelijkheid om met een mobiel of PDA te kunnen synchroniseren, maar dat is volgens mij ook mogelijk. Ik wil als het even kan van die laptop af.

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de opzet zoals Perry die aangeeft inderdaad het meest logisch is. Ik wat ervaring met verschillende CRM pakketten en vertelde Perry dat ik eigenlijk iets zocht als ACT! maar dan op ASP basis.

 

Voor mij heb ik het het liefst 'buiten de deur'. Ik ben geen techneut, heb geen eigen servers draaien of zo, en wil dat eigenlijk wel zo houden voorlopig. Op dit moment hebben we alles op ASP basis draaien zodat de diverse mensen op elk gewenst moment, vanaf elke plek met internet toegang bij verschillende gegevens kunnen komen.

 

Alleen CRM dus nog niet...

 

Ik ben benieuwd. Wil graag wat testen als er een demo online staat.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Tutos is redelijk online nu, ben nog even aan het fijn tunen, jullie kunnen vanavond nog testen!

 

Ha fijn! Weer een slapeloze nacht... :P

 

Hmmn denk het toch niet. Het systeem werkt wel, maar het onthoud niet dat je ingelogd bent. Dus op iedere pagina (oftwel iedere klik die je doet) moet je weer opnieuw inloggen, dat werkt niet. Heb wat gezocht, niks kunnen vinden, gepost maar nog geen reactie.

 

Een HL'er die kan helpen? jelmer@qurium.com als mail en msn.

Link naar reactie
  • 0

Was een session probleem, had een dir writable moeten maken (thnx Victor!).

 

http://tutos.solutos.nl

user: demo

pass: demo

 

Dit is een blanco registratie, kijk nog even wat er mogelijk is enzo.

Jelmer,

 

Je hebt de demo deels in het Nederlands en deels in het Engels (zie agenda- feestdagen). Dit is als admin gemakkelijk aan te passen. Verder zul je nog wel wat kleine eigenaardigheden tegenkomen, maar tot zover is alles gemakkelijk aan te passen. Succes ermee en als je vragen hebt hoor ik het wel. .

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat TUTOS inderdaad een heel mooi pakket is, maar nogmaals niet echt dusdanig interface vriendelijk dat iedere dummy die inlogd direct begrijpt hoe en wat te doen.

 

Misschien,...het is maar een idee, is het wijzer om misschien 1 op 1 uitleg sessies te geven of live workshops. Vraag is even of je daar een vergoeding voor kunt vragen. Aan de andere kant, ik zie de reply op deze post al hangen, Waarom zou je uitleg moeten kopen?, Dan zit het programma niet goed in elkaar.

 

Conclusie, ik denk dat we eerst die demo goed interface vriendelijk in elkaar moeten zetten, voordat je het nu de wereld in brengt. Let op, Je kunt het iemand maar één keer presenteren. Zoals het nu is heb ik het verschillende prospects laten zien, maar zijn allemaal afgehaakt.

 

Maar goed, dit is mijn mening, ik denk dat ik het zelf wel zal gaan gebruiken, mits het ook op mijn mobiel en of pda kan gaan werken. Schijnt wel iets te zijn, moeten we onderzoeken.

 

Kortom, nog een lange weg te gaan voordat je dit simpelweg kunt uitrollen. Voor de goede orde, ik wil hier wel bij betrokken blijven. Zou bijvoorbeeld leuk zijn om een higherlevel theme als interface te maken:-)

 

Wat vinden Nils en Okidoki er van?

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat TUTOS inderdaad een heel mooi pakket is, maar nogmaals niet echt dusdanig interface vriendelijk dat iedere dummy die inlogd direct begrijpt hoe en wat te doen.

 

Conclusie, ik denk dat we eerst die demo goed interface vriendelijk in elkaar moeten zetten, voordat je het nu de wereld in brengt. Let op, Je kunt het iemand maar één keer presenteren. Zoals het nu is heb ik het verschillende prospects laten zien, maar zijn allemaal afgehaakt.

 

Interface, gevaarlijk terrein. Net zoiets als smaak, daar valt niet over te twisten. Persoonlijk deel ik je mening dat er nog wel wat aan te verbeteren valt. Maar ja, aan welk pakket niet. CRM applicaties verdienen altijd even wat aandacht. Ik heb sinds de start van mijn loopbaan al zoveel pakketten gezien en ieder pakket heeft wel weer zijn eigenaardigheden. Een vluchtige kennismaking is altijd onvoldoende. Een gebruiker zal altijd enige tijd moet werken met een pakket voordat alle ins en outs helder zijn. Wat dat betreft vind ik TUTOS nog helemaal niet zo slecht.

 

Misschien,...het is maar een idee, is het wijzer om misschien 1 op 1 uitleg sessies te geven of live workshops. Vraag is even of je daar een vergoeding voor kunt vragen. Aan de andere kant, ik zie de reply op deze post al hangen, Waarom zou je uitleg moeten kopen?, Dan zit het programma niet goed in elkaar.

 

Grappig dat je dit opmerkt. Ik had het hier vanmiddag nog over met onze IT mensen. Een manco van veel OSS applicaties is dat er geen goede handleiding bestaat. Iemand die zich hierop toelegt kan hier volgens mij geld mee verdienen. Ik ken maar één pakket die dat ook daadwerkelijk al doen, het boekhoudpakket Turbocash. (www.turbocash.nl).

 

Maar goed, dit is mijn mening, ik denk dat ik het zelf wel zal gaan gebruiken, mits het ook op mijn mobiel en of pda kan gaan werken. Schijnt wel iets te zijn, moeten we onderzoeken.

Klopt. Op sourceforge kun je hier meer over vinden.

 

Kortom, nog een lange weg te gaan voordat je dit simpelweg kunt uitrollen. Voor de goede orde, ik wil hier wel bij betrokken blijven. Zou bijvoorbeeld leuk zijn om een higherlevel theme als interface te maken:-)

Naast interface zijn er nog wel wat zaken, handige tools waar het in alle asp crm-pakketten aan ontbreekt. Iets simpels als de mogelijkheid om een adres uit het adresboek rechtstreeks te exporteren bijvoorbeeld. Ik heb hiervoor inmiddels een vraag uitgezet bij de bedenker en die heeft ook reeds aangegeven met iets dergelijks te kunnen bieden. Indien er echter HL leden zijn dan gunnen wij die de opdracht graag.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Iets simpels als de mogelijkheid om een adres uit het adresboek rechtstreeks te exporteren bijvoorbeeld.

 

Ik heb het pakket nog niet gezien maar een linkje waarmee een adres in de vorm van een vCard geopend wordt zou voldoende moeten zijn en is vrij eenvoudig. Zie de vcard functie in de profielen of in de Nebib adresgids op http://www.nebib.nl/gids/nebib.

 

Ben nog aan het uitzoeken of het Nokia SMS/vCard formaat op meerdere telefoons werkt. Je zou dan ook een adres per SMS naar je mobiel kunnen (laten) sturen. Erg handig als je onderweg je secretresse of collega even iemands adres kunt laten sturen. Helaas niet handig om te synchroniseren.

Link naar reactie
  • 0

Iets simpels als de mogelijkheid om een adres uit het adresboek rechtstreeks te exporteren bijvoorbeeld.

 

Ik heb het pakket nog niet gezien maar een linkje waarmee een adres in de vorm van een vCard geopend wordt zou voldoende moeten zijn en is vrij eenvoudig.

Sorry, ik was niet helemaal volledig. Ik bedoel eigenlijk een tool om een adres te exporteren, zodanig dat de gegevens in een brief of fax opgenomen kunnen worden in bijv. word of OO. Of dit met een v-card kan weet ik niet. In verschillende pakketten heb ik wel Vcards gezien, maar de opmaak hiervan is zodanig dat de gegevens niet copy/paste in een adresveld van een brief te plakken zijn.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Sorry, ik was niet helemaal volledig. Ik bedoel eigenlijk een tool om een adres te exporteren, zodanig dat de gegevens in een brief of fax opgenomen kunnen worden in bijv. word of OO. Of dit met een v-card kan weet ik niet. In verschillende pakketten heb ik wel Vcards gezien, maar de opmaak hiervan is zodanig dat de gegevens niet copy/paste in een adresveld van een brief te plakken zijn.

 

Daar is een vCard niet voor geschikt nee. Een vCard is een technische specificatie om een adres over te brengen.

 

Maar ik heb voor m'n eigen informatie systeem wel eens een vbscriptje gemaakt hiervoor. Via een extra knop in het menu van Word kreeg je een lijst met contanten, klik je het adres aan wat je wilt hebben, druk op de ok knop en het adres wordt ingevoegd op de plek waar je cursor staat. Het script bepaalde zelfs of er een apart post adres was, zo niet dan werd het bezoek adres gebruikt. Dit maakte gebruik van ODBC en werkte prima met mysql de meest gebruikte database voor open source (CRM) applicaties. Zou dus met minimale aanpassingen gebruikt kunnen worden.

 

Helaas is het script zoek geraakt bij het vervangen van m'n werkstation (gelukkig heb ik meer verstand van backups maken van werk voor m'n klanten ;D) Moet het nog steeds eens opnieuw schrijven. Als dit HL virtual office project van de grond komt doneer ik graag dat scriptje.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik nog steeds aardig verdwaal in de navigatie van TUTOS! >:(

Volgens mij praktisch onmogelijk, maar waar zit het probleem? De hoofdnavigatie staat en blijft bovenaan de pagina.

 

Links bovenin staat de gebruiker. Zodra deze wordt geselecteerd kom je op krijg je een totaaloverzicht van: de kalender voor die dag (week), openstaande taken, openstaande projecten, overzicht van de laatste facturen, laatst aangemaakte documenten, laatst aangemaakte notities en nog een overzicht van alle mailboxen.

 

De tweede button van links spreekt voor zich.

De derde is specifiek voor de kalander.

De vierde voor adressen van bedrijven en contactpersonen. Indien je in de zoekvelden niets invult wordt een overzicht van alle adressen in de categorie gegenereerd.

De vijfde button is voor de foutregistratie, mocht je onverhoopt op problemen stuiten.

De zesde button is voor projecten. Hiervoor geldt hetzelfde als bij de adressen. Vul je niets in dan ontvang je een totaaloverzicht na enter.

De laatste button is om teams mee samen te stellem.

 

Per button vind je in de linkerkolom de functionaliteiten. Helemaal onderaan de kolom vind je een historisch overzicht van al jouw handelingen gedurende de tijd dat je ingelogd bent. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Nou,

 

Ziet er naar uit dat we weer een virtueel clubje bij elkaar hebben.

 

In afwachting of we ook echt wat klanten krijgen... Stel ik het volgende voor:

 

Jelmer en ik gaan Tutos verder aandacht geven. Ik heb inmiddels al een mooier theme met interface vriendelijkere icoontjes gevonden.

 

Synchronisatie met Outlook is ook mogelijk. En we zouden het moeten testen op een mobieltje die op UMTS werkt. Wie kan daar bij helpen?

 

Ik zal verder zorgen dat er een online training op www.moreresults.nl zal worden aangemaakt. Daar kunnen gebruikers van Tutos snel thuis raken in het programma. Wordt dan ondersteund met kleine videoclipjes, de eerste 5 klipjes die we ter ondersteuning van de demo aanbieden zijn dan gratis, vervolg kennis dient dan wel voor te worden betaald.

 

Koppeling met Word zal worden gemaakt.

 

Planning is een hot item. Ik heb nu nog een beetje tijd, moeten dan wel snel schakelen.

 

Wat gaat het ongeveer kosten?:

- Eenmalige installatie van Tutos: tussen de 100 en 500 euro (Jelmer bepalen)

- Hosting van Tutos vanaf zo'n 50 euro per maand afhankelijk van data traffic, dat laatste zal niet zo spannend zal zijn voor let wel onbeperkt aantal gebruikers.

- Training: Online workshop : 50 euro per gebruiker/jaar inclusief een diploma. Eenmaal ingeschreven kan men de cursus maximaal drie keer volgen.

- Support alleen per e-mail en wordt pas gegeven als de gebruiker een training heeft gevolgd.

- Maatwerk op aanvraag.

 

Kortom, we kunnen een bedrijf met bijvoorbeeld 5 medewerker een goed ondersteund CRM programma bieden, inclusief training en support per e-mail, voor nog geen 900 euro per jaar, met een onbeperkt aantal gebruikers, exlcusief training per gebruiker dan. Voor 5 gebruikers zou dat op 250 euro komen.

- telefonisch support moet nog uitgewerkt worden, kan ik niet waarrmaken op dit moment, wie weet daar een oplossing voor?

 

 

Nou moet ik en ik hoop mag ik even spammen, maar wie heeft de intentie om werkelijk klant van ons te worden als we dit gaan doen?

 

 

Daar staat of valt het mee....

 

De eerste klanten kunnen we wel ergens blij mee maken, toch Jelmer?

 

 

Graag interesse tonen via Private mail naar Perry of naar Jelmer of registreer op www.moreresults.nl of bel 0252 624 824

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Ik heb jullie discussie betreffende Tutos gevolgd. Het pakket bied voor velen een oplossing op het gebied kantoorautomatisering. Goede omgang met het pakket vergt enige tijd alsmede het fine tunen van het pakket. Daarnaast komt er een stuk onderhoud en ondersteuning bij kijken. Wij hebben hier inmiddels ervaring mee en wellicht kunnen we iets voor jullie betekenen.

 

Groeten,

 

Yoeri

Link naar reactie
  • 0

 

Oh dat zal zeker gaan lukken:-)

 

Laten we elkaar op de hoogte houden. Jelmer is goed in hosting. Bij mij kunnen gebruikers straks terecht voor een online training. Idee is om met z'n allen veel MKBérs blij te gaan maken.

 

Wellicht kunnen jullie een mooi voorstel doen voor maatwerk consultancy en telefonische helpdesk...

 

Go with the flow 8)

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Ja die had ik ook al in het plan staan toen Jelmer vroeg onder welke bedrijfsnaam we zouden gaan werken.

 

Gewoon Virtueel dus, ieder voor zich, doch:

 

Tutos Solutus & MoreValue = MoreResults in het kwadraat:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Oh dat zal zeker gaan lukken:-)

 

Laten we elkaar op de hoogte houden. Jelmer is goed in hosting. Bij mij kunnen gebruikers straks terecht voor een online training. Idee is om met z'n allen veel MKBérs blij te gaan maken.

 

Wellicht kunnen jullie een mooi voorstel doen voor maatwerk consultancy en telefonische helpdesk...

 

Go with the flow 8)

 

 

 

Perry

 

Zal het hier intern overleggen. Kom er zeker op terug. Het eea is wel afhankelijk hoeveel mensen er in geinteresseerd zouden zijn. Hoe meer mensen, des te meer je de kosten van de helpdesk kan drukken.

 

Ben benieuwd wat jullie aan reacties krijgen.

 

Groeten,

 

Yoeri

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het vooralsnog vooral verwarrend. Met wie wordt er nou zaken gedaan als klant? Met Jelmer/Solutos/Qurium? Met Perry/More Results? Met een Higherlevel consortium?

 

Een van de grootste risico's bij een online CRM-oplossing, is dat je afhankelijk bent van de partij waarmee je zaken doet. Als daar twijfels over bestaan (al is het maar de vraag of ze er niet over 6 maanden de stekker er uit trekken omdat ze toch te weinig klanten wisten te trekken), zullen bedrijven die CRM een beetje serieus nemen er van af zien.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

<< Ik vind het vooralsnog vooral verwarrend>>

 

Je besteld een hosting bij Jelmer.

 

Training bij MoreValue

 

Implementatie bij MoreValue en/of Above.

 

Telefonisch support mogelijk bij Above.

 

Maar ben het met je eens we moeten het communicatief helderder communiceren.

 

Als je één van ons zat bent, moet je een ander kunnen zoeken. dat is bij een groter bedrijf niet zo makkelijk met als argument alles onder één dak wordt je toch nog nat.

 

Open Source consultancy!

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.