• 0

Virtual office

Op de Squad meeting sprak ik met Okidoki die op zoek was naar een online crm programma. Zonder nu direct weer een heel nieuw project op mijn hals te halen maar op deze wijze toch eens wil zien of we niet wat concrete virtuele projecten op zouden kunnen starten op de achtergrond van dit forum, vroeg ik me af of we voor de higherlevel leden niet een mogelijkheid kunnen geven om een virtueel kantoor te kunnen openen. Feitelijk denk ik dan meer aan een Open Source CRM oplossing zoals www.covide.nl

 

Die bieden het momenteel aan voor 20 euro per maand per gebruiker. Vind ik veel te duur voor hetgeen je krijgt, namelijk gewoon een kant en klare voor geinstalleerde Open Source crm programma.

 

Er is hier vast wel iemand die ook covide goed zou kunnen installeren en voor een redeliijkere prijs zou kunnen hosten. Leden van higherlevel kunnen dan bijvoorbeeld voor misschien nog geen 200 euro per jaar een kompleet virtueel kantoor inhuren, met een onbeperkt aantal gebruikers (je betaald dan alleen voor de hosting en misschien wat extra algemeen onderhoud, meer niet) Prijs is nog even uit de lucht gegrepen en zal nader tegen het licht aan gehouden moeten worden.

 

Goed, wat ik nou verder bedoel met virtueel ondernemen is dat ik nu op mijn site www.moreresults.nl een zogenaamde workshop heb aangemaakt waar we dit plan verder zouden kunnen gaan uitwerken.

 

Waarom doe ik dit?

1. Omdat ik zelf behoefte heb aan een online crm programma.

2. Het altijd al zelf op de markt zou willen brengen, maar eigenlijk niet in mijn strategie past.

 

Goed!

 

Nou wie wil laten zien dat hij/zij snel kan ondernemen? Denk dan even mee op www.moreresults.nl. werken we het daar verder uit en hebben we eind volgende week een leuk aanbod, virtueel kantoor voor higherlevel leden.

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je één van ons zat bent, moet je een ander kunnen zoeken. dat is bij een groter bedrijf niet zo makkelijk met als argument alles onder één dak wordt je toch nog nat.

 

Ik wil als backup en om de concurrentie te stimuleren wel kant en klare webservertjes met Tutos leveren voor 650 euro aan klanten die één van jullie zat is. Is wel een schriftelijk verklaring van het zat zijn verplicht ;)

 

Maar een andere hoster zoeken die even je data en configuratie migreert lijkt me ook erg vervelend. Daarnaast zou een derde die support geeft toegang moeten hebben tot de solutos server (wil hij het goed kunnen doen)

Link naar reactie
  • 0
Ja, zonder toegang kun je niets!

 

Ik bedoel net iets meer toegang dan die een gebruiker heeft. Nogmaals: ik ken tutos niet maar bij veel andere pakketten kan ik problemen alleen goed diagnotiseren met behulp van de webserver log bestanden. Ga je die (realtime) beschikbaar stellen als een derde support wil doen?

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Om hier nog even op een andere manier op terug te komen, het zou je meer sieren en ook waarschijnlijk eerder business opleveren als je meer nadenkt over de wijze waarop je aan dit project een bijdrage zou kunnen leveren.

 

Besef goed dat we onderlinge prijsafspraken hebben die maken dat we elkaar ongetwijfeld de bal zullen toespelen. Als jij nog marge af moet dragen aan de verkoopspanningen van ons, hou je weinig meer over om ook echt een goede server neer te zetten en met die afdracht zul je waarschijnlijk ook niet akkoord mee gaan, waardoor we jou ook nog niet zo gauw adviseren als hoster, klink even rot maar zo ligt het.

 

Nou wat jij nou zou kunnen doen (gezien de talenten die ik bij je inschat) is misschien meer om een soort security check aan te bieden. Meer vertel ik niet, eerst eens zien of je me hebt begrepen.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Perry mijn aanbod was semi-serieus. Ik heb geen plannen om dit soort server neer te gaan zetten al doe ik dat wel voor door mij ontwikkelde intranet applicaties.

 

Maar zo'n server kan best een goed alternatief zijn. Het is (potentieel) een stuk veiliger, 100 servertjes updaten is ook geen probleem (LinVision heeft door hele mooie tools voor ontwikkeld) en zo'n servertje is binnen 24 uur te vervangen mocht hij plat gaan. Met een remote backup ook nog met een minimum aan data verlies. De belangrijkste reden voor mij om hier voor te kiezen ipv een shared variant is veiligheid. Eén foutje bij een update o.i.d. en een ander HL lid heeft toegang tot mijn data. Ik vind samenwerken prima maar dat gaat me te ver ;D

 

Verder heb ik vanmiddag ook even naar de solutos server gekeken en de software is aardig uptodate en dus veilig. Zijn nog een paar potentiele bugs bekend die ik niet kan controleren (patch levels staan jammer genoeg niet in de HTTP headers) Wel vind ik het vreemd dat je de ziel en zaligheid van je bedrijf op een server op het Internet moet gaan zetten terwijl de verbinding niet eens sercure is! Zie ook mijn opmerkingen in de thread over solutos over de secure verbinding, logging, auditing en wachtwoord checks waar Jelmer niet op reageerde.

 

Kortom ik vind het idee wel leuk en wil ook best meedenken of werken maar ben gewoon nogal kritisch. Als ik ergens in stap wil ik daar voor 100% achter staan (of in ieder geval 95% procent, met samenwerken moet je toch een beetje water bij de wijn doen) Zover ben ik dus nog niet.

 

Je opmerking over de bal toespelen etc vind ik inderdaad rot klinken. Ik heb m'n eigen mores en een idee jatten (hoe voor de hand liggend ook) en gaan concureren past daar zeker niet binnen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Nou deze dan nog even beantwoorden en dan ga ik echt aan het werk:-)

 

Jelmer zal dit ook lezen en ga er van uit hij zeker voor een uitstekende configuratie zal zorgen, neemt niet weg dat ik je misschien alsnog wel eens inschakel on te checken of alles draait zoals het hoort. Zo zetten we elkaar op scherp:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ga het nog vreemder maken voor je.

 

Ik overweeg om een Tutos aan te gaan bieden compleet met all bedrijven van Nederland er in. Eén database waar alle klanten toegang toe kunnen krijgen.

 

In principe kijken ze dus allemaal naar dezelfde Firmanaam en adres gegevens.Men kan alleen elkaar acties niet zien. Wel kan men aan elkaar acties toewijzen en spontaan gezamenlijk een virtuel project starten. Waarbij de klant zelf de faktuur gaat uitprinten!!!

 

Dat is even raar hé? Welke server zet zijn deuren het beste open?

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb totaal geen idee wat je bedoelt te zeggen Perry. Beveiliging gaat er om dat je per stukje informatie kunt bepalen wie het mag zien/bewerken/verwijderen etc, daar controle en inzage in hebt, weet wat de consequenties zijn als er wat mis gaat en ook ziet wanneer er wat mis gaat.

 

Als jij een adressenbestand beschikbaar wilt maken voor de hele wereld kan dat dus in principe veilig zijn. Gaat mijn wachtwoord onbeveiligd over m'n netwerk en het internet dan is het niet veilig. Draait dat adressenbestand op een database server waarin ook mijn telefoonnotities zitten met een gebruiker (voor de database) die toegang heeft tot beide dat vind ik dat ook niet veilig.

 

Bij een beetje grote discotheek staan de deuren ook wagenwijd open maar staat daar iemand die de toegang controleert en lopen ook binnen mensen rond om een en ander te controleren.

 

Om me dingen raar te laten vinden moet je dus met meer komen. Het klink in ieder geval wel onveilig in deze context.

Link naar reactie
  • 0

Dit was het eerste wat me opviel op de demo. Geen gebruik gemaakt van https. Dus geen versleuteling van je gegevens.

 

Ook het draaien van een CRM Applicatie op een shared hosting account komt bij mij enigzins angstig over.

 

Wat Willemj ook zegt, het draaien van de applicatie en een chrooted omgeving lijkt mij een stuk veiliger. Het op straat (in dit geval de digitale snelweg) van je gegevens is tegenwoordig dodelijk, om nog maar is een voorbeeld te noemen, de T-Mobile gegevens van Paris Hilton

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Perry en anderen in dit topic...:

 

Dit zal me wel wat karma kosten maar toch... :-X

Zolangzamerhand begint dit toch echt een dameskransje in ideetje opzetten te lijken...

Plaats dit bij Vraag en Aanbod of pak zoals VC zei, de telefoon.

 

Jullie willen samen een bizz opzetten... dat hoort niet echt op dit forum...

Straks gaan jullie ook nog url's en prijsopgaven posten....

 

Ik hoop dat de bezemploeg hier een slotje op wil zetten....

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft dit topic de afgelopen 24 uur weer een vlucht genomen. Ik heb overigens Yoeri gevraagd om voor wat betreft de support hier in te haken en zie dat hij dat inmiddels heeft gedaan. Yoeri is een van de mensen van Above-IT die voor ons het beheer en onderhoud van o.m. TUTOS verzorgen. Tot zover tot volle tevredenheid, snel en accuraat. Goed, dat ter zijde.

 

Twee dingen. Het securityvraagstuk verdient veel aandacht. Willem merkte dit reeds meerdere keren op. Met enkel een wachtwoordbeveiliging zou ik nimmer overwegen om gebruik te maken van de dienst. Veiligheid dient voorop te staan bij een dergelijke dienst.

 

Perry,

TUTOS aanbieden met alle bedrijven van Nederland? Shared? Hoe wil je dit doen v.w.b. de koppeling projecten, documenten, facturen. Lijkt mij vragen om problemen, ook in de support sfeer. Keep it simpel. Ieder een eigen omgeving, niet rommelen in elkaars database. Wel zo veilig. Wellicht dat je plan kan slagen, maar ik vind dit wel erg hoog gegrepen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste Perry en anderen in dit topic...:

Dit zal me wel wat karma kosten maar toch... :-X

 

Integendeel, je hebt eigenlijk gelijk. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat hiervoor input van geestverwanten wordt gevraagd en verkregen die anders veel meer tijd en zoekwerk zou vergen. Perry heeft ook gevraagd om off topic contact met hem op te nemen ter zake. HL kan voor wat betreft de Bizz een prima kanaal zijn om als klankbord te dienen. Het is misschien een idee om voor dit soort gemeenschappelijke projecten een apart forum in te richten "samenwerkingsverbanden uit HL" Er bestaan inmiddels al meer van dit soort samenwerkingen die uit HL zijn voortgekomen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

<>

 

 

Daar hebben we nou www.moreresults.nl voor

 

Daar is en wordt de zaak verder uitgewerkt, we moeten alleen eerder offline gaan en zal wat mensen eerder via PM uitnodigen. Aand e andere kant, ik heb nog nooit zo snel een project in de lucht gekregen:-) Geweldig toch!

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

@ToThePoint: een beetje modereren gaat je zeker geen karma kosten wat mij betreft. Juig het alleen maar toe als HL leden zelf aktie ondernemen om dit forum op niveau te houden.

 

@Venture Capital: ik zat nog niet op het niveau van kibbelen volgens mij :) Probeer meer het concept lek te prikken.

 

@Perry: in 1 van je post stel je 'een MS Word koppeling wordt gerealiseerd'. Ik neem aan dat je mijn aanbod om mijn script te doneren bedoelt. In dat geval neem je m'n toezegging wel erg ruim. Wat ik je aanbiedt is het script dat ik voor eigen gebruik (weer) ga maken. Dat is wat anders dan een commercieel toepasbaar script met een willekeurig, nog te bepalen, CRM systeem.

 

In het algemeen vind ik het aanbieden van een business plan/concept prima passen op dit forum. Zelfs met prijsindicaties voor het product (ook die moeten lek geschoten kunnen worden) en url's naar het product zelf (mits relevant en weinig reclame gehalte) Dit topic specifiek hoeft dus voor mij (nog) niet opslot.

 

Ik vraag me wel af of mijn business plan om koelkasten te gaan verkopen aan eskimos niet net zo veel reponse krijgt en het idee geeft dat een project snel van de grond komt wanneer ik hosters/designers/resellers etc een lekker sappige worst onder hun neus houdt.

 

Kortom: Perry overtuig me eens. Al dan niet hier danwel op je eigen site (waar momenteel nog erg weinig activiteit te vinden is rondom dit idee)

Link naar reactie
  • 0

<<@Venture Capital: ik zat nog niet op het niveau van kibbelen volgens mij Probeer meer het concept lek te prikken.>>

 

Dacht ik eigenlijk ook.

 

<<@Perry: in 1 van je post stel je 'een MS Word koppeling wordt gerealiseerd'. Ik neem aan dat je mijn aanbod om mijn script te doneren bedoelt. In dat geval neem je m'n toezegging wel erg ruim. Wat ik je aanbiedt is het script dat ik voor eigen gebruik (weer) ga maken. Dat is wat anders dan een commercieel toepasbaar script met een willekeurig, nog te bepalen, CRM systeem.>>

 

Nee ik heb zelf een koppeling om vanuit php Word op te starten, Vandaar moet het nog wel door geknoopt worden. Ik doel niet op jouw script.

 

<>

 

Intussen zijn we wel op de achtergrond verder gaan.

 

 

<>

 

Hij is pas sappig als het ook gegeten wordt.

 

 

<>

 

Situatie is dat ik momenteel niet echt enthousiast meer ben voor Tutos. Ik ben er ingedoken en getracht het voor mezelf werkend te maken, maar wordt er behoorlijk kriegelig van. Neemt niet weg dat ik een afspraak met Edward heb staan, ze schijnen er daar heel blij mee te zijn, ik wil dat wel eens zien.

 

Momenteel heb ik www.vtiger.com op de testbank staan, daar ga ik wel wat blijer van kijken, maar moet het gewoon goed tegen het licht houden.

 

Verder is het feit dat ik het initieer zoals ik deze thread ook ben begonnen niet echt helemaal mijn bedoeling om deze kar volledig in mijn eentje te gaan trekken. Ik heb een goed crm systeem nodig voor een ander project waarvan ik weet dat ik daar nog wel eens een aantal prospects mee zou kunnen genereren. Leek me handig om betrokken te zijn bij een virtueel team waar ik die prospects naar toe kan verwijzen en daar nog wat aan kan verdienen ook.

 

Vandaag was ik bij een prospect, maar ik heb Tutos niet durven laten zien, moet gewoon staan als een huis en goed en simpel werken en moet het zelf ook gebruiken.

 

Wat mij betreft gaan we vanaf nu verder op www.moreresults.nl. Hier mag ook..Is mij om het even, maar op een gegeven moment moet je het busplan even onder het team houden...

 

De exacte reden voor dit initiatief zou overigens naar spam gaan ruiken en dat wil ik niet.

 

Groetjes,

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Gisteren met Willemj en Edward achter Tutos gezeten. Bij Edward zijn ze voorlopig happy met Tutos op een aantal kleine beperkingen en interface kwesties na.

 

Desalnietemin ben ik er nog steeds niet kapot van en ga het dan ook zeker niet voor eigen gebruik inzetten. Willemj is bezig met een ander alternatief wat hij verder gaat onderzoeken en er ook goed uitziet. Ik denk dat ik voorlopig Vtiger in gebruik ga nemen.

 

Zal vervolgens daar weer de beperkingen van rapporteren. Voor de goed orde, ik zie af van het opzetten van een officiële dienst verlening. Mocht iemand Vtiger op zijn website willen hebben, je hebt een MYSQL database nodig en PHP hebben draaien. Ik best bereid om het bij een aantal leden te installeren. Zou het uiteraard leuk vinden als iemand het concept van een virtual office voor higerlevel leden verder oppakt en daar een business mee kan maken. Wil best verder mee denken hoe dat vorm te geven, maar moet nu eerst even een ander plasje doen.

 

Succes

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben toevallig ook een gelijksoortige systeem aan het ontwikkelen, ik richt me daarbij op studenten en hun projecten. Het is nog in de ontwikkelings fase.

 

Wie weet indien er interesse voor is vanuit de zakelijk kant gezien, dat ik het lichtelijk ombouw zodat ook andere opties beschikbaar worden gesteld.

 

Dat systeem dat ik aan het ontwikkelen ben voor studenten en hun projecten was ik bereidt overigens gratis aan te bieden.

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.