• 0

Basisverzekering (ziektekosten) per 1-1-2006 ?

Vanaf 1-1-2006 worden de ziekenfonds en particuliere verzekeringen afgeschaft en maken plaats voor een basisverzekering die voor iedereen gelijk is. Als ondernemer zit je op dit moment vaak vast aan een forse premie van een particuliere verzekering dus misschien kan dit positief uitpakken als de premiebedragen lager uitvallen straks !?

1. Is dit hele concept er al door en wordt dit definitief doorgevoerd ?

2. Zijn er al premiebedragen bekend wat die basisverzekering gaat kosten ?

3. Wat is de voornaamste beweegreden geweest om dit plan uberhaupt te lanceren ?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

1. Is dit hele concept er al door en wordt dit definitief doorgevoerd ?

De tweede kamer heeft het wetsvoorstel aangenomen op 21-12-2004 en ter behandeling gegeven aan de eerste kamer. De verwachting is dat het ingevoerd gaat worden per 1-1-2006.

2. Zijn er al premiebedragen bekend wat die basisverzekering gaat kosten ?

De premiebedragen zijn nog niet definitief vastgesteld. Ter indicatie: de premiehoogte zal komen te liggen tussen de huidige ziekenfondspremie en de premie van de particuliere verzekering. (€ 800 - € 1.100) Je kunt de premie deels beïnvloeden door de keuze van het eigen risico. Daarnaast is per gelijke datum het wetsvoorstel aangenomen over de zorgtoeslag. Dit voorstel dient ter compensatie van de lage inkomens. Ook dit ligt ter overweging bij de eerste kamer.

3. Wat is de voornaamste beweegreden geweest om dit plan uberhaupt te lanceren ?

Politiek antwoord? Het zorgstelsel is niet meer betaalbaar. Versobering van de verzorgingsstaat ligt hier aan ten grondslag.

Ik heb een brochure van het ministerie beschikbaar, echter het bestand was te groot om hier te kunnen plaatsen. Mocht je die alsnog willen hebben dan kan ik je die toesturen per e-mail.

www.camelot-legal.nl

• 0

Over de premie wordt niet veel gezegd daar, ik ben bang dat we nog even in het duister zullen tasten. Op zich denk ik dat het voor een aantal ondernemers wel aantrekkelijk zal uitpakken, en dan met name de groep die net onder de ziekenfondsgrens zit.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de premie gaat afhangen van het eigen risico.. daar valt vaak veel te besparen bij een particuliere verzekering, maar of dat hetzelfde gaat uitpakken voor het nieuwe pakket?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar