• 0

Vaste Lasten Autobedrijf

Beste leden,

 

Na een jaar of 2 auto's verkocht te hebben als hobby ben ik van plan om een autobedrijf te beginnen. Alleen ben ik bang dat ik mij vergis in de vaste kosten die maandelijks betaald moeten worden.

 

Ikzelf dacht aan het volgende:

 

- Huur pand

- Verzekeringskosten van pand

- Advertentiekosten ( variabel )

- boekhouder

- Winstbelasting

 

 

Andere kosten waar ik nog rekening mee moet houden ?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

@carlover, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Paar vragen:

 

[*]Wil je ook zelf auto's te naam kunnen stellen?

[*]Houd je auto's op voorraad?

[*]Rijden jouw klanten ook proefritten

[*]Ga je ook op locatie auto's rijklaar maken/onderhouden/schoonmaken

[*]Kunnen klanten ook met pin betalen?

[*]Bied je garantie

 

Al deze zaken verhogen de "klantvriendelijkheid" en mogelijk dus de verkopen van jouw bedrijf maar brengen regels, aandachtspunten en kosten met zich mee. Denk daarnaast ook aan je (bedrijfs)aansprakelijkheid- en milieuschadeverzekering: voor jouw bedrijf absolute must haves

 

En ga je dit full time doen en stop je met een eventueel loondienstverband? Houdt er dan rekening mee dat dat ook gevolgen heeft voor jouw sociale zekerheid bij ongevallen, ziekte en langdurige arbeidsongeschiktheid

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie meneer Bakker.

 

 

- Ik wil zelf auto's te naam kunnen stellen

- Ik houd auto's op voorraad

- Mijn klanten moeten ook kunnen proefrijden

- Op locatie ga ik geen onderhoudswerkzaamheden plegen

- Pinnen is mogelijk

- Ik bied geen garantie aan

 

Link naar reactie
  • 0
- Ik wil zelf auto's te naam kunnen stellen

Dan heb je dus een RDW bevoegdheid tenaamstelling voertuigbedrijf nodig, en daarvoor ook een computer met internet en een printer

 

- Ik houd auto's op voorraad

Dan is de verzekering van alleen het pand niet genoeg: je zult ook de handelsvoorraad binnen en buiten moeten verzekeren

 

- Mijn klanten moeten ook kunnen proefrijden

Tenzij jij dan al je handelsrisico's actief wilt houden (en ze daarmee wegenbelasting- en verzekeringsplichtig blijven, ook al staan ze stil op jouw terrein of in de showroom) heb je dan ook een handelaarskenteken (groene plaat) nodig, misschien zelfs meer dan 1.

 

- Pinnen is mogelijk

Dus een pinterminal met abonnement nodig.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

- Ik bied geen garantie aan

Enige vorm van garantie zul je wel moeten geven: als bedrijfsmatig autoverkoper mogen klanten een bepaald verwachtingspatroon bij je auto's hebben. Als je een auto verkoopt die niet aan dat verwachtingspatroon voldoet moet je er rekening mee houden dat je die klant op een bepaalde manier tegemoet moet komen: koop ongedaan maken, reparatie op jouw kosten, korting geven etc.

Als je dat niet wil zul je al je auto's moeten aanbieden als 'alleen voor export/handel'. Dat drukt de prijs natuurlijk wel weer stevig.

 

Als je van plan bent om aan particulieren te gaan verkopen is service en garantie heel belangrijk. Als je dat niet voldoende biedt staan de negatieve reacties in no-time op diverse websites en is het snel afgelopen met je handel. Calculeer dus een bepaald percentage in voor garantie/reparaties.

 

 

 

 

 

 

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Tegemoet komen, omdat je anders negatieve reacties krijgt, of omdat een autodealer dat moet volgens de wet ?

 

Nou weet ik dat er een bepaald verwachtingspatroon is bij de klant, maar ik zit er niet op te wachten dat een klant na 3 weken terugkomt omdat er een lichtje op het dashboard brand.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de info. Het pinnen laat ik nog even achterwege om de kosten enigzins nog wat te drukken.

 

Nou wil ik weten of het verstandig is om met een auto of 3 te beginnen, of is het verstandig om met minimaal 10 auto's te beginnen, omdat je kosten eenmaal doorlopen en hoger zijn als eerst.

Link naar reactie
  • 0

Nou wil ik weten of het verstandig is om met een auto of 3 te beginnen, of is het verstandig om met minimaal 10 auto's te beginnen, omdat je kosten eenmaal doorlopen en hoger zijn als eerst.

 

Hangt niet direct van het aantal auto's af maar van je gemiddelde marge en omloopsnelheid. Als je marge en je omloopsnelheid hoog genoeg zijn is 1 auto zelfs al genoeg :)

 

Maar meer aanbod is meer keuze, en dus - neem ik aan - ook meer verkopen. Er is dus een optimum. Een aanbod van 3 lijkt me wel erg weinig

 

Het pinnen laat ik nog even achterwege om de kosten enigzins nog wat te drukken.

Zou je dat wel doen? Cash kent zo weer zijn eigen nadelen (risico op vals geld, overval etc), beperkingen (max opname automaat) en regels (melding ongebruikelijke transacties)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste auto's die ik heb verkocht gingen er met een gemiddelde van 3 weken alweer uit. Nou is het inkoopproces nieuw voor mij. Dit omdat, ik afhankelijk was van het aanbod op internet en daar al mijn auto's ingekocht heb bij particulieren. Het word dus wel een hele klus om 10 auto's in één keer in te kopen.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt. Het kan wel meevallen, omdat ik in het begin met auto's met een waarde van minimaal 500 tot maximaal 2500 euro wil beginnen. Vals geld, overvallen etc. zou een goede reden zijn om toch wel een pinautomaat aan te kunnen schaffen.

Link naar reactie
  • 0

Tegemoet komen, omdat je anders negatieve reacties krijgt, of omdat een autodealer dat moet volgens de wet ?

 

Nou weet ik dat er een bepaald verwachtingspatroon is bij de klant, maar ik zit er niet op te wachten dat een klant na 3 weken terugkomt omdat er een lichtje op het dashboard brand.

 

Wat je precies moet doen en wat er precies onder de wettelijke garantie valt is van geval tot geval verschillend. Op internet is daar voldoende informatie en voorbeelden over te vinden. B.v.: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=43&t=118794

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Oke, even voor de duidelijkheid.

Als ik het goed begrijp zit ik met de volgende vaste/variabele kosten namelijk:

 

- Huur pand

- Verzekering pand

- Advertentie kosten

- Boekhouder

- Winstbelasting

- RDW bevoegdheid ( eenmalig € 155 )

- Tenaamstelling voertuigbedrijf € 132

- Groene kenteken aanvraag ( eenmalig € 185 )

- Bedrijfsbezoek RDW € 108

- Instandhouding ( €94 jaarlijks )

- Erkenning bedrijfsvoorraad ( eenmalig €185 )

- Bedrijfsbezoek ( €108 )

- instandhouding jaarlijks ( €94 )

- Registratie dekking bedrijfsvoorraad

- Tenaamstellen voertuigbedrijf ( € 155 eenmalig )

- Instandhouding ( €132 jaarlijks )

- Pinterminal met abonnement

 

Dit staat in mijn notities voor zover.

Iemand wat toe te voegen ?

Link naar reactie
  • 0
Groene kenteken aanvraag ( eenmalig € 185 )

Je moet je groene plaat ook verplicht WAM verzekeren, de kosten daarvan liggen tussen de € 800 en € 1500 per jaar.

Wil je ook een Casco dekking op je rijrisico dan betaal je nog meer: dan kun je dat beter combineren met de verzekering van je bedrijfsvoorraad tegen brand en diefstal en je bedrijfsaansprakelijkheid. Gecombineerd heet dat een garagepolis. Vraag er naar bij je bank of adviseur, of neem contact op met Centraal Beheer, ASR, Bovemij of VVS verzekereringen

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Oke, garagepolis moet erbij dus.

Kan de registratie dekking bedrijfsvoorraad dan weg of is dat iets anders wat apart hoort ?

Ja. De RDB maakt onderdeel uit van de garagepolis.

 

Maar als je je voertuigen niet casco wilt verzekeren dan kun je dus ook kunnen volstaan met een losse dekking bedrijfsvoorraad en groene plaatverzekering

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Oke. Dat is duidelijk.

 

Nou zit ik ook al een tijd op marktplaats en andere site's te zoeken naar een opslagruimte. Ik heb er al een paar gevonden maar lees dan onderaan de advertentie, geen plantjes en auto's. Dat van de plantjes begrijp ik maar word er zo moeilijk gedaan om auto's ?

Link naar reactie
  • 0

Nou is het moeilijk om een pand te vinden, waar je ook mag verkopen. Ik dacht eraan om een pand enkel voor opslag te huren en dan op een andere plek met de klanten af te spreken. Is dit voor het begin een goed idee of wekt dat argwaan op bij de mensen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.