• 0

Freelance Barman

L.S.,

 

Na een hele lange tijd weer is online op HigherLevel... Leuk!

Hierbij dan ook mijn vraag;

 

Ik werk al geruime tijd in de horeca als barman zijnde (bijbaan).

Dit bij 2 verschillende horecagelegenheden.

 

Er werd mij geadviseerd om mij in te schrijven bij de KVK als ZZP'er en mij in te laten huren door deze 2 horecaondernemingen (van 1 eigenaar).

 

Wat zijn voor mij de voordelen hiervan?

 

Groet,

 

Nils

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Nils,

Ik ben benieuwd wie je heeft geadviseerd om in te schrijven als zzp'er? Je werkgever? Ik ben het er eigenlijk mee eens dat het voor jou geen voordelen zal bieden. Je kunt alleen zzp'er worden als je als ondernemer optreedt en geen gezagsverhouding hebt met je opdrachtgever. Je moet nieuwe klanten zoeken, reclame maken etc. Als je wordt ingehuurd door je (oude) werkgever(s), dan kan het zijn dat je voor de inkomstenbelasting en volgens de handelsregisterwet niet wordt gezien als zelfstandig ondernemer.

 

Marty Zanen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

Ik ben benieuwd wie je heeft geadviseerd om in te schrijven als zzp'er? Je werkgever? Ik ben het er eigenlijk mee eens dat het voor jou geen voordelen zal bieden. Je kunt alleen zzp'er worden als je als ondernemer optreedt en geen gezagsverhouding hebt met je opdrachtgever. Je moet nieuwe klanten zoeken, reclame maken etc. Als je wordt ingehuurd door je (oude) werkgever(s), dan kan het zijn dat je voor de inkomstenbelasting en volgens de handelsregisterwet niet wordt gezien als zelfstandig ondernemer.

 

Marty Zanen

 

Dank voor de informatie!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen kennis van horeca in Nederland maar ik kan me zo voorstellen dat je als zelfstandige freelancer gemakkelijker controles op zwartwerk kan omzeilen. Indien er tijdens een werkdag geen controle is geweest kan je baas na sluiting het contract verscheuren en jou cash uitbetalen.

 

Met een werknemer in loondienst lijkt mij dit iets moeilijker te realiseren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.