• 0

DDP vracht BTW terug te vragen?

Hallo,

 

Vraagje wat betreft een ddp levering door de leverancier in china, als je iets DDP laat leveren zijn alle kosten voor de verzender, echter is de btw ook terug te vragen in Nederland?

 

de kosten zijn zo opgebouwd:

 

I just got the price of DDP,pls check the list as following:

 

Delivery charge: 200USD

Handling charge: 120USD

Customs agency fee:150USD

ISF: 93USD

FAS: 15USD

LCL :55USD

D/O fee:160USD

 

Shipping fee by sea :65USD

 

For 600KG and 1.1CMB,The total is about 860USD.

 

Alvast bedank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt alleen maar BTW "terugvragen" die je zelf aan je leveranciers betaald hebt. De Chinees factureert jou geen BTW. Het BTW dien je zelf uit te rekenen en in de OB-aangifte op te geven als verlegde BTW.

 

"terugvragen" is overigens niet juist, het is "aftrek van voorbelasting".

 

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt, Alleen ben ik niet zo bekend met de termen die ik gekregen heb.

 

Dan misschien toch maar weer door de Nederlandse expediteur laten inklaren en bezorgen. scheelt op zich niet heel veel.

 

Gaat er vooral om dat ik de btw kan terugvragen, Ik ben ervan bewust dat ik de btw weer betaal maar dit pas bij de verkoop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je betaalt geen BTW aan je Chinese leverancier want mag niet eens inclusief BTW factureren.

 

Als je zelf verkoopt betaal je al helemaal geen BTW, de BTW wordt door jouw (Nederlandse en particuliere klanten) aan jou betaald en door jou afgedragen aan de belastingdienst.

 

Als je zelf in laat klaren betaal je de BTW bij invoer aan de douane (tenzij je een vergunning artikel 23 hebt), die moet je dan zelf eerst voorfinancieren voordat je het "terug kunt vragen". Dan vraag je dus terug wat je zelf betaald hebt........

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeffrey,

 

ik zou dit ook eens bij een Nederlandse expediteur neerleggen. Want ik denk dat dit goedkoper moet kunnen. Beetje afhankelijk wat je leverancier voor de FOB kosten gaat rekenen.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.