• 0

Van "leuk initiatief" naar "goed draaiend bedrijf"

Beste,

 

Onlangs heb ik een nieuw initiatief opgestart, genaamd Puur Ontzorgen. In het (heel) kort bieden wij ondersteuning aan thuiswonende ouderen in de gemeente Deventer en omstreken. Dit gaat zowel om praktische ondersteuning (denk aan huishoudelijk werk, vervoer e.d.) als ook welzijnsbevorderende activiteiten.

 

Om dit initiatief bekendheid te geven heb ik: folders bezorgd, folders bij huisartsen/wijkcentra e.d. neergelegd, sociale teams benaderd, diverse netwerkbijeenkomsten bijgewoond, een advertorial geplaatst, online via website/LinkedIn/Facebook en diverse platforms.

 

De reacties die ik krijg (zowel van bekenden als mensen die ik nu leer kennen)zijn zeer positief! Daarnaast wordt de website ook goed bekeken.

 

Er is één probleem: er komen geen aanvragen!

 

Wie heeft de "gouden tip" voor me om te zorgen dat het niet alleen bij een leuk initiatief blijft, maar ik ook mijn boterham kan verdienen?

 

Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!

 

Mvg Esther Bosch

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wie heeft de "gouden tip" voor me om te zorgen dat het niet alleen bij een leuk initiatief blijft, maar ik ook mijn boterham kan verdienen?

Niet de 'gouden tip', maar wel een tip: zet de link naar je website in de handtekening. (zie 'mijn profiel' --> 'bewerk dit profiel')

Dan maak je in ieder geval alvast gebruik van de exposure van HL :)

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Hoe lang is het geleden dat je die folders rondgedeeld hebt? Eergisteren? :) Mijn ervaring is dat je de mensen tijd moet geven. Nadat je de mensen op de hoogte gesteld hebt van een nieuw initiatief moet dat precies wat 'sudderen' in de hoofden van de mensen.

 

Ik heb voor mezelf ook moeten leren om de factor tijd niet te onderschatten. In het begin gaat het allemaal langzaam maar als je goede diensten/producten aanbiedt gaat het steeds sneller en sneller (wel nog steeds met ups en downs).

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in dit geval geen tarieven op de website vermelden. Je hangt nu een prijskaartje aan een gezellig praatje. Ik vind dat nogal onpersoonlijk overkomen. Natuurlijk moet je geld verdienen, maar ik denk dat dit afschrikt.

 

Beter als je eerst een gesprek aangaat met de uiteindelijke persoon om wie het gaat en eerst eens kijkt of het klikt. De financiën komen daarna aan bod.

 

Heb je je marketingactiviteiten eigenlijk ook gericht op de thuiswonende ouderen? Of alleen de tussenpersonen?

 

En waarom denk je dat hier behoefte aan is, hoe heb je dat onderzocht?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Als ik je site bekijk zie ik een enorm zakelijke pagina met tarieven, sec wat het per uur kost met nog een hoop toevoegingen die me doen twijfelen of ik niet VEEL MEER kwijt ben als ik je inhuur.

 

Als ik dan vervolgens naar je diensten kijk is het eerste wat ik zie dat je komt stofzuigen en (af)wassen.

 

In mijn hoofd klopt dat plaatje niet, en volgens mij zegt dat ook niet wat je doet, dat is VEEL meer.

 

Enige probleem; ik heb nu mijn conclusie al getrokken, en heb je site dichtgeklikt om hier weer te komen reageren.

 

Probeer eens te kijken of je die indeling anders kunt doen. Tuurlijk wil ik weten wat het kost (was het eerste waar ik op klikte), maar vertel dat ook met een verhaal, of minstens een aanvulling. De eventuele beschikbare subsidies/potjes zijn ook heel belangrijk, haal die duidelijk genoeg aan, in plaats van drie woordjes onderaan ergens.

 

Verder zul je inderdaad echt de boer op moeten (blijven) gaan, net zolang tot je voldoende klanten hebt. Dat kan wel een jaar, of 2, of 3 duren, afhankelijk van hoe goed je bent, en hoe goed je iedere klant dusdanig tevreden weet te houden dat hij/zij gaat fungeren als ambassadeur.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

 

Niet de 'gouden tip', maar wel een tip: zet de link naar je website in de handtekening. (zie 'mijn profiel' --> 'bewerk dit profiel')

Dan maak je in ieder geval alvast gebruik van de exposure van HL :)

 

 

Bedankt voor de tip! Ik zal het direct aan gaan passen :)

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je je marketingactiviteiten eigenlijk ook gericht op de thuiswonende ouderen? Of alleen de tussenpersonen?

 

En waarom denk je dat hier behoefte aan is, hoe heb je dat onderzocht?

 

Bedankt voor je reactie!

De online marketing met name gericht op de kinderen (of andere mantelzorgers) van de thuiswonende ouderen. De folders heb ik verspreid in delen waar de leeftijd vooral 55+ is. De behoefte is er, dat is eerder onderzocht. Alleen probeert men dat nu met vrijwilligers op te vangen. Ik denk zelf dat dit niet haalbaar is, aangezien veel mantelzorgers nu al op hun tenen lopen.

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe lang is het geleden dat je die folders rondgedeeld hebt? Eergisteren? :) Mijn ervaring is dat je de mensen tijd moet geven. Nadat je de mensen op de hoogte gesteld hebt van een nieuw initiatief moet dat precies wat 'sudderen' in de hoofden van de mensen.

 

Ik heb voor mezelf ook moeten leren om de factor tijd niet te onderschatten. In het begin gaat het allemaal langzaam maar als je goede diensten/producten aanbiedt gaat het steeds sneller en sneller (wel nog steeds met ups en downs).

 

 

 

Nog niet zo heel lang inderdaad :). Geduld is lastig als je aan de slag wilt!

 

 

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Probeer eens te kijken of je die indeling anders kunt doen. Tuurlijk wil ik weten wat het kost (was het eerste waar ik op klikte), maar vertel dat ook met een verhaal, of minstens een aanvulling. De eventuele beschikbare subsidies/potjes zijn ook heel belangrijk, haal die duidelijk genoeg aan, in plaats van drie woordjes onderaan ergens.

 

 

 

Bedankt voor je reactie! Verhelderend om te lezen hoe mensen de website bekijken. Ik heb zelf ook al eens gedacht om een voorbeeld te geven hoe bijvoorbeeld een ochtend eruit kan zien en daar dan een voorbeeldprijs aan hangen.

Of ik zou bij de tarieven toch moeten vermelden dat het afhankelijk is van de situatie, en vooral aansturen op een kennismakingsgesprek. Wat zou jij hierin adviseren?

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie
  • 0

wat je zou kunnen doen is (bijvoorbeeld) een kennismakingsdagdeel aan te bieden, zonder kosten, en daar ook je 'tarievenpagina' op in te richten.

 

Zorg is natuurlijk niet echt iets wat mensen willen zien als een zakelijk ding, dus maak dat wat menselijker. Praat over dat PGB, geef voorbeelden (bijv. 'ik kom 2 keer per week bij u langs om u te ondersteunen in huishoudelijke taken, een praatje te maken, of samen met u te gaan wandelen'), en maak er minder 'uurtje-factuurtje' van.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Ester,

 

Stem je promotie af op de doelgroepen die je wilt bedienen. Als ik je website bekijk denk ik dat jij twee voorname doelgroepen hebt (ooit gedacht dit aan te bieden voor de luie tweeverdiener?):

 

1. de eindgebruiker (65/70+)

2. kinderen van de eindgebruiker

 

Als ik mij in de situatie verplaats, zou ik als kind zijnde dit voor mijn ouders regelen. Dit zie ik niet op de site terugkomen (aparte portal voor kinderen van).

 

De oudere doelgroep vindt je meer bij de offline media. Denk hierbij aan huis-aan-huisbladen (wordt door de oudere doelgroep erg goed gelezen). Ik weet niet of je bij de start een persbericht aan de offline media hebt verzonden, probeer te zorgen dat het "nieuwswaardig" is, bijvoorbeeld gisteren was het werelddag van de ouders (zie http://www.issuekalender.nl/ voor meer bijzondere dagen).

 

 

Link naar reactie
  • 0

De behoefte is er, dat is eerder onderzocht. Alleen probeert men dat nu met vrijwilligers op te vangen. Ik denk zelf dat dit niet haalbaar is, aangezien veel mantelzorgers nu al op hun tenen lopen.

 

Hallo Esther,

 

Bovenstaande baart mij wel zorgen. Ik geloof best dat de behoefte er is. Maar hebben mensen ook middelen om jou te betalen? Misschien is er een reden dat vrijwilligers dit doen... Als ik jou twee ochtenden per week zou willen laten opdraven, dan kost me dat 2 x 3 uur x € 29,50 = € 177,-- per week. Dat is een behoorlijk bedrag (al is je uurtarief zeker niet hoog)! Kunnen ouderen dat missen? Doen zich dan geen beter betaalbare initiatieven voor (zoals de zwartklussende huishoudster, de vrijwilliger toch iets toestoppen)? Kortom: weet je voldoende van de markt? Ik niet, dus hopelijk kun je dit makkelijk onderuit halen...

 

Enkele tips:

[*]stel enkele pakketjes samen, zodat mensen een beter beeld krijgen bij wat je op een ochtend/middag/avond komt doen en wat dat kost. Ik begrijp dat het maatwerk is, maar je kunt vast wel enkele pakketjes samenstellen die op maat aanpasbaar zijn. Kun je ook in abonnementsvorm doen.

[*]denk aan een soort introductiepakket; laat mensen for peanuts kennis met je maken. Zorg dat je 'in het circuit' komt en investeer daar dus ook in, desnoods gratis zou ik zeggen.

[*]naast de eerder genoemde suggesties (offline!), zou ik ook eens denken aan de lokale televisie / radio om onder de aandacht te komen. Misschien kun je iets bedenken dat ze eens een dagje met je meelopen en daar een topic over maken. Ik denk (weet ik dus niet zeker) dat veel ouderen deze zenders bekijken en dat deze zenders dus ook belang hebben bij hen content bieden. Omroep MAX zou nog beter zijn.

 

Veel succes!

 

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je niet nog eens kritisch naar je teksten moet kijken:

 

"En daarna, als wij de tafel voor u hebben afgeruimd ..."

 

Wij? Met hoeveel mensen kom je dan?

 

"nemen we met elkaar de dag door"

 

Dat klinkt meteen alsof je van plan bent de hele dag te blijven.

 

Ik vind het nogal groot overkomen, terwijl je doelgroep wellicht in eerste instantie op zoek is naar klein en op jouw website wellicht de indruk krijgt dat dat niet kan. Of misschien kan het ook wel niet. Wat is het minimum aantal uren?

Link naar reactie
  • 0

uurtarieven zijn natuurlijk vrij maar of de markt wil betalen wat jij vraagt voor huishoudelijke hulp? En vanuit een PGB zijn bedragen hiervoor gemaximeerd tot 20,00 euro. Gemeentes hanteren vaak nog lagere tarieven.

 

Inmiddels zijn er ook voldoende initiatieven voor huishoudelijke hulp waarbij uurtarieven beginnen bij € 12,50 (zoek maar eens op witte werkster) Binnen mijn eigen bedrijf hanteer ik € 16,50 per uur inclusief 6% btw en is bij mij de vraag momenteel groter dan ik kan leveren. :(

 

En je moet ook nog eens concurreren tegen het zwarte circuit waar tarieven van 10 euro of zelfs nog lager heel normaal zijn. :-\

 

Wellicht is er een (niche) markt voor jouw diensten en tarieven maar dan moet je dat ook zo brengen. Dus een duidelijke meerwaarde aan je dienstverlening hangen t.o.v. andere aanbieders. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mezelf verboden om deze week nog de uitspraak "Race naar de bodem" te gebruiken, dus ik wilde het eens van de positieve kant bekijken...

 

Mijn inschatting is dat de enige groep Nederlanders die er 'warmpjes bij zit' de ouderen zijn.

Niet iedereen, maar gemiddeld genomen is het de rijkste groep in de samenleving. 65 plussers zijn de grootste nieuwe auto kopers bijvoorbeeld.

 

In de dienstverlening aan ouderen moet dus toch een boterham te verdienen zijn zou je zo zeggen.

 

Je noemt zelf al een paar zaken die iets duurder geprijsd kunnen worden dan schoonmaakwerk (met alle respect voor schoonmakers en zeker voor HenkH) :

 

Huishoudelijke taken in en om het huis, hulp bij post en/of administratie, ondersteuning bij computer gebruik, gezamenlijke activiteiten ondernemen...

 

Het klinkt heel naar maar ik denk dat er toch wel ouderen te vinden zijn die voor een beetje gezelschap al wat over zouden hebben. Noem het 'activiteiten begeleiding' of iets dergelijks.

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Het gebeurd niet zoveel maar ik heb toch wel enkele klanten waar je aanvoelt dat die blij zijn dat er iemand over de vloer komt.

 

Zeggen dat die mensen eenzaam zijn is overdreven, hulpbehoevend zijn ze zeker niet. Maar er is wel behoefte aan een beetje gezelschap en eens een babbeltje met koffie erbij.

 

Mensen zullen niet expliciet betalen voor een babbel maar op een of andere manier is dit deel van de job als technieker, huishoudhulp, schoonmaker,... je bent geen robot die ergens binnenkomt.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als mensen er voor willen betalen is er niks mis mee denk ik.

 

Je kunt natuurlijk niet drie uur ergens blijven plakken als je maar 30 minuten mag factureren.

Misschien kan TS daar een creatieve oplossing voor bedenken.

 

Vroeger haalde ik ook boodschappen voor ouderen uit de straat. Dan kun je ook niet de boodschappen in de koelkast gooien en snel vertrekken. Een gesprekje over ditjes en datjes hoort dan bij de service.

 

Als je hier op een zakelijke maar respectvolle manier mee omgaat zou er nog best wel eens wat mee te doen zijn. Of mensen daar €25 per uur voor over hebben weet ik niet.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie meedenken! Volgens mij heb ik nu twee

opties:

1. Huishoudelijk werk schrappen en me richten op het gezelschap, activiteiten en welzijn

2. Huishoudelijk werk wel aanbieden, maar tegen een gereduceerde prijs

 

Misschien is het ook een optie om de tarieven van de website te halen en alleen maatwerk te leveren (bijvoorbeeld dmv staffels)

 

Ik hoor graag jullie mening over bovenstaande opties!

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie
  • 0
1. Huishoudelijk werk schrappen en me richten op het gezelschap, activiteiten en welzijn

 

Kan een goede optie zijn, hou er wel rekening mee dat de vijver waar je in vist een stuk kleiner wordt naarmate je tarieven hoger zijn. Bij (nieuwe) PGB's ben je ook gebonden aan tarieven die overheden voorschrijven en wellicht lager liggen dan jouw gevraagde uurprijs.

 

2. Huishoudelijk werk wel aanbieden, maar tegen een gereduceerde prijs

 

Ben ik al mee bezig maar zoek nu een oplossing hoe ik anderen daarvoor in kan huren. ik kijk daarbij naar partijen zoals helplinq en werkstudent en hoe zij dat geregeld hebben.

 

 

Misschien is het ook een optie om de tarieven van de website te halen en alleen maatwerk te leveren (bijvoorbeeld dmv staffels)

 

uurtarieven zijn transparant en worden al gauw als te hoog ervaren. Met mijn diensten ontkom ik er niet aan voor het reguliere werk. Maar veel extra werk is inderdaad maatwerk en bied ik alleen als totaalprijs aan. Dat is dan weer lastig vergelijken voor klanten die sneller ja zeggen omdat mijn standaard diensten prettig geprijsd zijn.

 

Uiteindelijk gaat het toch om wat er onder de streep over blijf, hoe je daar aan komt mag je creatief in zijn. ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Welke lokale behoefte denk je in te vullen? Kun je dit aan een concurrerend (netto) tarief aanbieden? En bestaat deze behoefte dan ook landelijk?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Onlangs heb ik een nieuw initiatief opgestart, genaamd Puur Ontzorgen. In het (heel) kort bieden wij ondersteuning aan thuiswonende ouderen in de gemeente Deventer en omstreken. Dit gaat zowel om praktische ondersteuning (denk aan huishoudelijk werk, vervoer e.d.) als ook welzijnsbevorderende activiteiten.

 

Om dit initiatief bekendheid te geven heb ik: folders bezorgd, folders bij huisartsen/wijkcentra e.d. neergelegd, sociale teams benaderd, diverse netwerkbijeenkomsten bijgewoond, een advertorial geplaatst, online via website/LinkedIn/Facebook en diverse platforms.

 

De reacties die ik krijg (zowel van bekenden als mensen die ik nu leer kennen)zijn zeer positief! Daarnaast wordt de website ook goed bekeken.

 

Er is één probleem: er komen geen aanvragen!

 

Wie heeft de "gouden tip" voor me om te zorgen dat het niet alleen bij een leuk initiatief blijft, maar ik ook mijn boterham kan verdienen?

 

Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!

 

Mvg Esther Bosch

 

 

Ben ik dan de enige die de gouden tip heeft? De tijd dat handel aan kwam waaien omdat je de enige bent/was is voorbij. Ik lees hier vele reacties die inhoudelijk erg goed zijn, maar geen antwoord geven op de Feitelijke vraag/probleemstelling? Of denken de meesten hier nou serieus dat hulpbehoevende mensen op facebook jouw advertentie gaan 'liken' of dat ze uberhaupt surfen of evt WIFI in huis hebben? Ik denk namelijk dat jouw doelgroep de hele week thuis zit.

 

Al jouw activiteiten die je nu hebt ontplooid ( folders die je overal hebt neergelegd, deelname aan netwerkbijeenkomsten etc etc hebben een ding gemeen): 'Er komen geen aanvragen'?

 

Niet echt vreemd......als die mensen thuis zitten?

 

Waarom ga je ze dan niet zelf halen!? Rechtstreeks bij de enduser?

 

 

In de zorg worden aankomende jaren miljoenen euro's subsidie gepompt. Per gemeente zal het exacte budget verschillen. Jij denkt dat al die organisaties waar je nu contact mee hebt jouw willen laten meeprofiteren van die monsterpot subsidiegeld die alleen maar groter word aankomende jaren omdat Nederland steeds grijzer wordt? Trust me, die steken ze liever in hun eigen zak.

 

Alle 'zorginstellingen' worden hoofdzakelijk benaderd door geschrokken familileden. Ze reageren vraaggestuurd. Dat kan in tijden waarin de vraag groter is dan het aanbod. Maar draai het eens om? Benader nou zelf eens particuliere mensen die hulpbehoevend worden of behoefte hebben ( of soon zullen krijgen!?) telefonisch? of bel gewoon aan bij de voordeur, of evt een combi?) en informeer ze over het feit dat je ze 'kostenloos of op basis van subsidie kunt helpen!?...Mogelijkheden zat lijkt me zo, toch? .Bij veel ouderen ben je volgens mij snel welkom? Hoeveel partijen zijn er die dat doen? IK denk weinig tot geen? Profileer jezelf als 'adviseur in de zorgsector?. Ik ben dan overigens ook helemaal niet bekend in deze branche, maar weet wel dat je ALTIJD in elke branche ook zelf aanvragen kunt genereren, zodra je maar mikt op de juiste doelgroep en nog veel belangrijker......deze PROactief benaderd!!!!

 

 

Voor je het weet kom je volgens mij om in de aanvragen en heb je daarna een capaciteitsprobleem!

Kan je je daarna mooi gaan richten op overijssel, om vervolgens landelijk aan de slag te gaan. Tegen die tijd dat je klaar bent krijg jij vast wel de zorg van je eigen medewerkers die je verdiend! haha

 

Succes ermee! ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.