• 0

Sales agent op provisiebasis, iemand ervaring/info?

Hallo allemaal,

 

Ik heb met mijn collega inmiddels 4 jaar een mediaproductie bedrijf (videoproducties/websites). Ons klantenbestand bestaat uit grote, middel en kleine bedrijven, echt een complete mix.

 

Alles gaat prima en hebben jaarlijks een goede stijgende grafiek qua winst, echter komen we nu wel op een punt dat we groter willen worden en wellicht wat meer op de middel/grotere bedrijven willen richten. Ondanks dat we al 4 jaar lang zelf alle sales hebben gedaan, vind ik ons nou niet echt sales mensen en we denken dat er meer uit te halen valt. Daarom zouden we voor de wat grotere en middel grote bedrijven graag met een sales agent gaan werken. Het liefst op provisiebasis.

 

1. Wat is een percentage wat redelijk is voor een sales agent?

2. Misschien wel 1 van de belangrijkste, waar vind ik een geschikte persoon?

3. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

 

Ik heb uiteraard al wat vooronderzoek gedaan, maar ik zou graag jullie mening willen horen.

 

Alvast bedankt,

Richard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn ervaring is dat iedereen toch een basis loon wil hebben. En dat zou toch ook geen probleem moeten zijn als je product goed is?

 

Klopt wellicht, maar wij hebben nog niet eerder met vaste medewerkers gewerkt. Mij is altijd afgeraden om daar als klein bedrijf aan te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

1. Het percentage is altijd een kwestie van vraag en aanbod. Ik denk dat er geen gemiddelde voor geldt. Ik, als ondernemer in het acquisitie plegen, ga voor iedere opdracht het gesprek aan met een opdrachtgever. Hier wordt dan besproken wat hun wens is, en wat mijn verwachting is.

Wat van evident belang is, hoeveel uur ben ik bezig om de verwachte doelstellingen van een opdrachtgever te bereiken. Ik denk dat je opereert in een branche waar menigeen in vist. Om nieuwe klanten binnen te halen, zal niet heel makkelijk gaan. Dus je beloning per sale zal aan de hogere kant moeten liggen.

Voor jezelf kun je denk ik ook uit gaan van je kostenplaatje per opdracht. Stel, je bouwt een website voor een klant waar je 10 keer contact mee hebt moeten zoeken, of je krijgt een opdracht van een referentie. Wat heb je in beide opdrachten aan kosten voor sales gemaakt en wat heeft de opdracht je opgeleverd?

 

2. Ik haal opdrachten binnen via websites gericht op vraag en aanbod voor zzp-ers. Kwestie van eens googlen. Marktplaats en nationale vacaturebank en heel soms kom ik er per ongeluk eens een tegen.

 

3. Ik denk dat ik het meeste al bij punt 1 heb vermeld.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.