• 0

eenmalige freelance klus inschrijven kvk

Hallo,

 

Even voorstellen. Ben 21 jaar en momenteel zonder werk na een opleiding voor in de evenementenwereld.

Vandaag kreeg ik het aanbod eenmalig iets te doen voor een festival. Ik kan niet tijdelijk in dienst bij het festival productiebedrijf. Heb ook niet veel zin om voor 1 klus, ongeveer 1.000,00 euro gelijk een bedrijf op te richten omdat het echt om eenmalig iets is voor 2015 en dus de belastingdienst met niet als ondernemer gaat zien met deze kleine opdracht.

Heb gedacht aan een payroll constructie maar dan zal ik voor het festivalproductiebedrijf te duur worden en hebben ze geen interesse meer.

Maar hoe moet ik dan wel goed regelen om later geen problemen te hebben bij de instanties.

Moet ik BTW in rekening brengen en afdragen of val ik onder de regeling dat ik te weinig btw afdracht heb en dus vrijgesteld zal worden.

Elke informatie is welkom en ben dankbaar voor elke tip.

 

Erg bedankt alvast

 

Jeffrey

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Klein probleem hierbij kan zijn dat degenen die jou de klus geeft wel een factuur wenst om je überhaupt uit te kunnen betalen? Vaak wordt er dan wel om een btw nummer gevraagd. Toch?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Klein probleem hierbij kan zijn dat degenen die jou de klus geeft wel een factuur wenst om je überhaupt uit te kunnen betalen? Vaak wordt er dan wel om een btw nummer gevraagd. Toch?

 

 

Nee hoor iedere Nederlander met computer+printer of een pen en een vel papier kan een factuur uitschrijven en die mag elke gewenste layout hebben, zelfs een mailtje met "he makker, je bent me 800 euro schuldig voor de klus die ik voor je gedaan hebt." kun je een factuur noemen..

 

Pas als je ondernemer voor de btw bent, dan hoort je btw nummer ook op de factuur te en worden er vanuit de btw wetgeving eisen gesteld aan de informatie op de factuur.

 

 

En ja bij 9 van de 10 administraties waar je een mailtje met "he makker" indient als factuur (of elke lay out die afwijkt van wat ze gewendd zijn) zul je te horen krijgen dat het maar een vreemde factuur is en regelmatig zullen ze gaan roepen dat je btw moet rekenen (dat staat immers op 99% van de facturen die ze ontvangen)

maar als ondernemer zonder btw nummer heb je geen factuur eisen, mag je geen btw rekenen en btw nummer hoort er dan ook niet op maar mag je toch gewoon facturen sturen

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.