• 0

Een nieuw initiatief: Puur Ontzorgen

Omschrijving van je concept:

Sinds kort (enkele weken) heb ik een nieuw initiatief gestart, genaamd Puur Ontzorgen. Hiermee wil ik de thuiswonende ouderen in de gemeente Deventer en omgeving ondersteuning met praktische zaken maar ook zorgen dat zij weer gelukkiger worden (door verschillende sociale activiteiten).

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website wordt goed bekeken, er is alleen nog geen aanvraag uit voort gekomen.

Naast de website heb ik de bekendheid proberen te vergroten door o.a. folders huis aan huis te verspreiden, een advertorial te plaatsen, folders bij huisartsen/wijkcentra e.d. achter te laten, mee aangemeld op verschillende internet platforms, online bereikbaar te zijn via website/LinkedIn/Facebook.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Overbelasting mantelzorgers/eenzaamheid onder ouderen

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wil (anders dan de huidige thuiszorg) niet kijken op de klok, maar echt de tijd nemen voor de mensen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik vraag me het volgende af:

- spreekt de website ook de kinderen van ouderen aan?

- staat er voldoende/teveel informatie op de website?

- is het nodig om de eerste uren "weg te geven" om zo kennis te maken met de cliënten?

- op welke manier zou ik kunnen zorgen voor de eerste aanvraag?

 

Graag zou ik tips voor de website (www.puurontzorgen.nl), maar ook algemene tips voor de opstart ontvangen.

 

Alvast hartelijk dank!

 

 

www.puurontzorgen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Esther,

 

Als je denkt een nuttige dienst in de markt te zetten, kijk dan niet alleen wie je doelgroep is, maar kijk ook naar andere belanghebbenden. De overbelaste mantelzorger bijvoorbeeld, of de huisartsen van eenzame ouderen (en misschien anderen?). Een huisarts is er tenslotte bij gebaat dat zijn oudere patiënten minder eenzaam, en gezonder, zijn. Breng je dienst ook onder de aandacht bij deze 2 groepen. Je kunt berichten plaatsen of bloggen op digitale platforms, zoals http://www.expertisecentrummantelzorg.nl/em/actueel-weblogs.html , https://www.mezzo.nl/community , http://www.mantelzorgerbenjenietalleen.nl/mzbja/h/597/0/0/mening--vraag--advies- , http://www.mednet.nl/dossiers/ouderen .

 

Op je tarievenpagina noem je jouw tarief per uur. Terwijl je zegt dat je niet op de klok kijkt. Dit is in tegenspraak met elkaar. Als je niet de indruk wilt wekken dat het om tijd gaat, zou je ook ‘ontzorgpakketten’ kunnen aanbieden. Bijvoorbeeld: ontbijt maken en gezelschap houden tijdens het ontbijt, of steunkousen aantrekken en de krant voorlezen.

 

Veel succes!

Met vriendelijke groet,

Elly van Wattingen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.