• 0

Juridische status verkoopvoorwaarden

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

naar keuze kan je het volgende doen.

1. je kan je eigen inkoopvoorwaarden opstellen en die 'boven' de verkoopvoorwaarden van je leverancier stellen. het is natuurlijk de vraag of je leverancier dit leuk vindt.

2. alternatief kan je hun verkoopvoorwaarden accepteren.

in beide gevallen moet je de voorwaarden zeer zorgvuldig bestuderen en eventueel door een jurist laten beoordelen. of hun voorwaarden adequaat zijn in jouw geval, kan ik vanaf hier niet beoordelen, hangt ook van jouw eigen doelstellingen af.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

naar keuze kan je het volgende doen.

1. je kan je eigen inkoopvoorwaarden opstellen en die 'boven' de verkoopvoorwaarden van je leverancier stellen. het is natuurlijk de vraag of je leverancier dit leuk vindt.

Nu ben ik nog een kleine klant dus is het een kwestie van slikken of stikken. Maar zodra ik de grootste klant ben kunnen de rollen dus ook worden omgedraaid ? Goed om te weten.

2. alternatief kan je hun verkoopvoorwaarden accepteren.

Moet ik hiervoor speciaal tekenen of accepteer je automatisch de verkoopvoorwaarden bij het plaatsen van een order ?

in beide gevallen moet je de voorwaarden zeer zorgvuldig bestuderen en eventueel door een jurist laten beoordelen. of hun voorwaarden adequaat zijn in jouw geval, kan ik vanaf hier niet beoordelen, hangt ook van jouw eigen doelstellingen af.

Normaal had ik mij hier niet zo druk over gemaakt maar er is deze week voor het eerst een zending kwijtgeraakt (gelukkig aantoonbaar niet mijn fout) en dan ga je toch nadenken. Het is mijn belangrijkste leverancier zonder de mogelijkheid om naar een ander over te stappen. De verkoopvoorwaarden van deze leverancier zijn dus op eens een stuk belangrijker geworden.

Wel heel toevalig dat ik die vandaag krijg toegezonden.

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

in de nederlandse wetgeving is het zo dat leveringsvoorwaarden uitsluitend rechtsgeldig zijn, indien de afnemer, VOORDAT de bestelling is geplaatst, de voorwaarden heeft kunnen inzien. Of dat in de Schorse situatie ook zo is, weet ik niet. Bij de overeenkomst of orderbevestiging moet expliciet melding worden gemaakt van eventuele leveringsvoorwaarden.

ik raad je aan ze zorgvuldig door te lezen. Als ze te eenzijdig zijn, houden ze veelal niet stand voor de rechter. Daar heb je alleen niets aan, omdat dat jaren kan duren en jij nu op korte termijn je business wilt maken.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Als ze te eenzijdig zijn, houden ze veelal niet stand voor de rechter.

Het is de vraag of dit ook geldt onder Schots (Brits?) recht. Daar geldt toch iets meer het geschreven woord in plaats van onze boterzachte redelijkheid en billijkheid. Een en ander is met EU richtlijnen wel grotendeels gelijkgetrokken tot een bepaald minimum maar dat geldt meer voor consumententransacties. Tussen bedrijven kan dit anders zijn. Op voorhand zou ik, indien Schots recht van toepassing is, het veel meer benadering op de letter van de leveringsvoorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg vandaag de verkoopvoorwaarden toegezonden van een leverancier uit Schotland. Wat is de juridische status hiervan, waar moet ik speciaal op letten en wat als ik inkoopvoorwaarden hanteer ?

Gr, Niek

Je doet er verstandig aan om standaard je eigen inkoopvoorwaarden te laten prevaleren boven de leverningsvoorwaarden van de wederpartij. Of de wederpartij jouw voorwaaarden wenst te accepteren is natuurlijk altijd de vraag, maar hetzelfde geldt omgekeerd voor jou. Ook jij hoeft de verkoopvoorwaarden van jouw leverancier niet zomaar te accepteren. Discussie is altijd mogelijk. Dit is de normaalste zaak van de wereld, tenzij de voorwaarden van de wederpartij in jouw voordeel zijn natuurlijk.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar