• 0

Factuur sjablonen / templates

Omschrijving van je concept:

Voor ons online facturatie-/administratieplatform hebben we een flink aantal nieuwe sjablonen ontworpen. (zie bijlage)

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben veel verschillende facturen bekeken uit binnen- en buitenland om zo de mooiste en duidelijkste varianten als inspiratie te gebruiken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen onze gebruikers de mogelijkheid geven om een opmaak te kiezen die ze bij hun onderneming vinden passen. Niet alleen de uitstraling maar ook de duidelijkheid is een belangrijke factor. Het moet duidelijk zijn welk bedrag moet worden betaald en ook de factuurinformatie welke bij een betaling moet worden vermeld moet snel vindbaar zijn.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De sjablonen zijn volledig aanpasbaar qua kleur en de locatie van het logo en de bedrijfsgegevens.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd welk sjabloon jullie het mooist / duidelijkst / best vinden en waarom. Degene met de meeste "stemmen" wordt de nieuwe standaard voor nieuwe gebruikers. Hebben jullie nog een suggestie of een mooiere template dan ben ik heel benieuwd!

 

templates_all.thumb.png.fecae1371a7468b3fc55960b3081ff82.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Ward: de kleuren zijn wijzigen, evenals de marges, logo, achtergrond en lettertype. De templates zijn voor online een facturatieplatform FactuurSturen.nl. We zijn van één enkele sjabloon naar 9 gegaan maar zoeken nu de "beste" om in te stellen als standaard voor nieuwe gebruikers. Om die reden zijn we benieuwd naar meningen van anderen om te kijken welke bij het grote publiek het beste in de smaak valt.

 

We hebben de sjablonen nu ook iets groter in een carrousel gezet. Zie deze link.

Link naar reactie
  • 0

We zijn van één enkele sjabloon naar 9 gegaan maar zoeken nu de "beste" om in te stellen als standaard voor nieuwe gebruikers. Om die reden zijn we benieuwd naar meningen van anderen om te kijken welke bij het grote publiek het beste in de smaak valt.

Daarvoor heb je geen gestuurde, gekleurde en selecte steekproef op een forum nodig: de meestgebruikte en/of snelst betaalde factuursjabloon is de beste. Of meer precies voor je business case: de sjabloon die je de meeste betalende abonnees oplevert, moet aan top. De rest is dan voor de rest.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

de kleuren zijn te wijzigen, evenals de marges, logo, achtergrond en lettertype

Ik kan me niet voorstellen dat je klanten met deze 9 templates uit de voeten kunnen. Daarvoor verwacht ik een heel andere flexibiliteit dan alleen het wijzigen van layout-zaken.

 

Ik zou bijvoorbeeld de volgende zaken willen kunnen aanpassen:

 

- "aantal" weglaten als dat niet van toepassing is

- korting per regel i.p.v. alleen over het totaal (en geen kortingsregel als korting niet van toepassing is)

- per regel het bedrag incl. en excl. btw

- een andere betalingstermijn-tekst ("gelieve te betalen vóór ...")

- etc.

 

Ik vind de layouts soms ook verwarrend, bijvoorbeeld de volgorde "prijs - btw - prijs excl.btw". Na "btw" verwacht ik een prijs incl. btw. En om zowel het bedrag per eenheid als het totaalbedrag "prijs" te noemen vind ik ook niet handig.

Link naar reactie
  • 0

@John B: Het is mogelijk om kolommen als aantal, stuksprijs en btw weg te laten op de facturen, ze zijn dynamisch. Ook kun je per factuur aangeven of de productregels moeten worden weergegeven inclusief of exclusief de btw en de betalingsconditie is ook een aanpasbaar veld.

 

Als op een factuur niet meerdere btw tarieven van toepassing zijn wordt die kolom überhaupt niet weergegeven. De btw specificatie staat immers ook onderaan.

 

De korting per productregel daarentegen is niet mogelijk maar vind ik een goede suggestie. Daar ga ik mee aan de slag. Maar is er een "stijl" die jullie het meest aanspreekt? Bedankt voor jullie feedback.

Link naar reactie
  • 0

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Radiance of New Valley.

 

Onderbouwing:

 

Denk naast de maker van de factuur ook aan de ontvanger van de factuur. Die wil een duidelijk, overzichtelijk en snel te verwerken administratief document. In veel van de layouts is het -- ik bedoel dat niet vervelend -- nogal een kermis. Bovendien staan dingen soms op ongebruikelijke plekken (Gotham: afzender links, ontvanger rechts) of niet lekker bij elkaar gegroepeerd.

 

Ik denk ook dat je je users wat keuzestress bezorgt en dat zou in het ergste geval zelfs nadelig kunnen werken in je trialperiode. In een trial wil een potentiële klant snel resultaat zien. Te veel keuzes maken de trial wellicht lastig (ik heb het zelf niet geprobeerd, dus het is niet meer dan een aanname). Ik ben benieuwd of je dat kunt meten; als je inzicht hebt in trial dropouts/conversies zou ik daar zeker eens naar kijken.

 

Als ik daar nog wat verder over nadenk: kleur is zéér subjectief. Het zou zelfs al van -- mogelijk negatieve -- invloed kunnen zijn vóórdat mensen doorklikken naar je trialpagina. Denk aan de TV-makelaarsprogramma's waarin mensen een nieuw huis bekijken maar er op afknappen door de inrichting (terwijl die er als eerste uitgaat en het eigenlijk een prima huis is). Maar ik denk misschien iets te ver door.

 

Praktisch puntje: facturen wordt nog steeds vaak geprint. Kleuren kunnen op z/w printers slecht zichtbaar worden. Bij kopiëren (hoewel dat minder zal gebeuren) is dat nog meer het geval.

 

Al met al zou ik zeggen: less is more. Ik heb ervaring met Moneybird en Reeleezee. Ik vermoed dat Moneybird het best vergelijkbaar(*) is met jullie oplossing. Die bieden wat goede basismogelijkheden (lettertypes, lettergroottes) maar geen uitgebreide opmaakmogelijkheden in kleuren e.d. (afgezien van een eigen logo dat je natuurlijk kunt uploaden). Mijn ervaring is: hoe sneller je een net factuursjabloontje heb ingericht, hoe beter. Daar wil je eigenlijk niet heel lang mee bezig zijn en het moet ook geen Powerpoint-exercitie zijn.

 

Tot zover my 5 cents.

 

(*) Opmerking achteraf: zat nog even op jullie site te kijken, ik denk dat jullie wat uitgebreider zijn in fucntionaliteit. Mooi product.

Contentkoppijn? Ik ben je paracetamolletje. Meer info: www.chrisrommers.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.