• 0

WW EN B.V.

Zit nu in een ww situatie en zou eventueel met een vriend een B.V. willen oprichten wat is de beste manier om dit aan te pakken zodat ik mijn ww kan behouden zolang er geen winst is in de B.V

 

Kan ik bijvoorbeeld aandeelhouder worden en later met die aandelen inkopen zonder dat daar directe gevolgen zijn voor mijn WW uitkering?

 

Volgens mij als ik mij inschrijf bij de kvk verlies ik 30% van mijn uitkering en dat kan ik niet missen

 

Wat zijn de mogelijkheden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zit nu in een ww situatie en zou eventueel met een vriend een B.V. willen oprichten wat is de beste manier om dit aan te pakken zodat ik mijn ww kan behouden zolang er geen winst is in de B.V

 

Kan ik bijvoorbeeld aandeelhouder worden en later met die aandelen inkopen zonder dat daar directe gevolgen zijn voor mijn WW uitkering?

 

Volgens mij als ik mij inschrijf bij de kvk verlies ik 30% van mijn uitkering en dat kan ik niet missen

 

Wat zijn de mogelijkheden?

 

Starten met behoud van uitkering is mogelijk. Google op BBZ of kijk op de website van uwv

www.aygodutch.com crowdfunding voor het MKB

Link naar reactie
  • 0
Starten met behoud van uitkering is mogelijk

Starten met behoud van de volledige uitkering is in ieder geval niet mogelijk:

[*]Bij de reguliere WW startersregeling (na toestemming UWV werkcoach) heb je 6 maanden een korting van 29% op je uitkering

[*]Bij de urenkortingsregeling (zonder toestemming UWV) wordt je gekort op de daadwerkelijk bestede uren aan je bedrijf. En je wordt gekort op basis van het maximum, niet het gemiddelde. Besteed jij op enig moment 16 uur per week aan je bedrijf, dan wordt jouw uitkering met 16/40 gekort/verlaagd

 

Google op BBZ

Voor zover mij bekend is de BBZ is niet van toepassing op mensen die een WW uitkering krijgen. Daarvoor moet je ofwel al zelfstandige zijn of je moet willen starten vanuit een bijstandsituatie

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.