[Artikel] 25 Jaar Internet in Nederland

Aanbevolen berichten

25 Jaar Internet in Nederland

 

Korte samenvatting:

 

Het is al weer een paar maanden geleden gepubliceerd, maar ik stuitte net op de publicatie 25 Jaar Internet in Nederland.

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

 

Gratis te downloaden, cadeautje van de Amsterdam Economic Board, geschreven door Peter Olsthoorn die tachtig vijftig ouwe rotten geinterviewd heeft, 600 blz. Dus niet van die gesponsorde verhaaltjes vol sluikreclame. Peter geeft hier een intro.

 

Ga ik downloaden op mijn tablet om op een volgende lange trein- of vliegreis te lezen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar het artikel :

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Those were the days!

Vond laatst op zolder nog een doos met floppy disks en een boekje van Maurice de Hond over Planet Internet en 'de wereld die aan onze voeten zou liggen'.

 

Maar 25 jaar is denk ik nog langer terug, de tijd van de Commodore 64 en de ZX Spectrum.

Heb nog een keer mijn broer een hele zomer geholpen zelf een moederbord te solderen.

Als resultaat was het enige dat dat ding kon vier ledjes aan en uit laten gaan. ::)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Ik had voor mijn werkgever in 1994 of zo een spelletje gemaakt in opdracht van iemand die daarna naar Australie ging - wat vonden we het onwaarschijnlijk gaaf dat we heuse emails vanaf de andere kant van de wereld kregen! :)

Heerlijk was dat, "You've Got Mail!". In de tijd voor spam keek je echt uit naar email.

 

We hadden ook als geheel gezin samen één mailadres.

Dat leek ons wel een goed idee en goedkoper ook.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Maar 25 jaar is denk ik nog langer terug, de tijd van de Commodore 64 en de ZX Spectrum.
Het is niet de Geschiedenis van de Micro Computer. Maar er wordt inderdaad geconstateerd dat het internet ouder is, begon als een datalijn vanuit Den Haag naar de VS ten behoeve van de NAVO en dat de eerste open versie een UX variant was (voor Unix dus).

 

Deze jongen werkte toen (in 1983) voor Holland Signaal op Unix terminals, Digital Vax. Kort daarna barstte de netwerken los, met BBSen. Dat jubileum van 25 jaar heeft iets te maken met een internet exchange in Amsterdam, het aanlandpunt van de Holland-Amerika Lijnverbinding.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.