• 0

Wat vinden jullie van VlaggenLatenMaken.nl

Omschrijving van je concept:

We hebben een 'ontwerp-en-bestel' site voor diverse vlaggen en aanverwante producten de lucht in geslingerd. De komende weken zullen we nog een hoop extra werk in de content en styling gaan steken, maar vonden het nu wel tijd om 'vast live te gaan'.

 

Check http://vlaggenlatenmaken.nl/ dus.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alles en niks :)

 

Wij zijn hier al jaren bezig met het verbeteren van onze eigen ontwerpmodules, en degene die we hier gebruiken is dan ook een eigen product, wat we ook los vermarkten. Deze site is dan ook zowel een directe verkooptool voor Merchandise.nl (mijn eigen bedrijf) als dat het de eerste echte eigen testcase voor Naguro (de ontwerpmodule) is, die ik met mijn andere bedrijf ontwikkel.

 

Onze mensen hebben de site gebouwd en gevuld, dus.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ontwerptools in combinatie met webwinkels zorgen voor bestellingen die minder tijd kosten; klanten ontwerpen zelf, en betalen direct. Wij hebben dus veel minder werk (normaal is het offerte maken, over offerte mailen, drukproef maken, produceren, factureren, op je geld wachten, enzovoorts, hierbij is het 'Bestelling + ontwerp + betaling binnen. Maken. Opsturen.'), maar ook voor de klant is het vaak een uitkomst (meer controle), hebben we gemerkt (dit is onze vierde 'ontwerp & bestel site').

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Tja, web2print is in onze industrie zo'n beetje het meest hotte wat er momenteel speelt, dus er zijn HEEL VEEL vergelijkbare concepten. Toch; die werken vaak met flash, of ontwerpprogramma's die bijna 'indesign in je browser' zijn, terwijl wij mikken op eenvoud.

 

We hebben in het verleden al gemerkt dat we 2 soorten klanten hebben voor online ontwerp; die aan de meest basale functionaliteit voldoende hebben, en die hun ontwerpen toch in photoshop of illustrator maken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Nou, het is dus echt een haastklus geworden en we zijn er nog lang niet tevreden over, plus dat we nog wel e.e.a. aan bugs zullen moeten fixen.

 

Jullie input is dus meer dan welkom; wat mis je, wat zou je graag anders zien, wat valt je op, enzovoorts.

 

Thanks :)

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naast het feit dat ik "Design product" niet echt een mooie call-to-action term vind, was het mij door de manier van presenteren ook niet direct duidelijk dat je alleen op die button moet klikken als je daadwerkelijk met het ontwerpen wilt beginnen en dat je op het plaatje van het product of de tekst eronder moet klikken voor meer informatie. Ik zou de voorkeur geven aan een "Bestel" of "Meer info" button die naar de pagina met meer info linkt en dan de button voor het ontwerpproces pas op die pagina zetten.

 

Als ik zoek op "Postervlag" krijg ik 2 resultaten, maar dat zie ik pas als ik naar beneden scroll. In eerste instantie zie ik alleen de vlag van 70x100. Ik vraag me af of bezoekers doorhebben dat daaronder nog een tweede soort staat.

 

In de browser tab staat dan overigens "You searched for ...", dat zou ik nog even vertalen. En onder de vlaggen staat "Geef een reactie", maar als ik daarop klik kom ik onderaan de productpagina terecht en zonder reactieformulier. Verder kan ik op dit scherm dan weer niet op het plaatje klikken, alleen de kop is klikbaar. Ik zou hier ook een duidelijke call-to-action plaatsen.

 

Als ik een tekst invoer voor een Autovlag en op "Order" klik, krijg ik een preview te zien. Als ik dan op "Approved" klik, kom ik in een lege winkelwagen terecht (die je op dat scherm overigens om onduidelijke reden "winkelmand" noemt).

 

Je bestelinformatie en je Algemene Voorwaarden mag je nog wel even aanpassen aan de laatste Wet Koop op Afstand (14 dagen retourneringsrecht i.p.v. 7 werkdagen). En omdat het op deze site eigenlijk alleen om maatwerk gaat, zou ik de tekst bij voorkeur daar helemaal op aanpassen.

 

Je gebruikt "u" en "jij" door elkaar, dat zou ik consistent maken.

 

Nou, het is dus echt een haastklus geworden en we zijn er nog lang niet tevreden over, plus dat we nog wel e.e.a. aan bugs zullen moeten fixen.

Eens ... 8)

Link naar reactie
  • 0

hehe thanks voor de opmerkzaamheid heren :)

 

bugje met kruisje - stond idd al op lijstje van oplossen

product niet in winkelwagen - stom, site op verkeerde server gezet, daar is dit issue bekend. straks verzetten

engelse teksten - yep, mogelijkheid tot vertalen moet nog in Naguro gebouwd worden

engelse teksten in WooCommerce/WordPress - idd nog even fixen, thanks :)

call to action - goed punt, ook een lelijke knop die niet op de goeie plek staat.

wet kopen op afstand - godverdomme blijven ze die ellende nou altijd maar veranderen? (thanks)

alleen maatwerk - dat wordt in de toekomst anders (vlaggenmasten etc)

u en jij door elkaar - ah ja, iedere keer als ik iets 'officieels' in elkaar zet gebruik ik 'u', en zodra ik het over ons bedrijf ga hebben stap ik over op 'je'.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Looking good clean strak en simpel.

 

Een paar zaken die mij opvallen:

- In de footer lijkt een widget te missen? Wellicht kan je daar nog de soical media buttons plaatsen?

- Bij het sleceteren van een product mis ik nog wat consitetnetie in het ontwerp het oogt rommelig

- En ff google webmaster en analytics maar dat wist je al denk ik?

 

Cheers

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

*Als ik op 'Add to cart' klik, dan kom ik vervolgens op een pagina terecht die zegt: Winkelwagen, uw winkelwagen is op dit moment leeg.

Edit: was al opgemerkt zie ik :)

 

 

wet kopen op afstand - godverdomme blijven ze die ellende nou altijd maar veranderen? (thanks)

*Aangezien ik niet verder kom in het bestelproces weet ik niet of je de voorwaarden ook 'downloadbaar' (bij voorkeur pdf) maakt. Dit is in ieder geval een vereiste.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Hoi Richard,

 

Ik ben niet op zoek naar een vlag maar ga even een aantal puur visuele aandachtspuntjes plaatsen. Dit kan dus ook met mijn persoonlijke smaak te maken hebben, maar wellicht heb je er wat aan.

 

1) Jij hebt een webwinkel voor het zelfstandig ontwerp en de verkoop van vlaggen. Je logo zou met bijvoorbeeld de toevoeging van een vlaggenstok al meer daarbij passen. Nu heb ik die associatie van "Oh hey! Die doet iets met vlaggen!" namelijk níet direct als ik naar je logo kijk (je ziet de ronding van de vouw in de vlag niet zo goed, waardoor het ook twee papiertjes kunnen zijn... tel daar dat potlood bij op en je hebt een andere associatie dan een vlag!). En die juiste associatie is denk ik wel iets dat voor jouw webwinkel wenselijk zou kunnen zijn. Een vlaggenstok is voor jou dan denk ik een simpel te bewerkstelligen toevoeging. Maar goed, is mijn persoonlijke mening, hoor. Misschien denken anderen er weer heel anders over. ;)

 

2) De producten staan in mijn browser ontzettend dicht tegen de linkerrand van mijn beeldscherm aan. Misschien is het een idee om de producten wat meer te centreren of in ieder geval niet tegen de rand aan te plakken?

 

3) Ik zie zoveel wit! Dat kan je opleuken! Praktische tip daarbij: zet je google map naast je tekst, dat scheelt al een boel scrollen en wit. :) Kijk, hier doe je dat bijvoorbeeld alweer wel, oogt al een stuk gebruiksvriendelijker: http://vlaggenlatenmaken.nl/product/autovlag-mast-50-cm/

 

En

 

4) Inderdaad even het Engels omzetten naar het Nederlands aangezien je op Nederlandse consumenten doelt en je verdere site ook in het Nederlands is.

 

Hopelijk kun je hier wat mee. Ik wens je veel succes met je bedrijfje!

 

Liefs,

 

Jitske

 

 

 

 

 

 

Curiouser and curiouser!

http://www.wonderlanddesign.eu

Link naar reactie
  • 0

Eens, of misschien iets met sprekend logo ondersteund door animatie. De site oogt nu heel statisch en dan denk ik ter verbetering niet aan van die jaren negentig gif vlaggetjes die wapperen, maar bewegende instructie op basis van de huidige huisstijl. Summer job!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dag Richard,

 

Hierbij twee SEO-tips. VlaggenLatenMaken.nl of vlaggen-laten-maken.nl. Je weet niet waar mensen op zoeken. Als het laatste wordt ingetoetst is de concurrent sneller gevonden. Neem dat webadres dus vooral ook en redirect de ene site dan gelijk door naar je eigenlijke site. Aangezien Google niet altijd de woorden uit elkaar kan houden (is per slot een computer) is het verstandige om het adres met streepjes aan te houden.

 

Verder kun je in je webadres beter werken met alleen kleine letters. je hebt namelijk de kans dat je website anders gelinkt wordt met en zonder hoofdletters en dat kan ook onwenselijk zijn voor je vindbaarheid.

 

Groet,

 

JXR SEM

 

 

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Hierbij mijn bevindingen:

 

- In het logo zie ik geen vlag, maar potlood + papier?

- Ik mis tekst op de homepage, iets met een 'catchy' slogan, bijv: Maak je eigen gepersonaliseerde vlag. Dat is het unieke aan het concept en met zo'n tekst maak je het direct nog duidelijker.

- Het helpt om in een balk duidelijk te maken wat de wachttijd is. Bijv : vandaag besteld, morgen in huis (oid). Maak het zo duidelijk en transparant mogelijk zodat je bezoekers alle info direct kunnen vinden.

- Kussens vind ik er een beetje buiten hangen omdat het geen onderdeel is van de rest. Dit kun je ondervangen door bijv. een label in de afbeelden te gebruiken met de tekst: Nu ook: gepersonaliseerde kussens! (= voorbeeld)

 

Al met al een goede basis, maar er kan nog wat aan gesleuteld worden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.