Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nieuwsbrief met samenvattingen: verschijnt binnenkort. Hier is afgesproken dat de moderator welke benoemd is op een specifiek board indexeert welke interessant gesprekken er gaande zijn. Naar verwachting verschijnt de nieuwsbrief 1x in de twee weken.

Oude accounts deactiveren na een herinneringsmail cq aanmoediging.

Binnenkort verschijnt de eerste nieuwsbrief. Ik denk dat we hier dan wel een sort off inhaalslag kunnen maken.

In het verleden is wel vaker nagedacht over het “verwijderen” van oude accounts. Maar toen is besloten om alle geregistreerde leden actief te houden. De meesten stellen hun vraag, lezen info en blijven “tijdelijk” weg. Na een tijdje zie je ze nog wel eens terug komen.

Hoe staan we daar momenteel tegenover?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4981-nieuwsbrief-en-oude-accounts-hl/
Delen op andere sites

Met een 'Nominatie'-button kunnen mods, admins en expert members binnenkort een topic nomineren voor opname in de Nieuwsbrief. Per categorie worden de genomineerde topics via de nieuwsbrief verspreid, met een link naar het topic en de naam+ link van/naar de topic-starter.

Misschien handig om een opt-out functie voor het HL account in de nieuwsbrief op te nemen.

Verder vind ik eens in de twee weken een beetje te belastend. Het gaat me waarschijnlijk niet lukken om iedere twee weken een bijdrage te leveren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Verder vind ik eens in de twee weken een beetje te belastend. Het gaat me waarschijnlijk niet lukken om iedere twee weken een bijdrage te leveren.

Nils, het is niet meer dan een keer op een button klikken om een topic te nomineren. Dit overzicht wordt dan sowieso gemaild, zodat we een zeer arbeidsextensieve vulling hebben. Alle andere content mag natuurlijk aangeleverd worden, en hoeft niet per sé tweewekelijks.

Nieuwsbrief met samenvattingen: verschijnt binnenkort. Hier is afgesproken dat de moderator welke benoemd is op een specifiek board indexeert welke interessant gesprekken er gaande zijn. Naar verwachting verschijnt de nieuwsbrief 1x in de twee weken.

Oude accounts deactiveren na een herinneringsmail cq aanmoediging.

Binnenkort verschijnt de eerste nieuwsbrief. Ik denk dat we hier dan wel een sort off inhaalslag kunnen maken.

In het verleden is wel vaker nagedacht over het “verwijderen” van oude accounts. Maar toen is besloten om alle geregistreerde leden actief te houden. De meesten stellen hun vraag, lezen info en blijven “tijdelijk” weg. Na een tijdje zie je ze nog wel eens terug komen.

Hoe staan we daar momenteel tegenover?

Verwijderen is niet nodig denk ik.

Het zou alleen voor de statisitieken van HL handig zijn als we een ondersscheid kunnen maken in eenmalige aanmeldingen zonder vervolg, en regelmatig terugkerende bezoekers.

Ook één bezoek per halfjaar is regelmatig ;)

Het zou alleen voor de statisitieken van HL handig zijn als we een onderscheid kunnen maken in eenmalige aanmeldingen zonder vervolg, en regelmatig terugkerende bezoekers.

Eerder heb ik aangeboden om samen met die paar onderzoekers die HL rijk is een StatSquad op te zetten. We kunnen beginnen met een nul-meting door van de huidige deelnemers vast te stellen wat hun achtergrond is en hoe actief ze zijn. Vervolgens kunnen we frequent de traffic meten (passanten, aanmelders, terugkerende bezoekers, afhakers) plus entree- en exit-surveys doen. Niet om individuele bezoekers te volgen, maar door aan de hand van een soort dashboard (vaste parameters) de toegevoegde waarde van HL voor ondernemers zichtbaar te maken en analyses aan te reiken waarmee het geheel wellicht verbeterd kan worden.

Uit de huidige stats blijkt bv dat HL duizenden deelnemers heeft die al lang niet meer zijn langsgekomen. De suggestie dat dit forum meer dan vijfduizend deelnemers heeft is dan ook onjuist. Dat is het aantal dat zich in de loop van drie/vier jaar heeft aangemeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Het zou alleen voor de statisitieken van HL handig zijn als we een onderscheid kunnen maken in eenmalige aanmeldingen zonder vervolg, en regelmatig terugkerende bezoekers.

Eerder heb ik aangeboden om samen met die paar onderzoekers die HL rijk is een StatSquad op te zetten. We kunnen beginnen met een nul-meting door van de huidige deelnemers vast te stellen wat hun achtergrond is en hoe actief ze zijn. Vervolgens kunnen we frequent de traffic meten (passanten, aanmelders, terugkerende bezoekers, afhakers) plus entree- en exit-surveys doen. Niet om individuele bezoekers te volgen, maar door aan de hand van een soort dashboard (vaste parameters) de toegevoegde waarde van HL voor ondernemers zichtbaar te maken en analyses aan te reiken waarmee het geheel wellicht verbeterd kan worden.

Uit de huidige stats blijkt bv dat HL duizenden deelnemers heeft die al lang niet meer zijn langsgekomen. De suggestie dat dit forum meer dan vijfduizend deelnemers heeft is dan ook onjuist. Dat is het aantal dat zich in de loop van drie/vier jaar heeft aangemeld.

Goed idee, als het mogelijk is zou dit voor de nieuwsbrief uit geimpementeerd moeten zijn.

Kunnen we gelijk de uitwerking daarvan "meten" ;)

De nieuwsbrief is sowieso double opt-in, dus alle op dit moment geregistreerde leden moeten (nogmaals) hun toestemming geven.

Dat bedoel ik niet helemaal. Ja kan in je nieuwsbrief een opt-out vraag opnemen voor het HL account. Zoiets van:

- Maakt u geen gebruik meer van uw HL account, meld u dan hier af.

- Wilt u wél actief blijven, maar bent u uw password kwijt, klik dan hier

- Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen klik dan hier

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Waarschijnlijk zal zo'n 15% van de adressen uberhaupt al niet meer te bereiken zijn met een e-mail nieuwsbrief.

Ik zou er geen moeite mee hebben als een account na een reminder per mail na 12 maanden zou komen te vervallen. Het is denk ik wel goed om een wat reeler beeld van leden te hebben.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

Na afgelopen vrijdag heb ik hier nog eens mijn gedachten over laten gaan en ik kom tot de conclusie dat ik hier wat ambivalent tegenover sta. Enerzijds heb ik er begrip voor dat we graag allemaal willen weten hoeveel leden nu echt actief zijn, maar anderzijds vraag ik mij af wat die wetenschap bijdraagt aan het welzijn van Higherlevel. Wellicht zijn er ook heel wat lezers die enkel voor de leuk deze site bezoeken en zich nimmer aanmelden. Kortom, met een opschoonactie is op zich niets mis, maar voor wie doen we dat eigenlijk? M.a.w. welke balast brengen enkele niet actieve leden mee?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Enerzijds heb ik er begrip voor dat we graag allemaal willen weten hoeveel leden nu echt actief zijn, maar anderzijds vraag ik mij af wat die wetenschap bijdraagt aan het welzijn van Higherlevel.

HL is geen doel op zich. Het is een middel. En goeie stats kunnen als maatstaf dienen om dat middel te verbeteren. Nu wordt het argument 'meer dan zoveel duizend' deelnemers soms gebruikt om de grootte van dit forum te illustreren. Dit forum is waarschijnlijk echter kleiner. De data worden continu verzameld (passanten, logins, posts) maar nergens voor gebruikt. Dat kan gewoon beter.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben het met Toine eens.

Het aantal geregistreerde leden zegt helemaal niets over de kwaliteit. Ik ben sowieso nooit een kwaniteitsnerd geweest en gebruik het aantal leden nooit als men vraagt "hoe "groot" is HL". Wat ik dan wel gebruik is het aantal bezoekers en hits per dag (soms zijn dat er wel meer dan 1500) en ..... het totaal aantal tegelijk aanwezig in HL.

Zoals NU: 64 gasten en 14 leden .... alhoewel dat nog niet alles zegt van het gedrag van de gasten/leden, maar dan nog ...

En wat natuurlijk weer wel interessant is (alhoewel je daar ook weer een x-percentage vanaf moet halen omdat vele postings off topic, grappig en inhoudelijk niet altijd to the point zijn en/of in adminboard plaatsvinden) ... het aantal berichten/postings vind ik toch imposant.

Ik ben blij dat Toine alle stats wil bekijken ... vanuit de metingen kunnen we meer specifieke uitspraken over HL doen en daar waar nodig e.e.a. aanpassen in HL.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar