Profiel uitbreiding / Ondernemersgids HL

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Profiel uitbreiding: momenteeel zijn we met het vormgeven van een bedrijvengids. Deze is/wordt gekoppeld aan het profiel.

Met name omdat we nog steeds niet een commercial board willen zijn, wordt nagedacht over wanneer iemand wel/niet in de bedrijvengids zichzelf mag vermelden..

Naar aanleiding van het aantal posts? Heeft iemand hier ideeën over?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Gewoon iedereen toestaan en bij de zoekfuntie een optie opnemen 'activiteit op het forum' met keuzes uit incidenteel/regelmatig/verslaafde o.i.d. Default waarde is regelmatig zodat je zonder moeite te doen alleen profielen van aktieve leden te zien krijgt.

 

Vind het af en toe best handig om de achtergrond van een poster te kunnen lezen, ook als deze pas 1 post heeft gedaan.

Link naar reactie

Vind het af en toe best handig om de achtergrond van een poster te kunnen lezen, ook als deze pas 1 post heeft gedaan.

Het profiel geeft sowieso de extra info weer.

 

Ok. Ik dacht dat je alleen de extra informatie voor de gids mocht invullen als je ook het 'recht' had om in de gids te staan.

Link naar reactie

Berichten zijn al vrij snel "nuttig". Alleen als je spamt en/of veelvuldig inhoudloze berichten plaatst in de trant van "dat vind ik ook". Verder is iedere vraag, opmerking of suggestie te beschouwen als "nuttig".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Totdat je gaat inbouwen dat men minimaal 100 berichten moet plaatsen om in aanmerking te komen voor een vermelding in de Gids. Zul je zien dat het aantal niet-nuttige posts flink omhoog gaat.

 

Beter is wellicht nog om het aan karma te koppelen, aangezien dat karma immers toch behouden wordt. Pas bij een karma van 10 wordt je in de gids opgenomen. Spammen wordt zo vanzelf afgestraft en nuttigheid wordt beloond. Extra voordeel is dat het niveau op het forum zelf er ook bij gebaat is.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Gewoon iedereen toestaan en bij de zoekfuntie een optie opnemen 'activiteit op het forum' met keuzes uit incidenteel/regelmatig/verslaafde o.i.d. Default waarde is regelmatig zodat je zonder moeite te doen alleen profielen van aktieve leden te zien krijgt.

 

ik opteer ook voor de keuze dat iedereen zijn gegevens mag invoeren en dat de default view op de hardcore staat. iemands achtergrondinformatie is potentieel altijd interessant. als iemand zich misdraagt kan de moderator altijd nog iemand verwijderen.

 

als we een ondergrens instellen, 10, 50, 100, 200 berichten: het blijft arbitrair.

idem voor karma. wat gebeurt er als iemands karma daalt van 10 naar 9? is het dan ineens een persona non grata?

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Eerder heb ik aangeboden om samen met die paar onderzoekers die HL rijk is een StatSquad op te zetten. We kunnen beginnen met een nul-meting door van de huidige deelnemers vast te stellen wat hun achtergrond is en hoe actief ze zijn. Vervolgens kunnen we frequent de traffic meten (passanten, aanmelders, terugkerende bezoekers, afhakers) plus entree- en exit-surveys doen. Niet om individuele bezoekers te volgen, maar door aan de hand van een soort dashboard (vaste parameters) de toegevoegde waarde van HL voor ondernemers zichtbaar te maken en analyses aan te reiken waarmee het geheel wellicht verbeterd kan worden.

 

 

Kan dat niet in relatie met de ondernemersgids: iedereen in principe vermeld, maar bij inactiviteit verdwijn je wel. 3 maanden geen bericht gepost: vermelding exit. Bij posten van nieuw bericht: vermelding erin.

De ondernemersgids wordt zo wel een vrij dynamisch geheel, maar op een gids met bergen inactieven zit ik ook niet te wachten. Je wilt toch wel snel kunnen vinden wat je zoekt.

 

Overigens vind ik de categorieen in de gids enigzins globaal: bij negen van de tien 'gidsen' kan ik mezelf of scharen onder zakelijke dienstverlening, of onder bouw. Industrie/bouw ligtwel erg ver af van mijn praktijk: rest me nu de vermelding 'advies'. Vind ik ook wel weer erg globaal. Kan zakelijke dienstverlening opgenomen worden? Of een kopje 'ontwerp'? (ook voor de grafici en webdesigners onder ons? :)

 

Ik zou horeca aanpassen naar horeca/retail voor de detaillisten onder ons.

Link naar reactie

Ik denk dat het makkelijkst is dat iedereen zich hiervoor mag aanmelden, zijn gegevens in de gids mag laten opnemen.

 

Het makkelijkst is misschien dan om binnen de gids een ranking in te voeren aan de hand van het aantal posts / karma / online aanwezigheid / whatever.

 

Hoe meer je aanwezig bent / post / of geliefd bent hoe hoger je ranking binnen de gids.

 

En als je wegblijft / niets zinnigs te melden hebt / eendagsvlieg bent gebleken zak je langzaam weg in vergetelheid ( met een maximum tijd waarop je verwijderd wordt uit het hele forum).

 

Want ook hier : liever 10 actieve leden dan 1000 eendagsvliegen.

 

 

Link naar reactie

Ik heb onlangs een adresgids voor Nils gemaakt. Misschien kan die als basis voor de bedrijvengids dienen. Opmaak is 99% CSS, pagina is gebaseerd op een HTML template (1 comment tagje voor de tabel), werkt met eigen in te voeren categorien en subcategorien (al dan niet zichtbaar) en ieder record kan in een onbeperkt aantal categorien geplaats worden. Het geheel is ook beschermt tegen kopieren. Hij staat online op http://www.nebib.nl/gids/nebib/ en in een ander jasje op http://www.nebib.nl/gids/technostart. Database koppeling is ook vrij flexibel.

 

Is dat wat?

Link naar reactie

Totdat je gaat inbouwen dat men minimaal 100 berichten moet plaatsen om in aanmerking te komen voor een vermelding in de Gids. Zul je zien dat het aantal niet-nuttige posts flink omhoog gaat.

 

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. We hoeven ook niet te verwachten dat onze gids nu zo'n geweldig medium wordt dat er opdrachtgevers in de rij zullen staan om de deelnemers opdrachten te verstrekken. 100 posts plaatsen is dan wel een aardige klus om alleen maar vermeld te worden.

 

Ik geloof nog steeds wel in de 100 (of ander getal) posts. Ik denk dat combinatie met (in)activiteit ook wel goed is zoals Webwolff voorstelt. 6 maanden lijkt me daarbij ook een goede grens.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.