• 0

google onderschrift

Beste mensen,

 

Ik sta voor een raadsel, wellicht hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen.

Als men in google "biokill" intikt, kom ik als eerste organische hit tevoorschijn. Echter, de beschrijving die eronder staat, is niet op mijn site terug te vinden. Hoe kan ik dit veranderen.

Concreet: het betreft www dot biokill dot be.

De beschrijving eronder begint met: "In Pulderbos wordt een insecticide verkocht dat vriendelijk is voor mensen ..." terwijl deze tekst nergens op mijn site terug te vinden is.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het korte tekstje (snippet) die in de zoekresultatienlijst van Google staat wordt door Google bepaald.

Je kunt dit een beetje sturen maar Google is natuurlijk vrij om zelf een andere tekst te kiezen die ze beter bij je site vinden passen.

 

Ik geloof dat in het verleden mensen als schrijver Tim Krabbé in een procedure tegen Google heeft geprobeerd dit aan te passen. Omdat hij vond dat hij zelf recht had om zijn eigen 'snippettext' te mogen schrijven. Google is hier niet op in gegaan (terecht vind ik).

 

Zoek eens op de tekststring in Google en je komt vast op de site waar ze de tekst vandaan hebben.

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

hier kun je de uitleg van Google zelf vinden: https://support.google.com/webmasters/answer/35624?hl=nl

 

Het komt er op neer dat Google zelf bepaalt wat er komt te staan, aan de hand van wat zij het beste / meest geschikt vinden. Het is dus zaak om je site aan te (laten) passen en te voorzien van voldoende relevante informatie (waaronder een goeie 'meta description' die lang en beschrijvend genoeg is) zodat jouw eigen informatie gebruikt wordt.

 

Een (goeie) web developer kan je daar eventueel bij helpen.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Als je zoekt in Google op de bewuste tekst kom je een berg websites tegen, die naar jouw site linken en de bewuste tekst er bij.

 

De website is gemaakt in Frontpage 4. Seriously?? Wellicht kan Google daar helemaal niets mee en probeert Google relevante info uit de links te halen. Maar dat is ook maar een aanname.

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Ah, blijkbaar neemt Google soms DMOZ-omschrijvingen over?

 

Hier is de pagina waar je site staat vermeldt: http://www.dmoz.org/World/Nederlands/Regionaal/Belgi%C3%AB/Bedrijven_en_Economie/Huis_en_Tuin/Tuin/

 

Als je op het gele driehoekje naast je link klikt, kun je een verzoek indienen om de omschrijving te wijzigen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ja, de site is al oud, maar werkt eigenlijk meer als doorverwijspagina.

Deze is inderdaad ooit gemaakt met frontpage (indeed, these where the days)

Hij voldoet nog, en ik heb eigenlijk nooit de tijd gemaakt om hem eens te vernieuwen.

In ieder geval bedankt, ik heb DMOZ voor een aanpassing gevraagd.

De tekst heeft er inderdaad ooit opgestaan, maar gezien we veranderd zijn van vestigingsadres is het niet erg productief dat in de omschrijving ons oude adres nog staat vermeld.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Dirk,

Concreet hen je hier te maken met de meta-description van de betreffende pagina.

Deze kan je vaak per pagina aangeven. Op het moment dat deze er niet actief in wordt gezet, bepaalt Google hem zelf.

In het geval van jouw website is de meta te kort: "Biokill,een milieuvriendelijk insecticide" is namelijk wat je hebt aangegeven. In oudere CMS systemen is dit vaak centraal geregeld.

 

Mogelijk dat je dit bij de instellingen van de website (dus niet van een pagina) kunt veranderen.

Zorg er voor dat je de meta-omschrijving langer maakt (max 155 karakters *niet woorden*).

Wat je daarna zou kunnen doen is Google via Google Search Console, opdracht geven je site geheel opnieuw te crawlen.

Succes

Link naar reactie
  • 0

heb de meta inmiddels aangepast. En DMOZ gevraagd om dit te veranderen. Dus nu maar even afwachten. Het rare is, dat ze ervoor mijn meta hadden aangenomen, maar overlaatst had in enkel onderaan de © 2000-2014 biokill naar © 2000-2015 biokill veranderd toen mijn oog erop viel dat dit nog niet was gebeurd, en vanaf toen stond er terug die melding "in Pulderbos etc".

Link naar reactie
  • 0

Dat is een goed advies Richard, de site zou inderdaad wat verbetering kunnen gebruiken met betrekking tot de vindbaarheid op Google. Uw websites zijn overigens vrij mooi :)

 

De meta tag voor google kan inderdaad de text op google bepalen, mits deze perfect overeenkomt met de content op de betreffende pagina. Houd er rekening mee bij het opmaken van de meta dat deze aan bepaalde lengte voldoet: Titel = ongeveer 50 characters, nooit meer als 55. Indien de titel korter is zal google de bedrijfsnaam achter de titel plaatsen zodat deze in lengte iets meer wordt. Voor de beschrijving wordt een lengte aan te houden van rond de 145 tot 155 characters.

Link naar reactie
  • 0

Als de omschrijving een match is van 80% of beter met de content van de website, wordt de beschrijving tag (meta description) bijna altijd gebruikt. Minstens gedeeltelijk. Het is van belang, dat de tekst in de meta description vrijwel volledig of helemaal volledig ook op de pagina zelf voorkomt. Daarbij moet de description tag ook daadwerkelijk relevant aan het onderwerp zijn. Anders kun je die metatag net zo goed helemaal niet gebruiken.

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

De meta tag voor google kan inderdaad de text op google bepalen, mits deze perfect overeenkomt met de content op de betreffende pagina. Houd er rekening mee bij het opmaken van de meta dat deze aan bepaalde lengte voldoet: Titel = ongeveer 50 characters, nooit meer als 55. Indien de titel korter is zal google de bedrijfsnaam achter de titel plaatsen zodat deze in lengte iets meer wordt. Voor de beschrijving wordt een lengte aan te houden van rond de 145 tot 155 characters.

 

Tegenwoordig wordt de titellengte niet meer berekend in characters, maar in pixels. Voor de titel in de SERPs gebruikt Google font Arial met een grootte van 18px (voorheen 16px). De maximale lengte voor een title is nu 512 pixels. Voor de meta description is dat ongeveer 920px.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.