• 0

Overeenkomst met Belgisch of Nederlands bedrijf?

Klant N.V., een naamloze vennootschap naar Belgisch recht met maatschappelijke zetel te Straatnaam 12, Antwerpen (België) hier handelend via haar bijkantoor in Nederland gevestigd te Straatnaam 20 Den Bosch, ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder het nummer [kvk-nummer] en hier rechtsgeldig vertegenwoordigd door [NAAM]

Als jullie bovenstaande lezen, sluit je dan de ovk met een Nederlandse of Belgische entiteit?

Lijkt mij Nederlands omdat het kvk er in staat en ook de naam zoals bij de kvk geregistreerd. Maar ik ben er niet zeker van. Kennen jullie iemand die daar zekerheid over kan geven? Ik moet uiterlijk vrijdag (liefst eerder) reageren.

[Mod edit, titel en quote aangepast voor de duidelijkheid]

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0
Als jullie bovenstaande lezen, sluit je dan de ovk met een Nederlandse of Belgische entiteit?

Met een Belgisch bedrijf

Kennen jullie iemand die daar zekerheid over kan geven?

INAL, maar die zekerheid durf ik je bij deze wel te geven. Een NV naar Belgisch recht, statutair gevestigd in België laat geen enkele ruimte voor twijfel over

Ik moet uiterlijk vrijdag (liefst eerder) reageren

Waarop moet je reageren en wat maakt het uit of het bedrijf Belgisch of Nederlands is? Uiteindelijk is niet de entititeit maar de inhoud van de eventuele overeenkomst relevant. Daarin staat - als het goed is - ook vermeld welk recht van toepassing is en welke rechter bevoegd is te oordelen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Wat zijn de consequenties om met een belgisch bedrijf een overeenkomst te sluiten?

Hebben we daar last van?

Neem een abonnement op een willekeurig Nederlands dagblad waarvan de naam niet met een T begint. Je gaat dan een overeenkomst aan met een Belgisch bedrijf, maar naar Nederlands recht. Heb jij daar last van?

Als jij een overeenkomst naar Nederlands recht sluit waarover een Nederlandse rechter bevoegd is te oordelen in geval van een geschil, zie ik weinig consequenties. Maar wellicht kun je iets meer vertellen over het soort overeenkomst dat je zou willen afsluiten?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar