Er is een bestaand dorpshuis waar nu een pachter inzit. Deze pachter heeft 4 mensen in dienst dmv een 0-uren contract. De bedrijfsvorm is een CV en ze pacht het Dorpshuis van een stichting.
2 personeelsleden werken er meerdere uren per week en de andere 2 incidenteel.
Nu gaat de huidige pachter ermee stoppen en beëindigt dus zijn bedrijf. Ik zou er dan instappen en wordt de nieuwe pachter en start daarvoor een eenmanszaak.
De vraag is nu of ik het personeel moet overnemen. Dit wil ik niet maar ben ik het wel verplicht?
Ik heb het loket bij de kvk al gesproken maar die konden er geen uitspraak over doen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lesseh
Lesseh
Ik heb het volgende scenario:
Er is een bestaand dorpshuis waar nu een pachter inzit. Deze pachter heeft 4 mensen in dienst dmv een 0-uren contract. De bedrijfsvorm is een CV en ze pacht het Dorpshuis van een stichting.
2 personeelsleden werken er meerdere uren per week en de andere 2 incidenteel.
Nu gaat de huidige pachter ermee stoppen en beëindigt dus zijn bedrijf. Ik zou er dan instappen en wordt de nieuwe pachter en start daarvoor een eenmanszaak.
De vraag is nu of ik het personeel moet overnemen. Dit wil ik niet maar ben ik het wel verplicht?
Ik heb het loket bij de kvk al gesproken maar die konden er geen uitspraak over doen.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Groet, Lesseh
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49856-personeel-overnemen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag