• 0

Antiek/vintage inkopen

Beste Higherlevellers,

 

Op dit moment ben ik bezig met het opbouwen van een collectie vintage en antiek decoratief om door te verkopen. Omdat ik een specifieke smaak heb merk ik dat ik bij het bezoeken van rommelmarkten en veilingen moeilijk aan mijn trekken kom. De groothandels die ik op internet zie richten zich meer op mail stream spul wat zeg maar nu hip is (chroom, lava, brocante, industrieel, etc) waar ik meer ga voor zeer origineel spul. Op rommelmarkten kom ik meestal maar 1 of 2 dingen tegen. Veilingen zijn op zich wel interessant maar ook daar zijn het vaak maar een handjevol artikelen waar ik in geïnteresseerd ben. Waar ik ben benieuwd naar ben of jullie nog meer ideeën hebben waar ik bijzondere decoratieve items kan betrekken, vervoer is geen probleem en ik rij voor mooie spullen graag door Europa.

 

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Bopade,

Iedere zondagochtend is er in Tongeren (net over de grens bij Maastricht) een vrij grote antiekmarkt. Hier staan veel standhouders die ernaast nog een winkel hebben.

Verder is er aanstaande zondag een markt in Bemelen, die gezien word als de beste antiek en brocante markt in Limburg.

Veel plezier ermee.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt sjef en Richard, ik ga zeker kijken. Ik ben benieuwd of er nog meer ideeën zijn, waar kopen bijvoorbeeld antiekhandelaren hun spulletjes in? Dat is toch niet alleen op antiekmarkten en veilingen of wel?

Die kopen vaak bij vaste adressen (groothandels) hun handel in, Arend de Ruiter in Vaassen is zo'n adres.

Als je een keer in de gelegenheid bent moet je eens naar Markkleeberg in Leipzig gaan, daar is elk laatste weekend van de maand op het Agra-Gelände de grootste antiekmarkt van Duitsland.

Bijna alle inkopers van antiek groothandels met hun vrachtwagens (zeker de Nederlanders)kom je daar tegen.

 

Albert

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen... ::)

 

Maar ik heb een dienst waarbij ik dat voor mensen doe.

Ik werk al een tijd in de vintage en antiek en naast mijn eigen handel ( antieke en vintage sieraden/mode) shop ik ook voor derden.

 

Ik zal verder niet spammen. Als je meer wilt weten mag je me altijd een persoonlijk bericht sturen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Even streng zijn. We hebben een forumregel:

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

Om die reden gaat ook dit topic op slot. Maar ik ben uitereraard nog wel "even" welwillend om een tip te geven ;)

 

vervoer is geen probleem en ik rij voor mooie spullen graag door Europa.

Idee kan zijn om af te reizen naar voormalig Oostblok landen als Tsjechië, Polen, Hongarije, Roemenië of Oekraïne en daar de antiekmarkten opzoeken.

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.