• 0

Administratiekosten in rekening brengen

Hallo,

 

Wij hebben momenteel een conflict met een van onze klanten.

Er is namelijk afgesproken dat een klein deel van de geleverde goederen na 90 dagen terug mag, indien deze niet/nauwelijks verkochten.

Nu is het zo dat meneer zijn concept heeft veranderd en de goederen zowat allemaal terug wil sturen, na 3 weken.

Wij hebben hem geholpen zijn winkel te vullen en alles snel geleverd met daarnaast ook nog eens een betalingstermijn gegeven van 30 dagen.

Maar gaat hij alle goederen welke hij niet wil retour sturen, niet meer in originele dozen, prijsstickers erop of beschadigde verpakking.

 

Mede het feit dat wij ons goed gebruikt voelen en dit nooit meer doen op deze manier. Heeft het ons veel geld gekost om alles uit te zoeken en te leveren. Zijn 4 dagen bezig geweest met 3 personen.

Nu krijgen we het weer terug moeten we weer alles uitzoeken.

 

Is het mogelijk om administratiekosten en retour kosten in rekening te brengen? Want hij zegt min of meer, kunt de goederen terug krijgen want geld is er niet en ik ga niet alles afnemen en betalen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn deze goederen onder algemene voorwaarden geleverd? Hoe luiden deze met de aanvulling uit het vorige bericht? Betreft dit een mondelinge of schriftelijk afspraak?

 

Het lijkt me dat de afnemer redelijkerwijs nog een inspanningsverplichting heeft om de goederen nog twee maanden te verkopen, maar dat valt in praktijk natuurlijk lastig af te dwingen. En hij moet eerst binnen 30 dagen betalen. Een eventuele verrekening zou ik pas na 90 dagen doen.

 

Niet meer in originele dozen, prijsstickers erop of beschadigde verpakking nemen mijn B2B leveranciers ook niet retour, maar je hebt ingestemd om zijn winkel te vullen. Dus op het gebied van omverpakkingen en stickers zou je wat minder streng kunnen zijn, zolang artikelen nog opnieuw aangeboden kunnen worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja deze zijn geleverd onder algemene voorwaarden, alleen heeft hij geen orderformulier daadwerkelijk ondertekend omdat alles telefonisch is gedaan, maar op alle facturen staat vermeld dat de goederen eigendom blijven tot volledige betaling gedaan is en dat er met het accepteren van de order ook akkoord wordt gegaan met de algemene voorwaarden. Welke bij ons op kantoor liggen.

 

In onze algemene voorwaarden staat wel dat wij bij het terughalen van niet betaalde goederen administratie en retour kosten op basis van het orderbedrag en transport volume in rekening kunnen brengen. Maar hier staan geen percentages of bedragen bij.

 

En dat proberen wij hem ook duidelijk te maken, dat de termijn van 90 dagen is afgesproken. Maar wij hebben al een gedeelte teruggehaald, waar wij ons in konden vinden. En dit dan ook netjes gecrediteerd, omdat dit in eerste instantie het enige was wat retour zou komen. Maar nu komt zowat 75% retour.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Dan heb je geen algemene voorwaarden verstrekt en geldt de wet. Ik zou deze voortaan mailen met een offerte of aanbieding en verstrekken voor overdracht van goederen met handtekening voor ontvangst. Hoofdpijnklant.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja dat idee hadden wij zelf ook al.

Normaal gesproken hebben we ook altijd ondertekende orderformulieren of bevestiging per mail.

Maar doe je een keer iets in goed vertrouwen krijg je zoiets.

Heb nu alleen een ondertekende pakbon.

 

Toch bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Je moet nadrukkelijk inzage geven in je algemene voorwaarden! Een verwijzing naar op een orderformulier is onvoldoende.

 

Oplossing is direct de resterende of verkochte producten te laten betalen en afscheid nemen van zo een klant.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dan heb je geen algemene voorwaarden verstrekt en geldt de wet.

Dat ligt er maar helemaal aan hoe de verwijzing op de factuur geformuleerd is en of er bv. sprake is van een langdurige relatie....TS?

 

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ja deze zijn geleverd onder algemene voorwaarden, alleen heeft hij geen orderformulier daadwerkelijk ondertekend omdat alles telefonisch is gedaan, maar op alle facturen staat vermeld dat de goederen eigendom blijven tot volledige betaling gedaan is en dat er met het accepteren van de order ook akkoord wordt gegaan met de algemene voorwaarden. Welke bij ons op kantoor liggen.

 

Ter aanvulling: de afnemer hoeft niet akkoord te gaan met jouw algemene voorwaarden, het is voldoende dat ze onderdeel zijn van de overeenkomst en dat je ze aan hem ter hand hebt gesteld. Dat laatste moet dan echter ook gebeurd zijn (en de bewijsplicht ligt bij jou). Het is niet voldoende dat jij hebt aangegeven waar ze zijn te vinden.

 

Waar je afnemer voor tekent is niet dat hij akkoord gaat met de AV, maar dat hij ze heeft ontvangen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ja daar wees onze accountant ons een jaar of 2 geleden al op.

Daarom hebben deze op de achterkant van onze orderformulieren laten drukken, zodat deze altijd ondertekend zijn. Normaal gesproken dan.

En tevens liggen deze dan ook op kantoor.

Maar vanaf nu gaan we ze ook bij onze mails voegen, zodat wij altijd een akkoord hebben.

 

Dit was weer leergeld zullen we maar denken.

 

Dit staat op alle digitale offertes en facturen:

Door het accepteren van deze order, gaat u tevens akkoord met onze algemene voorwaarden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ter aanvulling: de afnemer hoeft niet akkoord te gaan met jouw algemene voorwaarden, het is voldoende dat ze onderdeel zijn van de overeenkomst en dat je ze aan hem ter hand hebt gesteld.

Dan gaat hij er dus mee akkoord...of niet, maar dan komt er dus geen overeenkomst tot stand.

 

 

Dit staat op alle digitale offertes en facturen:

Door het accepteren van deze order, gaat u tevens akkoord met onze algemene voorwaarden.

Ik zou daar in de toekomst ook iets aan toevoegen:

Door het accepteren van deze order, verklaart u tevens de algemene voorwaarden te hebben ontvangen en daarmee akkoord te gaan.

 

Heb je al vaker zaken gedaan met deze klant?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Nee dit was de eerste keer. Maar een andere klant van ons doet hier al jaren lang zaken mee en daarom was het ook in goed vertrouwen.

Deze voelt zich nu ook wel redelijk schuldig dat het zo loopt.

 

En RT dat gaan we ook zeker toevoegen aan al onze orders. Bedankt!

Tevens gaan we ook de voorwaarden meesturen en een digitaal akkoord vragen, zodat we in de toekomst altijd ingedekt zijn.

Link naar reactie
  • 0

Altijd vervelend als dingen niet werken zoals van te voren was gehoopt (voor beide kanten zo te lezen).

 

Probeer nu vooral niet vanuit frustatie een factuur te schrijven om nog zoveel mogelijk geld te krijgen. De uren voorbereiding/begeleiding zou ik persoonlijk als verlies nemen, net als bij het niet doorgaan van een order.

 

Een ander punt is beschadigde retour goederen (ontbreken omdozen, bestickerd enz.). Reken hier een nette prijs voor die je ook aan vaste klanten zou rekenen, zeker als je klant zich schuldig voelt is er grote kans dat hij gewoon betaald. Dan is het van beide kanten afgehandeld en kan je verder gaan met de leuke kanten van het ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.