• 0

Ondernemen. Vrijheid of gevangenschap?

De laatste jaren kom ik veel ondernemers tegen die jaren een goedlopend bedrijf hebben gehad en die door de crisis of veranderende marktomstandigheden een moeizaam bestaan hebben. Stoppen is vaak geen optie dus otteren ze voort. Meestal naarstig op zoek naar de verandering die ze weer de weg omhoog kan brengen. Hopend dat het einde van de crisis hen ook laat profiteren.

Deze ondernemers hebben vaak een ijzeren wil om toch te overleven.

 

Als deze omstandigheden lang aanhouden wordt de vrijheid van ondernemen een gevangenis.

Ze durven er geen ruchtbaarheid aan te geven omdat dat klantenverlies zou kunnen betekenen. Het gevolg is pure eenzaamheid, die hoogstens door gezinsleden gezien wordt.

 

In dit topic daag ik mensen uit om hun verhaal te posten. Desnoods anoniem. De gevangenis blijft waarschijnlijk, maar je kunt wel even luchten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op het moment dat je voor jezelf begint, weet je dat het risico's met zich mee brengt. Ja, je hebt de vrijheid, maar je loopt ook de kans dat je bedrijf klapt. Gelukkig heb ik zelf nooit hoeven meemaken hoe het is als een bedrijf mislukt, maar ik heb wel zware tijden gekend. Het is in mijn mening inderdaad een kwestie van hoe je ermee omgaat, en van de fouten leren die je gemaakt hebt. Ik denk dat je met een eigen bedrijf intensere geluksmomenten kunt beleven, maar ook grotere missers in vergelijking met het werken in loondienst.

Link naar reactie
  • 0

Vrijheid is maar een subjectief begrip ... voor mij staat dat vooral in het teken van "the psychology of decision making".

 

Geen linkje, want over dit onderwerp kan je een hele bibliotheek mee vullen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Of je nou in loondienst bent of eigen baas, beiden brengen ze verplichtingen en voor plus nadelen met zich mee. Op een gegeven moment moet je de tering naar de nering zetten en bepaal jij voor een groot gedeelte het succes. Succes hoeft in deze context niet per definitie veel omzet/winst te betekenen. Het kan bijvoorbeeld ook een overwinning op jezelf zijn. Een modus operandi onder verschillende en wisselende omstandigheden zal veelal lastig zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.