• 0

Auto Leasen

Ik ben wat info aan het opzoeken over het leasen van een auto, omdat dit voor ons wellicht wat voordeliger is. Echter vind ik het erg verwarrend en denk ik dat jullie mij wellicht beter (in jip en janneke taal) kunnen uitleggen wat hier allemaal bij komt kijken. Heb namelijk gehoord dat je best wel op de kleine lettertjes moet letten.

De situatie:

Ik heb een eigen bedrijfje vanuit huis (onderneming bij de belastingdienst) waarvoor ik weinig kilometers hoef te maken. Ik heb een oude auto die wel aan vervanging toe is. Heb plannen om als ZZPer te gaan werken en moet dan wat meer naar klanten toe (in de regio).

Mijn vriend heeft ook een eigen bedrijfje maar heeft nog niet de tijd gehad dit echt van de grond te krijgen. Hij werkt fulltime bij een bedrijf waarbij hij 1600 km per maand rijd. Zijn auto (opel corsa 2007) heeft momenteel 165.000 gelopen. Omdat dit qua onderhoud en afschrijving van de auto redelijk snel gaat zijn we aan het kijken of een leaseauto iets voor ons zou zijn.

Het zijn dus 2 aparte situaties die wat betreft beiden misschien beter georganiseerd kunnen worden. Hoe werkt dit belastingtechnisch en is het uberhaupt wel mogelijk voor ons om te gaan leasen?

 

Alvast bedankt.

 

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een eigen bedrijfje vanuit huis (onderneming bij de belastingdienst) waarvoor ik weinig kilometers hoef te maken.

Een zaak betekent niet automatisch dat je ook een auto van de zaak moet nemen, althans niet voor de inkomstenbelasting. :) Als je de auto minder dan 10% zakelijk gebruikt, moet de auto gewoon als privé worden gezien. Tussen de 10% en 90% mag je kiezen. Zeker bij relatief weinig gebruik en een kleine zaak, zou ik persoonlijk de boel simpel houden. Gewoon privé aanschaffen en betalen, en zakelijke kilometers 19 cent/km belastingvrij laten uitkeren. (Belastingvrij voor jou privé, wel van de winst aftrekken!)

 

Voor het overige, zou ik dit als leesvoer adviseren:

http://www.beeldrijk.org/cat/fiscaliteiten/Autokosten

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Je zou eventueel zakelijk kunnen kijken naar een kleine zuinige auto. Wel vragen de leasebedrijven 15% aanbetaling als je net begint of je cijfers te laag zijn, voordeel hiervan is dat je maand bedrag aanzienlijke lager wordt. Een kleine zuinige auto zit jaarlijks ongeveer op 400 euro bijtelling met zijn tweeën is dit prima te doen. De vraag is dan wel welk lease contract je wil, auto op de balans en eigendom van de zaak of niet op de balans en niet van de zaak maar alles wordt dan met een vast maand bedrag betaald aan de lease maatschappij(jip en janneke taal). Mocht je de auto wel op de balans zetten zorg er voor dat je een twee jarig lease contract neemt. Dit zorgt voor weinig risico's en belasting technisch gezien voor voordeel. Mijn tip aan jullie maak een afspraak bij een lease maatschappij zij kunnen je alle ins- en outs geven over contracten en mogelijkheden. Gemiddeld duurt een oplevering 8 a 12 weken. En zitten er forse verschillen in afleveringskosten per auto merk. Wil je zo min mogelijke risico's lopen dan zou ik kiezen voor de reactie van Prins Rachid.

 

Succes ermee! Ben benieuwd wat de keuze is geworden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.