• 0

iDEAL betalingen via e-mail versturen

Beste,

 

ik heb de afgelopen tijd een aantal ondernemers gesproken die op zoek zijn naar een eenvoudige webapplicatie waarmee het mogelijk is om een iDEAL betaalverzoek via de e-mail te versturen.

 

Hiervoor heb ik recentelijk een formulier ontwikkelt dat op de eigen website kan worden geïnstalleerd.

Het script is gratis en werkt op dit moment via de API van de betalingsprovider Sisow.

 

Voor wie is het geschikt en wat zijn de kosten per transactie?

Dit script is een prima optie voor de ondernemer die zonder veel administratie een offerte incl. iDEAL betaallink wil versturen. Er zijn ook een aantal facturatiepakketten die deze functie hebben, maar hiebij heeft de betaal pagina meestal met het branding van de aanbieder en worden voor deze functie maandelijks kosten gevraagd. Een account bij Sisow is gratis en men betaald alleen de kosten per succesvolle iDEAL transactie.

 

Via de link hieronder (handtekening) vinden jullie een blogpost incl. demo, download en informatie.

Graag hoor ik jullie mening over het script.

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga hier even induiken, ik zit dan wel in de beginfase van mijn onderneming maar dit kan een zeer interessant iets zijn in de toekomst.

Ik geloof ook wel dat dit de drempel om een betaling te doen verlaagd, geen factuurnummers invoeren e.d.

Tevens weet je dat de betaling gegarandeerd is, als een klant met ING betaald op vrijdagmiddag na 14:30 en je hebt zelf ABN dan zie je de betaling pas maandag rond de middag binnenkomen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het doet mij sterk denken aan E-acceptgiro. Daar maak je aan de hand van je klantnummer, optioneel een factuurnummer en het bedrag een url en die stuur je naar de klant. De klant klikt op de URL en kan per Ideal betalen. Als de klant de betaling voldaan heeft, krijg je een e-mail.

 

Zij rekenen geen abonnementskosten, maar een bedrag per transactie van max. € 0,70 excl. btw. Bij 10 transacties of meer in de week is het tarief € 0,49 excl. btw.

 

De uitbetalingen vinden wekelijks plaats.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk zelf dat het leuk is voor een stuk of 10 factuurtjes maar daarna is het te veel werk omdat het niet automatisch gaat.

Zelf heb ik een linkje in de mail staan: betaal nu uw factuur per ideal en de klant wordt dan doorgelinkt naar een simpele pagina waar ze alleen het factuur nummer en bedrag in moeten vullen (eventueel als optie een klant nummer)

 

Gratis script heb ik hier vandaan gehaald en aangepast.

ps. ik werk nog met ideal lite van de rabobank.

Schermafbeelding_2015-06-22_om_07_08_38.thumb.png.423f272c3b43d6d30dc825895a1273d0.png

Link naar reactie
  • 0

Tevens weet je dat de betaling gegarandeerd is, als een klant met ING betaald op vrijdagmiddag na 14:30 en je hebt zelf ABN dan zie je de betaling pas maandag rond de middag binnenkomen.

 

 

Hi Marcel,

klopt soms duurt het erg lang tot een betaling eindelijk is bijgeschreven en dan is iDEAL zeker een verbetering. Klanten die over dit soort functie in hun boekhoudsysteem beschikken, geven aan dan dat zelf de facturen voor bestaande klanten sneller worden betaald.

Ik zou zeggen probeer het uit, het script installeren kost weinig tijd en een account bij Sisow is zo aangevraagt (lees hierover in mijn blogpost de veelgestelde vragen).

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Handig, maar niet spannend of vernieuwend - niet echt de moeite waard om hier te plaatsen, vind ik...

 

Hi Peter,

helemaal gelijk het is zeker niet vernieuwend. Vergelijkbare functies bestaan al jaren in een aantal boekhoudsystemen.

 

Ik heb het bericht hier geplaatst omdat een aantal recente posts in dit sub-forum vergelijkbaar zijn. Het gaat wel om "ondernemen" en "technologie".

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Het doet mij sterk denken aan E-acceptgiro. Daar maak je aan de hand van je klantnummer, optioneel een factuurnummer en het bedrag een url en die stuur je naar de klant. De klant klikt op de URL en kan per Ideal betalen. Als de klant de betaling voldaan heeft, krijg je een e-mail.

 

 

Klopt het basisprincipe is hetzelfde, maar er is geen ruimte voor branding en eigen informatie. Hier gaat mijn script toch iets verder: E-mail bijlage, eigen huisstijl voor de email en webpagina en een overzicht met betaalverzoeken.

 

Mijn idee is ontstaan op basis van een functie die al in Sisow zit, die werkt net zoals bij e-acceptgiro. In het begin heb ik deze ook wel eens gebruikt voor betaalverzoeken bij nieuwe klanten, maar dat werkte niet echt goed. Payment providers hebben niet veel kennis van hoe een email technisch moet worden opgezet. Dus hun berichten kunnen te snel in de spambox belanden.

 

Lijkt mij ook een extra drempel wanneer je een nieuwe klant een betaalverzoek stuurd via een ander (onbekend) bedrijf ;)

 

 

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

ik denk zelf dat het leuk is voor een stuk of 10 factuurtjes maar daarna is het te veel werk omdat het niet automatisch gaat.

Zelf heb ik een linkje in de mail staan: betaal nu uw factuur per ideal en de klant wordt dan doorgelinkt naar een simpele pagina waar ze alleen het factuur nummer en bedrag in moeten vullen (eventueel als optie een klant nummer)

 

 

Bij 10 facturen per maand kan je some beter een goed facturatie- of boekhoudsysteem gebruiken. (eentje waar dit soort functie al inzit)

Het nadeel van jouw optie is dat er betaalfouten kunnen ontstaan. Je ziet ik heb bij de bouw wel over alle functies nagedacht :)

Het doel was niet om alleen maar een iDEAL betaalfunctie mogelijk te maken, maar ook gelijk een professionele omgeving te bieden waar de klant niet afhaakt. Rabo iDEAL light is geen professionele oplossing en is een functie uit de begintijden van iDEAL. Wanneer je online spullen koopt heb je zeker ook meer vertrouwen bij een professionele webwinkel?

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 1

Wij gebruiken inderdaad ook al jaren de vergelijkbare e-acceptgiro van TargetPay. Die kost ons slechts € 0,44 per transactie.

 

Lijkt mij ook een extra drempel wanneer je een nieuwe klant een betaalverzoek stuurd via een ander (onbekend) bedrijf ;)

Die e-mail versturen we natuurlijk zelf, met de PDF-factuur als bijlage. Beide bevatten een link naar de e-acceptgiro. Zo'n 80% van de B2B-klanten gebruikt die ook; de rest betaalt met een bankoverschrijving. Hoewel iDEAL duurder is, zie ik daarom wel de toevoegde waarde van dit systeem: het werkt bijzonder effectief, beter dan je misschien zou verwachten.

 

Overigens is zelf dingetjes voor iDEAL programmeren nu ook weer geen innovatieve rocket science, dat ben ik wel met Peter eens. ;D

Link naar reactie
  • 0

Hi Peter,

helemaal gelijk het is zeker niet vernieuwend. Vergelijkbare functies bestaan al jaren in een aantal boekhoudsystemen.

 

Ik heb het bericht hier geplaatst omdat een aantal recente posts in dit sub-forum vergelijkbaar zijn. Het gaat wel om "ondernemen" en "technologie".

 

Dit soort berichten hoort eigenlijk in ons speciale "wat vinden jullie van mijn..." board, daar is het ook heen verplaatst nu.. omdat de discussie al loopt zal ik niet zo flauw zijn om het topic te sluiten en te eisen dat het in het alsnog in het vaste format moet.. maar hou wel rekening met onze regels rondom zelfpromotie, het gaat in dit soort topic om het bespreken van mogelijke verbeteringen of aanpassingen en niet om het benadrukken van alle handigheidjes die er al in zitten. het onderscheid tussen productverbetering/feedback en product promotie is erg dun in dit topic.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kan ook met mollie en MSP en waarschijnlijk met alle psp's. Handig als een bestelling afgebroken is of voor een incidentele betaalmail of herinnering. Promotie is niet op zijn plaats als je als ontwikkelaar zou inzien/toegeven dat dit een algemeen toegepaste techniek is.

 

Wat voor integraties heb je gepland? Met een kalenderfunctie bijvoorbeeld kan het aardig worden.

 

Knullig staan de negatieve getallen die je in de demo bij BEDRAG kunt invullen.

 

Omschrijving is mogelijk, maar geen betaalkenmerk. Inkoopkenmerk? Klant- of debiteurnummer? Huh?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij ook een extra drempel wanneer je een nieuwe klant een betaalverzoek stuurd via een ander (onbekend) bedrijf ;)

 

 

Dat argument kan ik ook onmiddellijk weerleggen: want niet het bedrijf stuurt de link naar de betaalpagina, maar ik doe dat zelf, door de link op de (PDF) factuur te vermelden of in een e-mail naar de klant waarbij mijn huisstijl gelijk is. Daarnaast heeft een factuur ook een IBAN: dus als een klant het niet vertrouwd, kunnen ze nog "ouderwets" een bankoverschrijving doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad al standaard. Wat ik wel keer zag en ook zelf toe zou willen passen, is dat je in het mailtje zelf meteen al automatisch kan zien of het al is betaald of niet. Een kennis krijgt weleens mailtjes om te betalen en zodra betaald en mailtje opnieuw opent zie je het betaald-icoontje. Dus in de email wordt een bestandje opgeroepen met van die ?get variabelen erbij en daardoor wordt juiste plaatje geladen. Vind ik wel mooie extra.

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken inderdaad ook al jaren de vergelijkbare e-acceptgiro van TargetPay. Die kost ons slechts € 0,44 per transactie.

Die e-mail versturen we natuurlijk zelf, met de PDF-factuur als bijlage. Beide bevatten een link naar de e-acceptgiro.

 

Dat snap ik dat het op deze manier werkt, maar de betaalpagina (waar je de bank) kiest staat dan wel op hun domein zij gebruiken hun branding? (dus ook geen responsive design).

 

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit soort berichten hoort eigenlijk in ons speciale "wat vinden jullie van mijn..." board, daar is het ook heen verplaatst nu.. omdat de discussie al loopt zal ik niet zo flauw zijn om het topic te sluiten en te eisen dat het in het alsnog in het vaste format moet.. maar hou wel rekening met onze regels rondom zelfpromotie, het gaat in dit soort topic om het bespreken van mogelijke verbeteringen of aanpassingen en niet om het benadrukken van alle handigheidjes die er al in zitten. het onderscheid tussen productverbetering/feedback en product promotie is erg dun in dit topic.

 

 

 

 

Mijn excuses Roel, ik hen een antal sub-forums en vergelijkbare topics bekeken en was uiteindelijk in het "Innovatie" forum beland. Niet omdat ik vindt dat het script een innovatie is, maar omdat er een antal andere niet innovatieven topics staan. Bedankt voor het "niet sluiten" van mijn topic :)

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Kan ook met mollie en MSP en waarschijnlijk met alle psp's. Handig als een bestelling afgebroken is of voor een incidentele betaalmail of herinnering. Promotie is niet op zijn plaats als je als ontwikkelaar zou inzien/toegeven dat dit een algemeen toegepaste techniek is.

 

Ik heb nooit gezegt dat het formulier uniek is, misschien wel de manier hoe ik het opgezet. ;)

 

Wat voor integraties heb je gepland? Met een kalenderfunctie bijvoorbeeld kan het aardig worden.

Het primaire idee was dat een ZZP'er snel en eenvoudig het betaalverzoek kan versturen. Wat er verder mogelijk is? Who knows? Naast de koppeling met andere betaalpakketten lijkt het mij ook niet zo handig om het erg groot te maken omdat veel functies al in de betere facturatiesystemen zit.

 

Knullig staan de negatieve getallen die je in de demo bij BEDRAG kunt invullen.

 

Bedankt deze validatie zal ik gelijk toevoegen :-[

 

Omschrijving is mogelijk, maar geen betaalkenmerk. Inkoopkenmerk? Klant- of debiteurnummer? Huh?

Dit was een bewuste keuze, zodaat de gebruiker zo weinig mogelijk moet invoeren. Nu staan er alleen de velden die nodig zijn voor de betaling. Natuurlijk kan de gebruiker ook een bijlage toevoegen.

 

 

 

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat argument kan ik ook onmiddellijk weerleggen: want niet het bedrijf stuurt de link naar de betaalpagina, maar ik doe dat zelf, door de link op de (PDF) factuur te vermelden of in een e-mail naar de klant waarbij mijn huisstijl gelijk is. Daarnaast heeft een factuur ook een IBAN: dus als een klant het niet vertrouwd, kunnen ze nog "ouderwets" een bankoverschrijving doen.

 

 

De betaalpagina is van de betalingsprovider en niet van de leverancier. Het is maar een detail, maar als de klant de betalingsprovider niet kent is het wel een nieuwe naam. Mijn insteek is dat dit soort formulier drempels moet verlagen niet nieuwe opzetten. Offline zou je de it ook niet doen toch? (een klant ergens anders naartoe sturen om een betaling te doen)

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad al standaard. Wat ik wel keer zag en ook zelf toe zou willen passen, is dat je in het mailtje zelf meteen al automatisch kan zien of het al is betaald of niet. Een kennis krijgt weleens mailtjes om te betalen en zodra betaald en mailtje opnieuw opent zie je het betaald-icoontje. Dus in de email wordt een bestandje opgeroepen met van die ?get variabelen erbij en daardoor wordt juiste plaatje geladen. Vind ik wel mooie extra.

Hi Sandra,

 

Dat ik zeker een leuk feature voor een uitbreiding: Een e-mailbericht met de bevestiging van betaling en misschien gelijk de factuur. Zo doe ik het in mijn eigen templateshop ook. Dat is dan gelijk een groot voordeel. Als leverancier heb je vooraaf geen BTW factuur opgemaakt en de klant heeft bij betaling wel onmiddelijk een factuur ontvangen.

 

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Je wilt dus een klantvriendelijke betaalpagina aanbieden, maar dan juist weer niet voor webshops waar conversieverhoging een belangrijk doel is (verlaten van winkelmandjes voordat een koop tot stand is gekomen).

 

Worden losse iDEAL-betalingsverzoeken in huisstijl sneller voldaan?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Je wilt dus een klantvriendelijke betaalpagina aanbieden, maar dan juist weer niet voor webshops waar conversieverhoging een belangrijk doel is (verlaten van winkelmandjes voordat een koop tot stand is gekomen).

 

Worden losse iDEAL-betalingsverzoeken in huisstijl sneller voldaan?

 

Je idee om de functie aan een webwinkel te "koppelen", wordt mij nu duidelijk. Maar zit dit niet in de webshops? Bij een webshop zou ik een mail sturen met een link naar de betaalpagina van de shop.

Lijkt mij dan toch een andere functie...

Een herinnering versturen (incl. betaallink) kan natuurlijk ook met ee CRON job. Voor een klant heb ik een soortgelijke functie gebouwd voor het versturen van herinneringen.

 

Op je andere vraag, niet de huisstijl is het punt maar de algemene ervaring van de betaler:

1) email in de stijl van de leverancier

2) Betaalpagina in de van de leverancier

3) Officiële iDEAL pagina

4) Bedankpagina in de stijl van de leverancier

 

Hoezo zou je er voor kiezen om voor 2) een compleet andere pagina te tonen?

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook iDEAL plugins voor CMS's. Ik vraag me gewoon af of jouw gratis of betaalde oplossing een probleem oplost wat basaal niet bestaat of wat bij andere integraties ook al niet meegenomen wordt.

 

Wat levert het op behalve dat het er misschien beter uitziet? De betalingen via een iDEAL-verzoek worden toch wel verricht of niet, maar verandert de look daar direct iets aan!?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook iDEAL plugins voor CMS's. Ik vraag me gewoon af of jouw gratis of betaalde oplossing een probleem oplost wat basaal niet bestaat of wat bij andere integraties ook al niet meegenomen wordt.

 

Wat levert het op behalve dat het er misschien beter uitziet? De betalingen via een iDEAL-verzoek worden toch wel verricht of niet, maar verandert de look daar direct iets aan!?

 

 

Mijn oplossing is voor gebruikers bedoeld die over GEEN webshop of systeem beschikken. Niet iedereen houd zich (dagelijks) bezig met administratie. Ik zie zelf ook geen nut om een extra formulier te gebruiken wanneer men al een webshop heeft. Via de webshop kan je meestal ook een order (of betaling) versturen, of tenminste een link naar een gevulde winkelwagen). Kijk ook even naar mijn blog post, het eerste stukje geeft duidelijk aan voor wie het is.

 

Ik heb nu het idee dat wij het beide over twee verschillende situaties hebben. :)

 

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel , Ik heb in het verleden wel eens zoiets willen bereiken met mijn ing ideal. Dit moest inderdaad nog worden gebouwd. Ik heb redelijk wat kennis maar helaas niet voldoende dit van scratch te bouwen. Ik gebruik snelstart voor administratie en daar is wel een soortgelijke plugin, echter toch weer 4,95 per maand en geld per transactie. Dit is een welkome oplossing.

 

Dank en Kudo voor u

xscloud.nl , De expert op het gebied van ICT. Freelancer voor al uw Netwerk , voip, telecom en server projecten

Link naar reactie
  • 0

Klopt, via een aantal boekhoud- of facturatiesystemen is dit soort functie ook aanwezig.

Meestal zijn de functies wel erg beperkt en is het zelf nodig om eerst een factuur aan te maken.

Met het iDEAL formulier heeft men daar geen last van.

Persoonlijk vind ik het veel beter om eerst de betaling te ontvangen en pas dan (automatisch) de factuur te versturen. Net zoals bij een webshop, het laatste is dan helaas een stukje maatwerk...

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.