• 0

Wasmachine bedrijf

Omschrijving van je concept:

Hallo,

 

Er ontsprong mij een leuk idee om in de metropool Casablanca (Marokko) om voor particulieren en bedrijven kleding/witgoed te gaan wassen.

 

Ik dacht zet gewoon een rijtje wasmachines naast elkaar in een ruimte, dacht een stuk of 12 en kijken hoe dat gaat.. Natuurlijk werkt ondernemen niet zo..

 

Wie weet hoe dit een beetje in elkaar steekt en wat hier bij komt kijken?

 

Ik kwam namelijk vele Nederlandse, Britse, Franse en Amerikaanse toeristen tegen die graag hun kleding willen wassen maar dat nergens kunnen (als hotel geen service bied).

 

wie o wie kan even meedenken en goeie tips met realistische feedback. Ik ben student economie (wat eigenlijk betekent ik wil klein maar rendabel beginnen en als de investering niet te groot is ook meteen duurzaam beginnen).

 

Ik dank u voor het lezen en het kritisch meedenken

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Websites van andere wasserettes bekeken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Vraag naar het wassen van kleding/witgoed van particulieren en bedrijven (hotels)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is of heel weinig aanwezig of er is nog geen succesvol concept die je vaak in de stad ziet terugkomen

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe ik zoiets moet beginnen.

Wat hier bij komt kijken (technisch, financieel, knowhow)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht overbodig om te zeggen, maar door het schrijven van een ondernemingsplan krijg je meestal al een goed beeld van de (financiële/commerciële) haalbaarheid van je plannen.

 

Voor informatie over het vestigen van een ‘wasserette’ in Marokko (formaliteiten, lokale eisen…) zou je eens contact kunnen opnemen met:

 

CRI (Centre Régional d’Investissement) Casablanca

 

en met de Chambre de Commerce, d’Industrie et de Service de Casablanca.

 

Succes!

 

Marcel Hoebink

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het meer een vraag voor een ondernemersforum in Marokko? De regelgeving is dat ongetwijfeld anders dan in Nederland. Zou daar niet al een wasserette zijn waar je eens kunt gaan praten? En als je in Nederland woont/studeert, is het uitbaten van een fysiek bedrijf zo ver weg denk ik wel lastig, of je moet direct betrouwbaar personeel ter plaatse aannemen of inhuren.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht overbodig om te zeggen, maar door het schrijven van een ondernemingsplan krijg je meestal al een goed beeld van de (financiële/commerciële) haalbaarheid van je plannen.

 

Voor informatie over het vestigen van een ‘wasserette’ in Marokko (formaliteiten, lokale eisen…) zou je eens contact kunnen opnemen met:

 

CRI (Centre Régional d’Investissement) Casablanca

 

en met de Chambre de Commerce, d’Industrie et de Service de Casablanca.

 

Succes!

 

Marcel Hoebink

 

 

Inderdaad, daar heeft u gelijk in.

 

Deze websites kende ik niet echt, een goed startpunt voor informatievergaring.

 

Dank u wel.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het meer een vraag voor een ondernemersforum in Marokko? De regelgeving is dat ongetwijfeld anders dan in Nederland. Zou daar niet al een wasserette zijn waar je eens kunt gaan praten? En als je in Nederland woont/studeert, is het uitbaten van een fysiek bedrijf zo ver weg denk ik wel lastig, of je moet direct betrouwbaar personeel ter plaatse aannemen of inhuren.

 

 

 

Dat klopt, ik hoopte ook dat ik hier Nederlandse of Marokkaans-Nederlandse ondernemers zou tegenkomen met een dosis ervaring in Marokko/Casablanca.

 

Ik weet niet of het kan maar het is het proberen waard. En inderdaad dienen er zich vraagstukken/uitdagingen aan als ik zo ver van Casablanca woon. Binnenkort ga ik op vakantie en kan ik meteen even informatie lokaal gaan verzamelen.

 

Dank u wel meneer voor uw input.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goede link. Hoe was je trouwens witgoed, dacht ik eerst. Je bedoelt natuurlijk als titel wasserrette en met witgoed wit wasgoed!

 

Is dit soms een schoolopdracht of theoretische oefening?

 

Volgens mij wordt overal gewassen en uitbesteed, waarom kies je dan per se voor Casablanca? ???

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.