• 0

Vonnis is 25000 EUR, maar werkelijke vordering is hoger, hoe zit het met restant

Goedenavond,

 

In 2005 is een lening afgesloten bij de bank en door omstandigheden kon deze niet meer worden nagekomen. Om een sprongetje in de tijd te maken, in 2010 heeft de bank een vonnis gekregen ter hoogte van 25000 bij de kantonrechter. Vanaf 2010 loopt er een betalingsregeling via de deurwaarder. Mijn vraag is nu: de bank heeft destijds gekozen om tot een bedrag van 25000 vonnis te halen bij de kantonrechter. De werkelijke lening was echter het dubbele. Kan de bank op basis van het vonnis (25K) alsnog volledig aanspraak maken 50000? Of ben ik klaar nadat de 25 K is betaald?

 

Alvast hartelijk bedankt voor eventuele reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om een sprongetje in de tijd te maken, in 2010 heeft de bank een vonnis gekregen ter hoogte van 25000 bij de kantonrechter.

Die 25.000 euro klinkt als het maximum waarvoor je nog via de kantonrechter iets kan regelen. In zo'n procedure hoeft dan geen van de partijen (zowel jij als de bank) geen advocaat in de arm te nemen, wat natuurlijk een stuk 'goedkoper' is.

 

Ik weet niet wat de verjaringstermijn is in jouw geval is, maar als het niet verjaard is en ze gaan er nog achteraan, kan het zijn dat ze voor het overige het bovenstaande nog een keertje uithalen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Misschien omdat je als bank of schuldeiser dan in het gunstigste geval voor 2 x 25k via de kantonrechter kan zonder advocaatkosten?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het overeenkomt met de lezing van Prinsrachid en dat het te maken heeft met kostentechnische aspecten (geen advocaat nodig tot 25k) en eenvoudiger. De gemachtigde van de bank was gewoon een deurwaarder die de procesgang heeft verzorgd.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

@StevenK, @Prinsrachid,

 

Excuses, het vonnis is van augustus 2011. Verjaring kan dus nog worden gestuit....De deurwaarder zal waarschijnlijk niet liggen te slapen.

 

Hartelijk dank voor de reacties!

Dat is maar de vraag. Die verjaring wordt bekeken aan de hand van wanneer je voor het laatste voor het restant van de hoofdsom aangesproken bent.

 

Link naar reactie
  • 0

@StevenK

 

In de dagvaarding (juli 2011) wordt melding gemaakt over het totaalbedrag waarbij men 25000 in rechte vordert en uitdrukkelijk het recht voorbehoudt om al hetgeen gedaagde aan eiseres verschuldigd is of zal worden alsnog van gedaagde te vorderen.

 

Vervolgens volgt een maand later het vonnis van 25K.

 

Heeft het er schijn van dat de datum op de dagvaarding medio juli)de aanvangsdatum lijkt te zijn van de verjaringstermijn over het restantbedrag? Of zie ik dit verkeerd, behoudens eventuele latere stuitingen uiteraard?

 

Zijn er nog regels om verjaring te stuiten? Per aangetekende post bijvoorbeeld....

 

Een warme (26 graden) groet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.