• 0

Website in de media krijgen hoe kan je dat doen ?

Beste lezer,

 

Inmiddels is de website groeiende maar we willen een extra boost geven doordat we in de media komen.

Ik ben op zoek naar mogelijkheden hoe ik mijn website in de media krijg of dat vak websites over ons gaan schrijven.

 

Wat is nu interessant voor ons en waar liggen kansen dat ze over ons gaan schrijven.

 

Dus wie heeft er tips, ideeën of beter nog wil iets over ons schrijven op zijn of haar website.

 

 

 

 

 

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou zelf een evenement kunnen starten. Bijv. de "Doe Award" of iets dergelijks.. een award voor het leukste "doe-event" ofzo.

 

Hier een persberichtje zowel voor als na de 'uitreiking' naar de pers sturen. Zowel naar landelijke, regionale en lokale pers. meestal pikt een lokale media het sneller op dan de landelijke media. Meestal hoeft er ook maar eentje het op te pakken en dan volgt de rest vanzelf als een olievlek. (Media kijkt veel naar elkaar)

 

Wel een beetje offtopic, maar op een bepaalde manier er zijdelings mee te maken nog:

Ik zag op je website veel foto's en afbeeldingen. Naast dat ze allemaal van andere websites afkomen, zijn een aantal hiervan door persfotografen gemaakt. Als je een persbericht naar de media rondstuurt, en toevallig ziet een persfotograaf zijn foto op jouw website onbetaald staan, óf de journalist die toevallig destijds de fotograaf betaald heeft voor een verhaal, dan zullen die niet blij zijn, en óf meteen afhaken, óf alsnog jou een rekening sturen voor het gebruik van de foto.

 

Zou zonde zijn als je de pers niet haalt door rancune over copyright...

auteur v/h boek: The Fundamental Basics: International Trade.

Link naar reactie
  • 0

Je zou zelf een evenement kunnen starten. Bijv. de "Doe Award" of iets dergelijks.. een award voor het leukste "doe-event" ofzo.

 

Hier een persberichtje zowel voor als na de 'uitreiking' naar de pers sturen. Zowel naar landelijke, regionale en lokale pers. meestal pikt een lokale media het sneller op dan de landelijke media. Meestal hoeft er ook maar eentje het op te pakken en dan volgt de rest vanzelf als een olievlek. (Media kijkt veel naar elkaar)

 

Wel een beetje offtopic, maar op een bepaalde manier er zijdelings mee te maken nog:

Ik zag op je website veel foto's en afbeeldingen. Naast dat ze allemaal van andere websites afkomen, zijn een aantal hiervan door persfotografen gemaakt. Als je een persbericht naar de media rondstuurt, en toevallig ziet een persfotograaf zijn foto op jouw website onbetaald staan, óf de journalist die toevallig destijds de fotograaf betaald heeft voor een verhaal, dan zullen die niet blij zijn, en óf meteen afhaken, óf alsnog jou een rekening sturen voor het gebruik van de foto.

 

Zou zonde zijn als je de pers niet haalt door rancune over copyright...

 

Bedankt voor de tip om een evenement te maken.

 

Ik ben me bewust van de foto's (https://www.ietsdoenofferte.nl/blog-overzicht) en heb deze allemaal ingekocht via http://nl.123rf.com zodat ik daar veilig mee zit. De klanten die een image hebben zijn er mee akkoord dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de rechten van de images die ze gebruiken om hun bedrijfsprofiel.

 

Hier heb ik me al helemaal in verdiept.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Ik schrijf zelf op een van mijn blogs regelmatig artikelen naar aanleiding van onderzoeken die zijn uitgevoerd door bedrijven of die bedrijven hebben laten uitvoeren.

 

De datingwebsite Parship vroeg zijn leden een tijdje terug wat zij het sexyste accent vonden. Daar heb ik iets over geschreven.

 

En verzekeraar Fortis ASR keek in 2008 eens in zijn claimsmapje en bepaalde toen wat de populairste zomerclaims waren. Ook daar heb ik over geschreven. (Dit idee zou je zelfs 1-op-1 kunnen overnemen; wat zijn de populairste zomerse klussen?)

 

Je hoeft niet zelf onderzoek te doen of in je eigen data te gaan spitten. Je kunt ook een student van een nabijgelegen hogeschool of universiteit inhuren om een onderzoek voor je te doen. Zolang je maar zorgt dat dat onderzoek door jou exclusief wordt gepubliceerd en dat je bedrijfsnaam ergens tussen staat. Dat zijn de fijnste artikelen, lijkt me: waar je bedrijfsnaam in de tweede zin staat, omdat een goede journalist de vier W's niet kan loslaten en dus wel moet vermelden waar hij zijn nieuwtje vandaan heeft.

 

Zelfs bij een slecht onderzoek vermelden journalisten nog wel je naam in de tweede zin. Dat moet je niet willen, maar toch...

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Onderzoek is inderdaad één van de beste manieren om het nieuws mee te halen. Maar er zijn natuurlijk wel tal van factoren die bepalen of het door nieuwsmedia overgenomen wordt en jij daarbij als bron genoemd wordt. Journalisten kijken bijvoorbeeld heel kritisch naar de expertise van de afzender in relatie tot het onderwerp.

 

Ikzelf vind vaak journalistiek relevant nieuws in marktonderzoeken. Als je als ondernemer toch aan marktverkenning doet, waarom dan niet kijken of je daar, samen met een slimme pr-professional, een persmoment mee kunt genereren?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het werkt. Maar het is luie journalistiek. Het meeste marktonderzoek (zeker van studenten) is slecht uitgevoerd. Men gebruikt niet-representatieve steekproeven of panels. Maar wie snel wil scoren in de publiciteit, laat een student even een enquete doen met sappige vragen. Redacties missen de deskundigheid om validiteit te checken.

 

Breng me op een ondernemersidee. Begin een panel voor sappig onderzoek! ;)

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een websites zoals emerce wel interessant is om over ons concept te vertellen.

Yep, is ook een bloeiende business voor Emerce. Heb je een whitepaper? Bel Stef! Al vanaf duizend euro koop je aandacht. Advertorials zijn 3,5 keer dat bedrag. Heb je geen geld? Dan zul je zo interessant moeten zijn dat ze jouw nieuws gratis plaatsen.

 

 

 

Ik snap het en dat zie ik ook niet zitten qua geld, de vraag was ook hoe ik onder de aandacht kan komen en dat omschrijf je goed door interessant te zijn. Iets waar we hard aan werken en zullen blijven doen.

 

Je kunt ook een journalist inhuren om een (redactioneel) artikel te laten maken. In dat geval krijg je meer geloofwaardige content (lezers lezen en waarderen 'redactionele' content meer dan advertorials). Laat die journalist wel even polsen of het onderwerp de beoogde redactie aanspreekt voor het artikel gemaakt wordt. Als je zo aanvliegt, zul je zien dat de redactie van het medium in kwestie je zelfs aan goede tips helpt (c.q. voorwaarden die zij stellen aan publicatie).

 

Over 'interessant' zijn. Mijn ervaring is dat ondernemers vaak helemaal geen zicht hebben op wat nieuws- en vakbladredacties nieuwswaardig vinden. Ze proberen vaak vergeefs met promotionele content 'free publicity' te genereren en laten ondertussen veel kansen om wél media-aandacht te krijgen onbenut. Je bent dus vaak 'interessanter' dan je denkt. Het is de kunst om de achterdeurtjes naar de media te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Het meeste marktonderzoek (zeker van studenten) is slecht uitgevoerd. Men gebruikt niet-representatieve steekproeven of panels.

Niet alleen studenten, ook de AFM kan er wat van.

 

In hun 'onderzoek' (.pdf) naar eventuele misstanden bij Bijzonder Beheer concluderen ze dat er helemaal niets aan de hand is.

Dat baseren ze op een steekproef onder 94 bedrijven, 0,00047% van het totaal.

 

(bron: ftm.nl)

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Dat baseren ze op een steekproef onder 94 bedrijven, 0,00047% van het totaal.
Heb jij ooit statistiek gestudeerd? Blader dan eens terug naar het hoofdstuk over steekproeven. Als het een zuivere steekproef is (alle deelnemers aan de populatie hebben dezelfde kans) kun je met een kleine groep behoorlijk betrouwbare resultaten krijgen. Bij grote populaties is dat redelijk makkelijk, zeker als je alleen maar rechte tellingen doet en dus geen uitspraken doet over segmenten. Bij kleine populaties is het lastiger.

 

Maar het is altijd verstandig om kritisch naar dit soort onderzoek te kijken. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Je kunt ook een journalist inhuren om een (redactioneel) artikel te laten maken. In dat geval krijg je meer geloofwaardige content (lezers lezen en waarderen 'redactionele' content meer dan advertorials).

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte. Een journalist inhuren? Meer geloofwaardige content? Bah!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid: ik snap ook wel dat journalisten kinderen te voeden hebben. Wat mij bedroeft is dat het idee van een onafhankelijke pers verdampt. Dat de pers beïnvloed wordt door overtuigingen (katholiek of protestant, liberaal of socialist) is nog redelijk zichtbaar, maar al die onzichtbare deals maken het voor lezers wel erg lastig om na te gaan wat de belangen zijn. Journalistiek wordt gereduceerd tot een vormkwestie, een bepaalde manier van schrijven.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb jij ooit statistiek gestudeerd?

Nee. Maar je hoeft daar ook niet voor gestudeerd te hebben om voorzichtig te kunnen concluderen dat het betreffende onderzoek van de AFM aan alle kanten rammelt.

Als leek vind ik de onderzoeksverantwoording (p. 29) om te lachen. Met maar liefst 15 (oud)BB-klanten gesproken...poehpoeh. Niet te vergeten dat de banken de gegevens voor de 'steekproef' zelf hebben aangeleverd.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook een journalist inhuren om een (redactioneel) artikel te laten maken. In dat geval krijg je meer geloofwaardige content (lezers lezen en waarderen 'redactionele' content meer dan advertorials).

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte. Een journalist inhuren? Meer geloofwaardige content? Bah!

 

 

 

Verontwaardiging over 'schnabbelende' journalisten!? In 2015!? Ik begrijp je frustratie over de teloorgang van 'het vak' en deel die. Maar ik vraag me wel af waar jij de laatste decennia gezeten hebt. Het medialandschap verandert en de rollen die de verschillende professionals daarin spelen ook. 25 Jaar terug werd er nog besmuikt gedaan over 'schnabbelende' journalisten. Tegenwoordig zie ik het gros van de collega's 'bijverdienen' in de journalistiek en hun hoofdinkomsten genereren uit pr-werk. En zelfs de collega's die wel nog in dienstverband werken, die 'schnabbelen' óók stuk voor stuk buiten de deur.

 

Ik vind je morele verontwaardiging heel aandoenlijk, maar ik vraag me wel een beetje af: 1. hoe jij je die morele verontwaardiging kunt veroorloven, 2. wat je als 'journalist pur sang' op een ondernemersforum doet en (ergo) 3. of je verontwaardiging niet een tikkeltje 'voor de bühne' is?

 

Tenslotte. Ik persoonlijk weet mijn journalistieke integriteit heel aardig overeind te houden, ook wanneer ik werk voor opdrachtgevers uit het bedrijfsleven. Ik ben ook niet blij met alle ontwikkelingen in de journalistiek en de normvervaging die daar soms bij komt kijken. Maar (en zo komen we weer op de topic) in de public relations daarentegen zie ik toch vooral hoopgevende ontwikkelingen. Er is meer aandacht voor 'storytelling' als alternatief voor platte 'promotie' bijvoorbeeld. Daar wil je als journalist toch bij zijn!...

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen studenten, ook de AFM kan er wat van. In hun 'onderzoek' (.pdf) naar eventuele misstanden bij Bijzonder Beheer concluderen ze dat er helemaal niets aan de hand is. Dat baseren ze op een steekproef onder 94 bedrijven, 0,00047% van het totaal.

 

(bron: ftm.nl)

 

Die bron is een voormalig medewerker van Rabobank op Follow the Money. N=1 maar wel een interessant kijkje achter de schermen. Hij beschrijft waarom en hoe de AFM misleid wordt door de banken die kritiek op Bijzonder Beheer willen onderdrukken.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste NECAngel,

 

Om je bedrijf in de media te krijgen heb je een PR campagne nodig.

Als je op Free Publicity doelt kun je alle media zelf benaderen. Maar weet wel dat ze alleen over je schrijven als je: 1. of iets supervets hebt waarmee je ze inspireert, 2. een advertentiebudget bij ze spendeert.

 

Helaas werkt dat laatste tegenwoordig zo en krijgen adverteerders vaak voorrang.

Alternatief: start een campagne op social media, schrijf je eigen blogs en columns en spread the word.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik precies zoek is wat meer de gratis communicatie in de pers.

 

Beste NECAnGel,

Ik sluit me aan bij Ilovemarketing ('free-publicity' bestaat eigenlijk niet). Ilovemarketing zegt 't precies zoals 't is. Om 'in de krant' te komen, moet je iets hebben waarmee je nieuwsredacteuren inspireert.

Persoonlijk denk ik dat je uit een offertevergelijkingssite overigens wel regelmatig nieuwswaardige info kunt genereren voor een kansrijk persbericht. Daarvoor moet je met een journalistiek oog kijken naar de info die je hebt verzameld. Vaak zitten ondernemers op 'journalistiek goud' zonder dat ze daar erg in hebben. Ik kan je helpen dat 'goud' te vinden, als je wil. Dat is mijn specialiteit.

 

Verder gaf je ergens in deze discussie aan dat je lovende testimonials belangrijk vindt (en daar dan de klok over luiden). Goed idee, maar doe dat liever niet in een persbericht. Is niet zo effectief namelijk.

 

Ga in dat geval liever adverteren. Ik zou bijvoorbeeld AdMarkt.nl (van Marktplaats.nl) gebruiken en een aantal testimonials verzamelen die aan al je advertenties aldaar worden gekoppeld. Vind ik een hele mooie manier om te laten zien dat je goed werk levert.

 

Heb je trouwens al testimonials verzameld op je LinkedIn-account? Is kleine moeite en gratis reclame :-)

 

Met persberichten, mits je het goed aanpakt, kun je flink scoren in de publiciteit. Maar met een goede nieuwsbrief, een blog en een (inter)actieve houding op social media kun je, als je volhardend bent, ook veel bereiken. Kies voor elke boodschap het juiste kanaal, zeg ik altijd.

 

Iemand die je veel kan vertellen over bloggen vanuit een marketingstrategie is Dennis Jansen Ik vind dat hij een goed en eerlijk ("bloggen werkt niet snel, het is een lange termijn strategie") verhaal heeft over bloggen.

 

Tenslotte. Als je meer wilt weten over persberichten en wat ze voor je kunnen betekenen, verdiep je dan eerst in het verschil tussen pr en marketing. Kies dan pas je leermeester. Marketeers kunnen je op 1001 manieren helpen bij het verhogen van je omzet. Maar ze hebben bij journalisten een slechte reputatie als persberichtenschrijvers. Ieder zijn vak ;)

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.