• 0

Wat vinden jullie van deze zoekmachinemarketing software

Hallo allemaal,

Onderstaand persbericht ontving ik gisteren en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de internetdeskundigen op dit forum hiervan vinden. ???

Groeten Karen

Persbericht

Nieuwe zoekmachine optimalisatie software ‘OptimizeKit’ voor het MKB

“ Boost your traffic with OptimizeKit”

ARNHEM, NEDERLAND, 1 maart 2005 –Om tussen de 48 miljoen actieve websites op te vallen is meer nodig dan een mooie website. Een goedkope en effectieve manier is zoekmachine marketing. Omdat hoge posities in zoekresultaten van bijvoorbeeld Google enorm veel extra bezoekers naar de website trekken is Zoekmachinemarketing een must voor elke ondernemer en website eigenaar. Zoekmachinemarketing is hot. Recentelijk lanceerde InternetEffect de zoekmachine optimalisatie toolkit ‘OptimizeKit’. ‘OptimizeKit’ is een innovatieve web based SEO toolkit die website eigenaren net die ‘boost’ geeft om hoog te scoren in zoekmachines. “Boost your traffic with OptimizeKit” is dan ook de slogan van de software.

Deze webbased software is half januari gelanceerd en ontworpen door Keesjan Deelstra, oprichter van InternetEffect en de schrijver van het ‘Handboek zoekmachinemarketing ‘. Het is gericht op het MKB: kleine bedrijven en zelfstandigen die hun website voor een gering bedrag willen optimaliseren om hoge posities in de zoekmachines te verkrijgen. De OptimizeKit positioneert een website op basis van de zoekwoorden in de zoekresultaten van een doelgroep en houdt de resultaten bij. Hiermee neemt de softwarekit werk uit handen en levert deze veel tijdwinst op. Tevens kunnen op die manier geen belangrijke stappen in het website-optimalisatieproces worden vergeten. De op elkaar afgestemde geïntegreerde tools van de kit bewaren alle gegevens in een database om trendanalyses te kunnen maken.

InternetEffect is een zoekmachine marketing bureau dat sinds 1996 de Nederlandse markt bedient. Keesjan Deelstra, eigenaar van InternetEffect en ‘founding father’ van OptimizeKit zegt, “Ons doel is de website eigenaar te helpen met de meest geavanceerde tools voor de laagste prijs. Om onze diensten ook bereikbaar te maken voor kleine bedrijven hebben we OptimizeKit ontwikkeld.”

De webbased ASP software is via een abonnement te gebruiken. De ‘Free plan’ is een trail versie waarmee één URL is te optimaliseren met een gelimiteerde toolset. De ‘Basic plan’, voor drie Url’s is te gebruiken in ruil voor een link terug naar de homepage van OptimizeKit. De Pro and Premium versies zijn betaalde abonnementen met 30 dagen geld terug garantie waarmee u toegang tot alle professionele tools verkrijgt. Deelstra: “Zoekmachine Marketing geeft de beste ‘’return on investment” en betere conversie dan welke advertentie vorm dan ook en OptimizeKit helpt website eigenaren daarbij.”

Met Optimizekit kan in minder dan vijftien minuten een website ingevoerd worden en de webbladzijden worden aangemeld bij zoekmachines. Een intuïtief controle panel voert de gebruiker door alle stappen van het zoekmachine optimalisatie proces. Alle noodzakelijke tools als zoekwoord onderzoek, meta tag controller, zoekwoord dichtheid en zoekmachine robot tools maken de website promotie eenvoudig. Een SEO bladzijde checker analyseert elke webbladzijde op meer dan 60 punten om te kijken of deze zoekmachine vriendelijk is. Als dit naar tevredenheid is kan de webbladzijde naar meer dan 300 zoekmachines verstuurd worden. Bijzonder is het dat vanuit de OptimizeKit ook Url’s naar een groot aantal internetgidsen verzonden kan worden met de juiste categorie instellingen.

Het programma biedt echter meer. Een uitgebreide kennisbank leert zelfs de beginneling zijn website te promoten. Dagelijks zoekmachine nieuws houdt de gebruiker op de hoogte. De uitgebreide en exporteerbare rapportages in Flash houden optimalisatie statistieken bij over zoekwoord positionering, linkpopulariteit en uw zoekmachine aanmeldingen en als uw zoekwoord positionring veranderd krijgt u vanzelf een ‘rankalert’ in uw mailbox. OptimizeKit bestaat uit meer dan 20 handige geïntegreerde gereedschappen die het leven van de MKBer en website eigenaar eenvoudig maken, waardoor de gebruiker én beter scoort in zoekmachines én meer tijd overhoudt.

Over Optimizekit

OptimizeKit is online beschikbaar op http://www.optimizekit.com

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik vind het een vrij gecompliceerd bericht. Zeker door techneuten opgesteld.

Het lijkt er op dat ze hier over 2 zaken spreken: zowel optimalisatie als advertising. Dit zijn 2 totaal uiteenlopende zaken.

Optimalisatie automatiseren via software kan in basis wel leuk zijn. Het hoeft dan niet meer dan een goede interactieve checklist te zijn. Echter, er zijn een hele boel randvoorwaarden voor het verkrijgen van en goede positie nodig, en die haal je nooit uit een programma....

Voor Advertising kun je hulpmiddelen gebruiken, maar als je de moeite neemt om de hulppagina's van Google Adwords door te nemen bereik je hetzelfde. Softwarematige ondersteuning kan hier misschien wat tijd besparen bij het opzetten. Goed scoren met Adveetising is voor een heel groot deel afhankelijk van het schrijven van goede teksten. Hiermee bereik je hogere 'click trhough' percentages, waarmee je positie met een lage bieding toch hoog kan uitvallen. Een juiste tekst kan een meervoud aan kliks opleveren en daarmee de kosten fors drukken. Dit is vooral ook een kwestie van ervaring en veel testen. Ik denk niet dat een programma je hier mee kan helpen.

Ik kan me wel voorstellen dat voor MKB bedrijven met wat kleinere budgetten dit een hulpmiddel kan zijn om met beperkte tijd een redelijke campagne op te zetten.

Overigens zijn er meer bedrijven die pretenderen e.a. te kunnen automatiseren: http://www.wazooky.com/

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

zoekmachineoptimalisatie (marketing) is wel een 'booming' business tegenwoordig.... echter om daar software voor aan te schaffen lijkt mij een beetje voorbarig.....

Ik kreeg toevallig van google een mailtje over zoekmachineoptimalisatie...

Daar betaal je ook wat voor maar krijg je garantie dat je bij bepaalde zoekwoorden in de top 10 van resultaten staat.(wanneer dit niet gebeurt, krijg je je geld terug!)

Het lijkt mij dat iedere zoekmachine wel zoiets heeft.....

Dan is dat uiteindelijk toch goedkoper en heb je een garantie dat het werkt!!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel heel benieuwd naar dat mailtje over Google.

In elk geval zullen ze nooit posities in de zoekresultaten verkopen en ook zeker niet aan optimalisatie doen.

Wel maken ze zelf advertentiecampagnes voor klanten (als je genoeg te besteden hebt) Daarmee kun je altijd bovenaan staan als je genoeg biedt.

Vraag is of die klanten dit door Google moet laten doen. Voor ons is de uitdaging om door hoge clickratio's hoge posities te behalen (i.p.v. hoge biedingen), en daarmee de klant zo weinig mogelijk te laten betalen. Als ik dat zou doen terwijl ik bij Google in dienst was, dan zou ik me afvragen wat mijn werkgever daar van zou vinden. Die zal toch gericht zijn maximalisatie van de omzet.... :P

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Dat mailtje is ook niet van Google, maar van een bedrijf dat SEO doet en als een gek mailtjes aan het versturen is. Tenminste dat denk ik, aangezien ik zelf de afgelopen tijd op mijn verschillende domeinen ook een mailtje heb gehad dat ik met een aantal zoekwoorden niet in de top 10 kom en dat dit bedrijf het wel wil proberen.

Vervolgens is er een heel ondoorzichtige prijsopbouw en ik vertrouw zulke bedrijven dan gelijk minder en daarmee sta ik dan ook gelijk wantrouwend tegenover de methoden die gebruikt worden.

Ik raad iedereen dan ook aan goed door te vragen naar de werkwijzen, want bij verkeerde methoden kan zoiets ook heel slecht voor je uitpakken (site dat genegeerd wordt door zoekmachines bijvoorbeeld)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
Gast Jacobien

Dat mailtje is ook niet van Google, maar van een bedrijf dat SEO doet en als een gek mailtjes aan het versturen is. Tenminste dat denk ik, aangezien ik zelf de afgelopen tijd op mijn verschillende domeinen ook een mailtje heb gehad dat ik met een aantal zoekwoorden niet in de top 10 kom en dat dit bedrijf het wel wil proberen.

Vervolgens is er een heel ondoorzichtige prijsopbouw en ik vertrouw zulke bedrijven dan gelijk minder en daarmee sta ik dan ook gelijk wantrouwend tegenover de methoden die gebruikt worden.

Ik raad iedereen dan ook aan goed door te vragen naar de werkwijzen, want bij verkeerde methoden kan zoiets ook heel slecht voor je uitpakken (site dat genegeerd wordt door zoekmachines bijvoorbeeld)

Ik krijg ze ook. Ze gaan rechtstreeks naar de map verwijderde items.

Geachte heer/mevrouw,

Uw website xxx is door mij bezocht. Ik heb een test gedaan betreffende de vindbaarheid van uw site in Google, maar er zijn zoekwoorden waarmee ik u nog niet in de Top 10 heb aangetroffen.

Wij kunnen op basis van no cure no pay (dus lukt het niet, dan hoeft u niet te betalen) ervoor zorgen dat u met woorden als: in de Top 10 van Google komt (in de "normale" zoekresultaten aan de linkerkant) als u daarmee nog niet in de top 10 staat.

Vraagt u eens geheel vrijblijvend een gratis analyse aan voor woorden waarop u gevonden wilt worden. De gratis analyse bestaat uit de plaats waarop uw site nu staat en de prijs (al vanaf 25 euro) om met dat woord in de Top 10 te komen.

www.top-10-ranking-google.com/gratis-analyse/

Heeft u vragen?

Kijkt u dan op www.top-10-ranking-google.com/faq/ daar vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Top-10-Ranking-Google.Com

Link naar reactie
  • 0

Ik het bericht ook al op diverse domeinen gehad en kreeg het ook al van klanten doorgezonden.

Zeer laakbaar dat ze een top-10 postite toezeggen. Toegegeven, het is 'no cure no pay' maar ik ben benieuwd wanneer je wat moet gaan betalen. Ale er met bepaalde woorden wel gescoord wordt? En zijn dat woorden die daadwerkelijk interessant zijn dan? Of gaat het per klik? Dan kan je opeens fors leeglopen als je geod scoort, afhankelijk van de prijsstelling.

Ik denk dat die mailtjes automatisch verzonden worden. Ik heb wel eens een vuil mailtje tereuggezonden, maar natuurlijk nooit een reactie gehad.

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karin,

beetje late reactie maa rom op je vraag terug te komen waar deze thread eigenlijk over ging.

Mijn naam is Keesjan Deelstra en de 'founding father' van http://www.optimizekit.com

Ik ben tevens de schrijver van het eerste nederlandse 'Handboek Zoekmachinemarketing' met website http://www.searchmarketing.nl en eigenaar van zoekmachine marketing bureau http:www.interneteffect.com.

Genoeg geplugged. De software is een hulpmiddel voor website optimalisatie van de natuurlijke ranking. dus niet voor adwords of yahoo 9overture) advertenties. Het geeft tijdwinst omdat allerlei handige tools geintegreerd zijn. Er staat nog niets over op voelspreit omdat het in eerste instantie op de internationale MKB markt gericht is. (het handboek wordt daar overigens wel (positief) besproken.

Die hele top10 ranking discussie hoort hier niet thuis. Is volgens mij net geen scam. maar omdat ze top rankings beloven hangt er een luchtje aan. Waarschijnlijk doen ze iets met betaalde linkopname in eigennetwerk want als je niet meer betaald, verdwijn je uit de resultaten. een bedrijf dat zoveel email spam verstuurd naar website eigenaaren is zo wie zo niet te vertrouwen, denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Hai KeesJan,

Zeer welkom hier bij HigherLevel. Ik heb Optimizekit nog niet geprobeerd, maar ben op dit moment bezig om je boek over Zoekmachinemarketing te lezen. Zeer leesbaar en leerzaam. Ik hoop dat je hier nog meer kan terugkomen, want zoekmachinemarketing is - samen met o.a. Calimeromarketing- een zeer gevraagd onderwerp.

Over Optimizekit : waarom beperk je je doelgroep tot het MKB ? En waar "eindigt" het MKB voor jou/jullie ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar