• 0

Heeft het zin om een Adwordscampagne te starten?

Google heeft getelefoneerd en aansluitend een mail gestuurd omdat het voor mij net niet goed uitkwam.

 

Gaat over lanceren van een adwordscampagne en zo.

 

Denken jullie dat dit voor mij de moeite waard is om daar tijd in te steken?

 

Ik werk heel lokaal en met hulp van de tips van enkele HL-leden (waarvoor heel veel dank!) kom ik reeds op de eerste pagina als je zoekt op mijn werkgebied en job.

 

Maar mogelijk is het wel de moeite waar om over na te denken. Wel na de zomer want Juli en Augustus zijn zowiezo rustiger.

 

 

[mod edit: titel verduidelijkt]

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Tja, ik ben dus geen SEA of Adwords fan in dit specifieke geval, zie meer in SEO vooral als je actief bent in een niche markt en zoals Mathias ook nog eens op de Belgische markt.

 

In Google.be moet het voor jouw nog mogelijk zijn om op veel trefwoorden goed te ranken in de organische resultaten, zeker voor de lange termijn.

Als je toch zelf meerdere uren per week moet besteden om een Adwords campagne op te zetten kun je die volgens mij beter besteden aan het optimaliseren van de site d.m.v SEO

 

Als je gevonden wilt worden cq hoger wilt ranken op de term "elektricien Kortrijk" kun je beter gebruik gaan maken van bijvoorbeeld tekstlinks door o.a in je handtekening op dit forum de url aan te passen ::)

Probeer het maar eens en monitor je positie, tekstlinks vooral vanaf fora zoals deze (dofollow) zijn nog altijd zeer effectief, ondanks dat sommige self-proclaimed Google experts anders beweren.

 

Albert

Link naar reactie
  • 0

 

Als je gevonden wilt worden cq hoger wilt ranken op de term "elektricien Kortrijk" kun je beter gebruik gaan maken van bijvoorbeeld tekstlinks door o.a in je handtekening op dit forum de url aan te passen ::)

 

Albert

 

Bedankt voor de tip, ik heb het ook gedaan.

Ben benieuwd.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je concurrenten structureel geld besteden aan AdWords, dan heeft het ook voor jou zeker zin om in AdWords te investeren. Of: in ieder geval met een klein budget te testen.

 

Er zijn verschillende creatieve manieren om AdWords winstgevend in te zetten. Hoe je dit kunt doen verschilt per bedrijf en branche.

 

Denk hierbij aan:

[*] mobiele 'alleen-bellen' campagnes waarbij je alleen betaald voor mensen die op je advertenties klikken. Met name interessant voor B2B. Meer info: https://support.google.com/adwords/answer/2453991#callonly

[*] Shopping campagnes. Met name interessant voor online retailers

[*] Remarketing voor zoekadvertenties. Via deze feature kun je je advertenties alleen richten op mensen die je website in het verleden al een keer bezocht hebben. De respons op dit soort campagnes is vaak veel hoger dan op campagnes die gericht zijn op iedereen die aan het zoeken is.

(psst. niet verder vertellen: deze feature is ook ideaal om op de bedrijfsnaam van je concurrenten te adverteren ;-))

 

In mijn visie kan bijna ieder bedrijf AdWords winstgevend inzetten. Voor de meeste bedrijven geldt wel: als je hogere eisen stelt aan de prestaties, zul je minder mensen bereiken.

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
  • 0

Per product of service moet bekeken worden of het zinvol is. Wat zijn je doelen en kunnen deze doelen bereikt worden d.m.v. van zoekmachinemarketing. Om hier goed antwoord op te geven zal onderzoek gedaan moeten worden. Op voorhand zeggen dat het wel of niet zinvol is, lijkt me voorbarig

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.