• 0

Telemarketingbureau starten

IK ben er uit......na jarenlang geweldige resultaten te hebben geboekt bij diverse werkgevers en anno 2015 te vaak gehoord te hebben 'dat je het maar moet kunnen' ga ik mijn eigen telemarketingbureau starten. Ik ga mij focussen op de zakelijke dienstverlening, het liefst genereer ik 'de aanwas en eerste stap' van complexere langlopende salestrajecten. Hierbij valt te denken aan managementconsultancy, software, etc. Hierin ben ik uiteraard bovengemiddeld succesvol geweest de afgelopen 10 jaar. Ik weet waar ik over praat, heb diepgaande kennis van 'complexe' bedrijfsprocessen en de grootste skill is natuurlijk het enthousiasmeren van potentiele klanten via de telefoon/new business. Ik begin als ZZPér en had zo eens rondgekeken wat de gangbare tarieven zijn. Nu zie ik dat deze sterk fluctueren. Ik begrijp dat dat logisch is, c.q. afhankelijk van resultaten. Ik ben dan ook nog aan het uitdokteren hoe ik mijn dienstverlening/uurtarief het beste kan gaan aanbieden. Doel is natuurlijk een win - win situatie te creeeren voor zowel opdrachtgever als mijzelf. Note before you go: het liefst ondernemers die software verkopen of consultancy / dienstverlening aanbieden / ICT gerelateerd - daar ik hier diepgaande inhoudelijke kennis van heb (welke natuurlijk van invloed is op resultaten)

 

Misschien stel ik nu een aantal hele rare vragen, maar aangezien hier veel ondernemers zitten dacht ik 'lets give it a shot'. Als je ze allemaal zou kunnen beantwoorden zou ik echt top vinden en verder kunnen!

 

1. In welke branche zit je / wat verkoop je.

2. Hoeveel afspraken zou je per week willen hebben bij 'koude klanten' voor het introduceren van je

product of dienst?

3 Heb je ervaringen met een bureau/bedrijf en zou je heel simpel kunnen schetsen welke deal je

toen bent aangegaan?

3. a: Wat is het je waard? Zou je op uurtarief willen werken, no result guaranteed? EN wat is dat

uurtarief voor die 'telemarketeer'?

b. Is het een idee om alleen de afspraken te verkopen per stuk? Wat is het je dan waard?

(no cure no pay)

 

Alstublieft serieuze reacties: Ik begrijp natuurlijk dat elke ondernemer voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, maar ik ben overtuigd van mijn eigen kwaliteiten en weet dat deze kwalitatief hoogwaardige leads die ik genereer kunnen leiden tot tienduizenden euro's omzet per lead......(afhankelijk natuurlijk van wat een gemiddelde 'offerteprijs' is voor je product/dienst.

Bij mijn ex werkgevers ligt deze uiteindelijk zo tussen de 5-10 k per lead.

 

Uiteraard sta ik open voor kritische vragen en/of feedback.

 

Brand los!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Offtopic: De naam Hans is een tijdje een plaag geweest. Werkte ooit bij een bedrijf met 8 Hansen op 80 mensen. En ook op de tennisvereniging stond ik laatst met 2 andere Hansen in één dubbel. Gelukkig is de naam nu helemaal "uit". ;D

Eveneens off-topic: ook ik heb zo'n ervaring. Ik had ooit ook zo'n berg Hanzen als collega's, één Hans woonde bovendien ook nog eens samen met een Hans. Als ik hem dan een thuis belde, kwam het weleens voor dat ik moest zeggen: "Hallo Hans, met Hans, mag ik Hans even?" :) Soort Smurfen, maar dan anders...

 

 

 

 

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

TS schrikt zich straks een hoedje als hij ziet waar dit topic tijdens zijn afwezigheid naar is afgedwaald! ;)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Allereerst welkom op HL!

 

Toevallig heb ik een rothekel aan de telemarketing zoals mij die regelmatig overkomt (zie ook dit filmpje), dus dank je voor deze kans op inhoudelijk contact.

 

Wat ik me afvraag: waarom doen jullie niet meer onderzoek vooraf? Waarom meteen bellen? Tegenwoordig kun je makkelijk eerst even googelen. Nu lijken het net timmermannen met een hamer die overal een spijker in zien.

 

Als ict-er heb ik helemaal geen behoefte aan "koude afspraken". Doe mij maar warme. Kan jij die dienst niet leveren? Bijvoorbeeld dat jij een warme afspraak regel bij een bedrijf waar ik binnen wil komen? Het liefst betaal ik je dan nadat ik door dat bedrijf ben betaald voor geleverde diensten, maar dat is niet realistisch. Wel fair zou zijn een betaling obv. bestede tijd. Wat is jouw uurtarief voor een dergelijke dienst?

 

Een tweede variant is dat jij (zonder te bellen) me een lijstje levert van kansrijke contacten, met de resultaten van je uitzoekwerk. Vervolgens kan ik daar zelf wel naar bellen. Ook voor die dienst lijkt een uurtarief mij fair.

 

Wat denk je daarvan?

 

(Nb. Ik kom hier niet om kennis uit te delen, maar om deze te delen; da's heel wat anders. Op een vragenlijst ga ik dan ook zelden in. Liever een discussie)

 

 

 

Uiteraard word er genoeg research gedaan om de juiste doelgroep te formuleren. Dit kan je veelal vooraf bepalen op basis van kennis en info, en evt branchegerichte ontwikkelingen ( wetgeving, actualiteiten etc). Je zult begrijpen dat de truck hier ook is 'less time, max value'......dat houdt dus in dat ik denk in staat te zijn om te zien of iets kansrijk is of niet.....en zoniet besteed ik er geen tijd aan, dat lijkt me duidelijk. Vaak zit je wel in de goede richting maar het is dus feitelijk gewoon een kwestie van op tijd bijsturen.

 

Ik vind het trouwens leuk dat je aangeeft dat het jouw een uurtarief waard is om uitzoekwerk te doen en een lijst aan te leveren van kansrijke leads........niet om nu tof over te komen, maar ik vind dit niet meer dan een logisch onderdeel van de werkzaamheden die ik ga aanbieden. Dus thanx voor de tip, ik had dit NOOIT als aparte dientst gezien ;)

 

Mag ik vragen wat jijzelf verstaat onder een warme afspraak?

Link naar reactie
  • 0

Het is mij eerlijk gezegd nog niet duidelijk of TS zijn specialisme zelfstandig wil gaan aanbieden of dat hij (zij) een belfabriek of leerschool op basis van zijn kennis wil gaan opstarten.

 

In het eerste geval geef ik de algemene tip om aan personal branding te doen en neem dan inderdaad mee hoe ondernemers vinden dat je over komt. Jouw doelgroep of klanten lijken me eerder 'corporate' of grootbedrijf en beslissers of inkopers uit die kringen komen hier als lid nauwelijks voorbij. Misschien is je presentatie dan toch ook weer passend.

 

Daarbij begrijp ik even niet waarom je niet kunt starten met de enkele aangeboden klanten en de genoemde bedragen. Als je werkelijk goed bent, dan kun je toch een flexibele werkplek, laptop en telefoonrekening betalen en meer dan genoeg overhouden?

 

Henk zou zeggen dat nieuwe klanten zich vanzelf via via melden bij een goede prijskwaliteit-verhouding van geleverde diensten.

 

Groet,

 

Highio

 

Helemaal eens ! Dat laatste is ook absoluut de bedoeling! Ik wil mezelf aanbieden.

EN NEE voor de 300e keer, ik zoek geen handel hier op dit forum. DIt lijkt bij sommigen niet echt door te dringen.....

 

@ Hans vd Berg: Toffe uitspraken in je avatar! Wijs! En dit is serieus......en niet sarcastisch bedoeld!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik telemarketeers heel interessante mensen, vooral de hele goede. Mijn dochter heeft het een tijdje gedaan als vakantiewerk met de verkoop van abonnementen op kinderboeken. Na een korte training ga je gewoon aan de slag en ze kijken hoe je het doet. En dat gaat er keihard aan toe. Geen of weinig resultaat en je vliegt er net zo makkelijk weer uit. En de heel goede krijgen na verloop van tijd het gevoel dat ze wel heel veel voor de baas verdienen en stappen ook op. Of ze zijn het na verloop van tijd gewoon beu. Resultaat is een enorm verloop maar daar is de organisatie op uitgerust. "Never a dull moment".

 

Alles begint natuurlijk met een goede databank met prospects, een goede productkennis, goede apparatuur/software en niet te vergeten een aansprekend product of dienst. En de ideale telemarketeer voor kinderboeken, lijkt mij een moeder met jonge kinderen, is een andere dan de telemarketeer voor de sponsoring van de wijkvierdaagse of degene die advertenties verkoopt in vakbladen.

 

Een goede telemarketeer levert meer op dan hij kost. Dus als hij een extra wijnproefavond "verkoopt" en die levert gemiddeld 100 euro op (bruto winst) dan is 20 Euro per afspraak (die ook doorgaat) een koopje.

 

Er is genoeg werk te vinden maar voor jezelf beginnen vergt andere competenties dan het maken van afspraken. Denk dat TS daar vooral mee kampt. Hoe wordt ik succesvol "freelance" telemarketeer. Een dag wijnarangementen, een dagje energiecontracten, een middag advertenties. Ik weet alleen niet of dat een goed businessmodel is. ;)

Maar als goede telemarketeer bel je gewoon een aantal mensen voor een afspraak. ;D

 

 

 

 

 

Correct.....vandaar ook de gestelde vragen. Ik kamp met de vraag hier ik mijn dienstverlening

"onderscheidend' kan aanbieden.

Link naar reactie
  • 0
Mag ik vragen wat jijzelf verstaat onder een warme afspraak?
Met een warme afspraak bedoel ik een afspraak waarbij ikzelf vooraf al heb gebeld, beide partijen weten wat de ander doet en ik weet dat er een directe behoefte is aan mijn diensten. De gespreksdoelen zijn dan nadere kennismaking, vertrouwen opbouwen en kijken of we inderdaad iets voor elkaar kunnen betekenen.
Link naar reactie
  • 3

Uiteraard sta ik open voor kritische vragen en/of feedback.

Brand los!

Aangezien je voor jezelf wilt beginnen, leek dit eerder een sollicitatiebrief waarin je zelf jezelf wilde overtuigen dat je de juiste persoon voor je eigen baan was! Je bericht staat vol met antwoorden op vragen die je vaak ziet in job offers op werk.nl ("Ben jij flexibel? En stressbestendig? En kun je goed omgaan met targets? Ben jij de commerciële topper die we zoeken?"), maar je moet je realiseren dat het gebruik van dergelijk jargon nogal manisch overkomt en mogelijk off putting voor anderen om er vervolgens serieus op te reageren. Laat ik toch een poging wagen en door je bericht heenprikken op zoek naar wat je eigenlijk wilde vragen; en dat was nog best lastig. ;)

 

De vragen die er voor mij dan boven komen drijven zijn eigenlijk vooral dat je op zoek bent naar een goed verdienmodel binnen de telemarketing en vervolgens wat dan de 'juiste' prijs binnen dat verdienmodel is. Je veronderstelling lijkt echter wel te zijn dat de marges binnen deze sector van dien aard zijn, dat er nog een dikke boterham te verdienen valt. En ook dat jouw omzet erg hoog zal zijn voor een (ict-)lead van 10.000 euro. Ik betwijfel beide een beetje.

 

De afgelopen anderhalf jaar heb ik bij een (telemarkeing)bedrijf van een kennis de boel binnenstebuiten 'mogen' keren, omdat die het gevoel had alsof de marges steeds slechter werden of zelfs verlieslatend. Er bleek vooral onvoldoende zicht op wat er aan de achterkant van het bedrijf uit ging (kosten) én - belangrijker - in welke mate die kosten daadwerkelijk omzetgerelateerd en/of beïnvloedbaar waren.

 

Ik moet er bij zeggen dat dit telemarketingbedrijf voornamelijk voor de liefdadigheidsector opereerde, maar deed niet af aan principe van de telemarketing. Er werd "koud" (= onbekende nummers) en "warm" (= bestaande contacten) gebeld en de leads werden uitsluitend op no-cure-no-pay basis verricht, waarbij de prijs daarvoor natuurlijk weer afhing van het geldelijk belang dat die liefdadigheidsinstelling dacht te hebben bij het werven van zo'n lead. Een lead bestond bijvoorbeeld uit giften, vrijwilligers, of mensen die collectes wilden organiseren (en dan moet je echt niet denken aan meer dan 100 euro en meestal zelfs slechts drie tientjes per lead). Als iemand werd geworven om voor liefdadigheid te collecteren, werd ook verwacht dat zo iemand dat minstens een aantal jaren ging doen (en dus 'tienduizenden' euro's aan aan-de-deur-giften uitgesmeerd over de jaren ging binnenhalen).

 

Allereerst heeft de invoering van het 'Bel-me-niet Register' sinds 2009 een kaalslag teweeg gebracht voor het aantal mensen dat nog (legaal) ongevraagd te benaderen is. Voor de consument is dat misschien een zegen, maar vanuit het oogpunt van het soort bedrijf waar we het hier over hebben, kan dat funest zijn. Daar komt nog bij dat dit register ongemerkt voor een bepaald soort selectie zorgt. Mensen die een beetje met een computer om kunnen gaan, staan er inmiddels wel in. De indruk was dan ook dat de overblijvers in het register vergrijsde, terwijl ook veel (vaste) nummers uit het telefoonboek waren vervallen.

 

Ook als je zakelijke nummers gaat bellen zul je hier rekening mee moeten houden. Je moet er zeker van zijn dat de telefoonnummers die je gaat bellen niet van een consument zijn op straffe van hoge boetes. En let op: eenmanszaken, vof's zijn 'consumenten' voor dit register!

 

Je moet dus naast een lijstje nummers hebben, ook geabonneerd zijn op het Bel-me-niet Register'. En om daar weer op geabonneerd te kunnen zijn, moet je weer aangesloten zijn bij een branche-organisatie (bijvoorbeeld DDMA). Bij elkaar al snel duizenden euro's per jaar! En bij het bellen naar zakelijke nummers heb je sowieso al een kleinere groep mogelijke nummers, wat de conversie nog onvoorspelbaarder maakt (geen wet van de grote getallen).

 

Het gevolg van de invoering van het register was eigenlijk best wel dramatisch voor de omzet. Het afnemen van het aantal potentiële gebelden zorgde uiteraard voor een navenante daling van de omzet. Maar door de hierboven beschreven averse selectie daalde daar boven op ook nog de conversie. Het gevolg was uiteraard wel dat de no-cure-no-pay-bedragen naar boven werden bijgesteld, maar dat blijft altijd lastig en het was lastig om die daling (en vooral de snelheid van de daling van de) omzet daarmee te compenseren. Voor "warm" bellen is er nog een korting bedacht t.o.v. het "koud" bellen, omdat de conversie dan meestal een stuk beter is.

 

De marges op de telemarketingactiviteiten stonden dus érg onder druk. Bij het bekijken van de omzetgerelateerde kosten (loonkosten, verzekeringspremies, telefoonkosten, kantoorkosten, gespreksopname- en logapparatuur, noem maar), bleek dat die nét een beetje minder waren dan de omzet. Nu is er binnen de telemarketing een cao, dus zou je denken dat de loonkosten daardoor wel erg hoog zullen zijn. Maar ook dat was niet het geval. De cao kende wel een loongebouw, maar door het verlopen ervan had de cao alleen nawerking voor bestaande contracten. Bovendien waren de loonschalen meestal zó laag, dat na een aantal jaren het minimumloon de laagste schalen al had ingehaald. Anyway, dat betekent dus dat de marges nét voldoende waren om alleen de variabele (omzetgerelateerde) kosten te dekken, waarbij de lonen al op een vrij laag niveau lagen (maximaal 110% WML).

 

Dan is er uiteraard ook nog gekeken naar het verdienmodel, maar de opdrachtgevers hadden eigenlijk geen enkele zin of intentie om iets anders te accepteren dan het no-cure-no-pay-model. Er is bijvoorbeeld voorgesteld om te beginnen met een minimum aan opstartkosten (bijvoorbeeld 15 euro, wow!), maar dat werd al met gefronste wenkbrauwen bekeken.

 

Er was overigens nog wel een ander erg vreemd probleem waar tegenaan werd gelopen; en dat was de conversie in bepaalde gebieden van Nederland. Bij het analyseren van de resultaten per postcodegebied, bleek dat de resultaten uit (grofweg) de gebieden 4300 t/m 6699 vaak beroerd waren. Van de oorzaak wil ik afblijven, om geen godsdiensttegenstellingen aan te wakkeren. ;)

 

Tot slot heb je nog het cashflowprobleem. Je loopt bijna altijd achter de feiten aan. Dat heeft simpelweg met de factureringscycle te maken, waar uiteraard meer bedrijfstakken mee te maken hebben. In de eerste maand moet je bijvoorbeeld een hoop 'telemarketen'. Dat betekent: nog geen inkomen, maar wel lopende (o.a. telefoon)kosten. Na die maand factureer je je omzet. En vervolgens moet je nog (minimaal) een maand wachten tot je die factureerde maand een keer betaald hebt. De betaaltermijnen lagen meestal tussen 28 en 45 dagen. Met een beetje pech kun je dus omzet van 1 januari pas op 1 februari factureren en krijg je die ergens begin maart betaald. Goed in de gaten houden dus!

 

Weer terug naar jouw situatie: je zou kunnen besluiten om het vanuit huis te doen. Dan heb je namelijk weinig vaste kosten. Bovendien hoef je jezelf geen loon uit te keren en geen (wao/ww/wia/zw/etc) premies af te dragen. Vanuit een eenmanszaak betekent dat dus een hogere winst, wat op zijn beurt weer jouw inkomen is (Winst uit Onderneming of Resultaat overige Werkzaamheden).

 

Je moet verder hopen op een constante stroom opdrachten met courante én opgeschoonde bellijsten. En niet te vergeten: voor dat bruto 'minimumloon'-inkomen moet je dan dus wel fulltime aan de bak (Good luck with that tinnitus!). Met wat (eventuele) ondernemingsaftrek hier en daar kun je de belasting misschien nog wat verlagen, maar volgens mij blijft het dan sappelen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Je vergelijkt mij als aankomend zelfstandige nu met een 'professioneel' telemarketingbedrijf welke kennelijk wel weet in welk postcodegebied ze minder succes hebben, maar geen idee welke interne kosten ze zelf maken; c.q. geen inzicht hebben in hun eigen marge's. Dat je het als doodnormaal telemarketingbedrijf uberhaupt al zo ver laat komen en een extern adviseur 'uitnodigd' om 'de boel eens door te lichten' vind ik niet getuigen van bijzonder hoogstaand management, maar dat terzijde.

 

 

Om inhoudelijk in te gaan op je laatste alinea en met name je insinuatie over 'het nog wel een uitdaging vinden een fatsoenlijke omzet te draaien met fatsoenlijke marge' het volgende:

 

Je roept 'Je moet verder hopen op een constante stroom opdrachten met courante én opgeschoonde bellijsten'

 

Laat ik vooropstellen dat ik mezelf als bedrijf graag wil profileren als de deskundige, en niet andersom. Ik maak een plan de campagne, en ga dit ook zelf uitvoeren. Dit houdt in dat ik dus zelf de doelgroep definieer , en zelf zorg voor adresbestanden (materiaal) en de presentatie van mijn plan. Ik denk namelijk dat opdrachtgevers daar gemiddeld genomen wel enthousiast van worden.

Ik zie ook gewoon te vaak dat ondernemers 'het al 10 jaar zo doen', en een bepaalde blindheid opbouwen voor het 'afwijken van geeikte paden'.

 

Ik wil niet de 'simpele belfabriek' zijn die je als ondernemer zelf dagen moet instrueren en bijna 2 weken fulltime moet begeleiden om dan uiteindelijk alsnog in 'de gespreksverslagen' terug te lezen dat ze er niets van begrijpen, omdat ze student zijn, en ook maar doen dat wat hun callcentermanager van ze vraagt. Logisch dat dit vaak korte projecten zijn. Ik streef naar een lange termijn samenwerking, en deze zal bij goede resultaten alleen maar intensiveren als je overduidelijk meerwaarde bied, welke uiteindelijk zal leiden naar meetbaar resultaat voor mijn opdrachtgevers.

 

Plan is in een notendop als volgt:

Als startup ga ik ongeveer 5 k investeren, hierbij kan je denken aan een website, promotiemateriaal, laptopje, software etc.

 

Op jaarbasis uitgaande van 1200 declarabele uren ( slechts 3 dagen werken ipv 5! ;) x een uurloon van € 40,- zit ik volgens 4 verschillende calculaties al op ongeveer 3.000 NETTO per maand. Dit is ook ongeveer het startloon wat ik in voor 'de startup' in gedachten had :)

 

Feitelijk heb je alleen bedrijfs (kantoor)kosten a 2.000 per jaar incl fasciliteiten,voor een flexplek in een bedrijfsverzamelgebouw. Ik hou prive en zaken namelijk liever gescheiden, en daarnaast presteer ik op externe locaties beter.

 

Dit zal de eerste 2-3 jaar wel ongeveer het scenario zijn.....om daarna de tent eventueel verder uit te gaan bouwen..nieuwe diensten/handel..al dan wel of niet gecombineerd met personeel.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • -1

PS: Ik probeer je echt niet af te branden!! Integendeel, ik waardeer je input.

Maar vind wel dat je appels met peren vergelijkt, en een groot deel van de 'uitdagingen' bij jouw klant aka fondsenwervings telemarketingbureau ontwijk ik sowieso wel. Door de overhead is ook het hele margeverhaal daar niet interessant....... daarom word ik ook nooit een simpele belfabriek.

 

Ik ondersteun mijn opdrachtgevers bij het genereren van new business ( hoofdzakelijk business to business) , en ga een totaalconcept aanbieden van strategisch plan tot uitvoering. Daarnaast wil ik diverse beloningsstructuren koppelen aan deze werkzaamheden.

 

Zit nu in de fase dat ik dit aan het uitvogelen ben......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen wat jijzelf verstaat onder een warme afspraak?
Met een warme afspraak bedoel ik een afspraak waarbij ikzelf vooraf al heb gebeld, beide partijen weten wat de ander doet en ik weet dat er een directe behoefte is aan mijn diensten. De gespreksdoelen zijn dan nadere kennismaking, vertrouwen opbouwen en kijken of we inderdaad iets voor elkaar kunnen betekenen.

 

Heer Mint,

 

Waar mis ik nou precies de 'warmte'' hierboven?

 

In mijn wereld is dat dus nog steeds een koude afspraak :)

 

 

Als ik overigens uw reacties zo lees bent u een typisch voorbeeld van iemand die slechte ervaringen achter de rug heeft met een telemarketing bureau. U zocht waarschijnlijk belcapaciteit, en besteedde zelf te veel tijd en energie aan een extern belbureau die feitelijk alleen mensen in dienst hebben met een goeie stem. Dat deze inhoudelijk weinig toegevoegde waarde konden bieden naar de doelgroep, laat staan voorafgaande aan het project een duidelijke visie hadden over het 'beste strijdplan' voor de afzet van uw producten/diensten. Logischerwijs mond dit dan ook vaak uit in een teleurstelling.

Zo ken ik nog wel 100 ondernemers met een vergelijkbare ervaring. Vandaar ook dat ik denk enorm onderscheidend en succesvol te zijn door mijn combinatie van strategie en uitvoering in 1 pakket!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Je komt na 2 weken even flink - en hoog van de toren - stoom afblazen op alle feedback die je hebt gekregen, maar wie wil je hier eigenlijk overtuigen van jouw 'geweldige' propositie? Je zou daarmee allang 'de boer op moeten zijn gegaan' in plaats van hier van je af te meppen, daar liggen alle antwoorden die je zoekt. En geloof mij, als je daar hetzelfde reageert als hier, zul je bar weinig verdienen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als startup ga ik ongeveer 5 k investeren, hierbij kan je denken aan een website, promotiemateriaal, laptopje, software etc. Op jaarbasis uitgaande van 1200 declarabele uren ( slechts 3 dagen werken ipv 5! ;) x een uurloon van € 40,- zit ik volgens 4 verschillende calculaties al op ongeveer 3.000 NETTO per maand. Dit is ook ongeveer het startloon wat ik in voor 'de startup' in gedachten had :)

Nou, zo te lezen heb je het al helemaal figured out! En dat ook nog helemaal zonder advies van buitenaf. Lekker outside-of-the-box, hoor. Ik zou zeggen, gaan met die banaan!

 

In de tussentijd is dit misschien wel interessante lectuur voor je.

bruce-kasanoff-how-to-self-promote-without-being-a-jerk.thumb.jpg.bf36e1245dbe7258e10b910a1c332f7f.jpg

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Als startup ga ik ongeveer 5 k investeren, hierbij kan je denken aan een website, promotiemateriaal, laptopje, software etc. Op jaarbasis uitgaande van 1200 declarabele uren ( slechts 3 dagen werken ipv 5! ;) x een uurloon van € 40,- zit ik volgens 4 verschillende calculaties al op ongeveer 3.000 NETTO per maand. Dit is ook ongeveer het startloon wat ik in voor 'de startup' in gedachten had :)

Jezelf rijk rekenen heb je in ieder geval al onder de knie. Het verschil tussen uren en declarabele uren nog niet. Ter vergelijk: een goede advocaat draait ongeveer 1600 declarabele uren per jaar, terwijl deze uren slechts zo'n 60% van de totale werkzame uren betreft. Dat komt neer op een werkweek van 51 uur.

 

Reken nu nog een keer.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Waarom wordt er zoveel tijd gestoken in iemand die het heel goed met zichzelf getroffen heeft? In zijn zijn openingspost vraagt hij op verschillende punten om reactie en die krijgt hij. Vervolgens reageert hij hierop door te stellen dat hij heel onderscheidend is. Volgens mij moet je dan hier geen vragen stellen en keihard aan de slag gaan om zo te bewijzen dat je echt briljant bent.

 

Zomaar mijn 2 centen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.