• 0

Zakelijke rekening openen onder de 18 jaar

Hallo forumleden van Higherlevel, daar ben ik weer ;)

 

Ik ben druk bezig geweest met mijn bedrijfsplan en website. Ook ben ik al een keer bij de KvK geweest en daar heb ik het over één punt niet gehad: de Zakelijke Rekening.

 

Ik had gelezen dat ik met goedkeuring van ouders gewoon een eigen zakelijke rekening kon krijgen. Nu heb ik ook gelezen dat banken minderjarige ondernemers niet zomaar zo'n rekening willen geven.

 

Ik denk ook dat een zakelijke rekening voor mij slimmer is omdat ik met een privé-rekening het overzicht kwijtraak.

 

Weten jullie misschien hoe dit zit? Ik ben 15 jaar en wachten op een handlichting ga ik niet doen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
wachten op een handlichting ga ik niet doen
Wacht dan ook niet met andere dingen en bel gewoon 'ns met die bank waar je nu al je privé rekening hebt...

Heb je al eens gekeken wat de voorwaarden zijn bij de verschillende banken?

Overigens is het voor het overzicht natuurlijk helemaal geen probleem om een tweede privé rekening te hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe het bij andere banken zit, maar bij ING zijn ze absoluut niet flexibel. Dit waren ze vroeger wel, maar sinds begin 2015 niet meer. Het ligt volgens mij ook niet aan ING, maar het is wettelijk zo geregeld.

 

Helaas staat ING het tegelijkertijd niet toe om je prive-rekening te gebruiken als zakelijke rekening. In de praktijk zul je daar denk ik vrij weinig last van hebben. Ik zou als ik jou was een tweede (betaal)rekening openen.

Link naar reactie
  • 0

Haha. In ieder geval nu al een paar banken gezien die het niet zien zitten om mij te helpen. Dat lijkt dus een privé rekening erbij te worden, hoewel ook dit wordt 'verboden' door de banken.

 

Eigenlijk ben ik dus kansloos?

Link naar reactie
  • 0

Je weet dat een aparte zakelijke rekening ook extra kosten met zich mee brengt? Terwijl diensten voor je priverekening vaak gewoon gratis zijn, moet je vrijwel voor elke dienst op je zakelijke rekening betalen. Je bent 15, zit vast nog op school, dus ik neem aan dat het ook niet om schrikbarend veel betalingsverkeer gaat en dan ook niet om echt hoge bedragen. Als het puur voor het overzicht is, zou ik het lekker bij je priverekening houden en er voor zorgen dat je het overzicht goed bij houdt (bv in een Excel sheet).

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat een zakelijke rekening voor mij slimmer is omdat ik met een privé-rekening het overzicht kwijtraak.

Ben het met Fvddungen eens. Welk overzicht wil je van je huidige privé-rekening dan bijhouden? De boekhouding van een Eenmanszaak is zonder banksaldo (op de balans) best mogelijk. Een zakelijke rekening geeft voor een bedrijf wel een zekere status en aanzicht, maar speelt dat bij jou al?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een zakelijke rekening is wettelijk niet verplicht! Het gebruik van een (tweede) privé-betaalrekening is toegestaan binnen de specifieke voorwaarden van banken.

 

Meer informatie: http://www.ondernemersplein.nl/ondernemen/geldzaken/uw-financien-onder-controle/info-en-advies/balans-prive--en-zakelijke-financien/

 

Marty Zanen

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.