• 0

Opslag beslaggoederen

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom nee?

 

Als er een uitspraak is en hier wordt niet aan voldaan kun je met de deurwaarder beslag laten leggen.

 

Of zie ik dat verkeerd?

 

Beslag leggen is iets anders dan spullen meenemen. Als er beslag is gelegd houdt de beslagene gewoon zijn (beperkt) eigendomsrecht. De beslaglegger kan de spullen dus niet meenemen.

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

@Fotogast: Wat denk je zelf? Waarom al deze bedenksels?

Misschien wil je wat uitgebreider je verhaal doen? Wat is jouw rol en wat is precies de situatie waarin je verkeert?

 

Bedenksels? Dacht het niet. Rol: oud vennoot.

Het gaat om executoriaal beslag waarbij de goederen zijn opgehaald en elders opgeslagen.

Link naar reactie
  • 0

Met "bedenksel" bedoel ik dat je er de term "verhuur" bij haalt. Heb jij iets verhuurd? Heeft de schuldeiser iets gehuurd? Gaat het om gehuurde spullen die door een schuldeiser in het beslag zijn betrokken?

 

Met "wat is jouw rol" bedoel ik natuurlijk "wat is jouw rol in deze situatie". Wat heeft dat je oud-vennoot bent met deze situatie te maken? Wie heeft bij wie beslag gelegd en wat heb jij ermee te maken?

 

Bedenksels? Dacht het niet. Rol: oud vennoot.

Het gaat om executoriaal beslag waarbij de goederen zijn opgehaald en elders opgeslagen.

Waarom reageer je eigenlijk met maar twee zinnetjes wanneer ik je vraag "Misschien wil je wat uitgebreider je verhaal doen?". Dat het ging om een beslag had je in je openingspost al gezet en dat je ergens ooit vennoot bent geweest las ik al in een vorig topic. Met wat meer context kun je wellicht wat relevantere antwoorden krijgen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Uitgebreider is een verhaal dat wat lastig is, omdat het hier ook gaat om mishandeling, fraude, bedreiging en valsheid in geschrifte, ik kan moeilijk justitie eventueel voor de voeten gaan lopen.

Wat verhuur betreft, normaal als goederen in bewarend beslag worden genomen, wordt hier iemand voor aangewezen die de goederen opslaat en hier huur voor de opslag voor rekent.

Wat hier aan de hand is; de schuldeiser heeft het klaar gekregen dat hij zelf via zijn andere b.v. de goederen heeft opgehaald en in een eigen pand van de andere b.v. heeft opgeslagen.

En mijn vraag is mag dit?

En is dit in dit geval een verhuurconstructie.

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen een deurwaarder (=is een openbaar ambtenaar op grond van de Deurwaarderswet, art 1) mag na een excutoriale titel beslag leggen. Op grond van artikel 446 Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering mag hij deze in bewaring geven aan een gerechtelijke bewaarder. Als de situatie daartoe aanleiding geeft kan hij zelf een bewaarder aanwijzen (art 854 Rv).

 

Bovenstaande heb ik mijn 11-jarige schuldhulppraktijk nauwelijks meegemaakt. De deurwaarder zal ook aanleiding moeten hebben om dit te doen. Het zal aannemelijk moeten zijn dat de spullen zullen worden ontvreemd of zullen bederven of anderszin zullen beschadigen.

 

De schuldeiser zelf mag in beslaggenomen goederen NIET in bewaring nemen.

 

Succes, Ido van der Gragt

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

De schuldeiser heeft via een andere bv waar hij ook directeur/eigenaar van is, van de deurwaarder de goederen meegekregen, dit ondanks dat de deurwaarder erop is gewezen dat het personeel van de schuldeiser de goederen ophaalde. En heeft vervolgens de goederen in het pand van hem zelf opgeslagen, Wat vrij moest blijven voor verhuur, daar het vonnis maar gaat tot het pand weer verhuurd is. Ik vraag mij af hoe dit wettelijk geregeld is.

Overigens de goederen zijn opgeslagen zonder ventilatie of verwarming waardoor een deel van de goederen niets meer waard is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.