Goedendag,

Op veel forums is het altijd aardig om mezelf bij het maken van een eerste bericht voor te stellen.

Mijn naam is Martin Jochemsen

Wonend in Wageningen 29 jaren jong.

Mijn vraag hieronder is voor mijn vriendin dat uit Mexico komt.

Zei is hier student en is hier met een studenten visum.

Dit loopt af eind dit jaar. Zei is dan ook afgestudeerd. [als het goed is]

Ze kan eventueel nog PHD gaan doen of eventueel werk zoeken MAAR,

Ze wil hand gemaakte mexicaanse kleding, portomennee´s en tassen verkopen. Dit is afkomstig van de vrouwtjes.mannetjes die aan de straat dit met de hand maken in Mexico. Haar ouders kunnen dit kopen in Mexico en verzenden de spullen naar Nederland. Mijn vriendin wilt dit verkopen via facebook en ook via marktplaats en eventueel andere verkoop sites. Moet je dit aangeven bij de belastingdienst? wat zijn de hoeveelheden dat je mag verkopen? Moet er belasting over betaald worden?

Als je een website ernaast wilt maken en de spullen daar op verkoopt ben je dan verplicht een KVK te hebben?

Omdat haar studenten visum eind dit jaar afloopt kan zei een werk visum aanvragen. Ze heeft dan 1 jaar de tijd om werk te vinden.

Alvast bedankt!

Grt.

Martin

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50018-importen-mexicaanse-producten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Moet je dit aangeven bij de belastingdienst? wat zijn de hoeveelheden dat je mag verkopen? Moet er belasting over betaald worden?

Over de import betaal je invoerrechten en BTW, afhankelijk van het soort product en de waarde (als de goederen uberhaupt al ingevoerd mogen worden).Je mag zoveel verkopen als je wil maar over de omzet zul je BTW af moeten dragen.

Als je een website ernaast wilt maken en de spullen daar op verkoopt ben je dan verplicht een KVK te hebben?

Het hebben van een website heeft niets te maken met een KvK inschrijving.

• 0

Beste Martin,

Alleen wanneer iemand bedrijfsmatig een onderneming uitoefent, dient men te worden ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Een eigen webwinkel wordt als bedrijfsmatig gezien (detailhandel) en dient daarom ook ingeschreven te staan in het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Wanneer uw vriendin echter maar een paar keer per jaar via Facebook of Marktplaats producten gaat verkopen wordt dit als hobbymatig gezien en kan dat niet worden geregistreerd in het handelsregister.

Wanneer uw vriendin zich wel inschrijven bij de Kamer van Koophandel dient zij wel goed te kijken of zij op dat moment over het juiste visum beschikt (met werk als zelfstandige toegestaan).

Met vriendelijke groet,

Hermia van Ginkel

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

• 0

P.s. in het vorige bericht was ik vergeten nog een link te sturen over het starten van een eigen webwinkel: http://www.ondernemersplein.nl/ondernemen/bedrijf-starten/hoe-wilt-u-starten/stappenplan-webwinkel-starten/

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar