• 0

Welke brandstofpas? MKB Brandstof toch wel duur?

Dat een brandstofpas voordelen heeft ben ik wel van overtuigd.

 

Ben al jarenlang bij MKB Brandstof. Nu kom ik er achter dat ze in een nieuwsbrief heel stiekem enkele prijsverhogingen doorvoeren.

 

Daarnaast heb ik een donkerbruin vermoeden dat http://www.brandstofpasvergelijken.nl/ en www.tankpasvergelijken.nl gewoon een site van MKB brandstof zelf is.

 

Na wat onderzoek kom ik er ook achter dat ze juist duurder zijn dan veel andere passen

 

Mijn vraag concreet dus:

-wat is jullie ervaring met andere brandstofpassen

-wat is de dekking qua tankstations

-wat zijn de kosten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daarnaast heb ik een donkerbruin vermoeden dat http://www.brandstofpasvergelijken.nl/ en www.tankpasvergelijken.nl gewoon een site van MKB brandstof zelf is.

Volgens SIDN is dat niet zo. Maar "vergelijkingssites" zijn vrijwel nooit objectief; ze worden meestal betaald door de aanbieders zelf via leadpassvergoedingen.

 

En sommige bedrijven zijn nu eenmaal heel slim met de wijze waarop ze zich presenteren: ze schrijven hun voorwaarden toe naar de criteria waarop ze vergeleken worden, en de addertjes onder het gras worden heel diep weggestopt... of achteraf stiekem gewijzigd.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

en welke tankpas gebruik jij dan Norbert?

Geen enkele. Ik ben een mobility mixer (OV, huurauto, huurfiets) en heb een pas Van Translink Systems. Eerste jaar was het noodzaak vanwege een mislukt zakelijk avontuur, maar de laatste 2 jaar is het bewuste keuze, die mij prima bevalt :)

 

Maar ook in de jaren dat ik een eigen auto of leaseauto had, heb ik nooit een tankpas gebruikt. Voor mijn beroep ook weinig meerwaarde: ik kan geen btw verrekenen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het is denk ik afhankelijk van je behoeften. Voor mij is het geen probleem om altijd bij dezelfde keten te tanken. Bijkomend voordeel daarbij was, dat ik niet alleen een tankpas gratis heb, maar ook extra korting op de brandstof heb kunnen bedingen. Als je dus geen universele tankpas nodig hebt, is dat allicht ook een idee?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen ervaring met de MKB brandstof pas, ben daar tevreden over, maar dat helpt jou niet verder..

 

Bijkomend voordeel daarbij was, dat ik niet alleen een tankpas gratis heb, maar ook extra korting op de brandstof heb kunnen bedingen. Als je dus geen universele tankpas nodig hebt, is dat allicht ook een idee?

 

Deze opmerking herinnert mij aan een waarschuwing, er zijn ook een aantal tankpassen die vooral korting beloven bij bepaalde benzinestations, probleem is echter dat zij de korting berekenen over de landelijke adviesprijs van de brandstof en niet op de prijs aan de pomp, en veel van de aangesloten stations verkopen al onder de landelijke adviesprijs waardoor het voordeel soms maar 1 cent is en in sommige gevallen zelfs duurder als de lokale pomp een actietarief heeft omdat hij in een prijzenslag ligt met andere stations in de regio.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad een punt. Zeker budget-pompen als tango of tinq, maar ook plaatselijke bp's, q8s, de haans en dergelijke zitten al gauw 10 cent onder de landelijke adviesprijzen. Als je zoiets in de buurt van je huis of kantoor hebt loont het om daar te tanken zonder enig 'extra voordeel'. Een voor de fiscus acceptabel bonnetje komt inmiddels overal wel uit denk ik.

 

En het scheelt nog best veel ook: tot voorkort was voor mij de dichtsbijzijde pomp een BP die standaard 9 of 10 cent onder het landelijke tarief zat voor benzine. Inmiddels is die overgenomen door een ander merk, maar de prijzen zijn vergelijkbaar.

 

Beste optie is gewoon niet tanken langs de snelwegen maar bij lokale pompen, tenzij je meer dan 10 cent per liter korting weet te bedingen (vrij kansloos tenzij je wellicht 100.000 autos in je park hebt).

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb een pas van de Toyota lease, voor zover ik weet kost deze iets van 12.50 per jaar, en kan tanken waar ik wil.. ik tank voornamelijk bij Tank Easy of Tango, ligt er aan wie er op dat moment 'tankdag' heeft, dat scheelt al snel weer 3 tot 5 cent extra ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Goede waarschuwing, echter heb ik de overeenkomst dat ik gewoon een % korting krijg op het factuurbedrag. Dit is bij een keten onbemande discount pompstations. Deze korting wordt zeker niet mee geadverteerd en is ook niet vanzelfsprekend. Die heb ik uit kunnen onderhandelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een parkline kaart voor parkeren en voor tanken. Tot nu toe bevalt het goed. Voorheen had ik Yellowbrick en MKB brandstof maar door problemen met incasseren ben ik naar een andere oplossing gaan zoeken en uitgekomen op Parkline die beiden aanbiedt.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.