• 0

Graag uw kritische blik over onze nieuwe webdesign service!

Omschrijving van je concept:

Templato is een template based webdesign bedrijf. (Vandaar de naam Templato) Een klant kiest een design uit en het design passen wij als volgt volledig aan naar zijn of haar wensen.

Wij hebben een online database gemaakt met daarin honderden website designs. Er kan hieruit worden gekozen maar als er geen geschikt ontwerp tussen zit zullen er door middel van een offerte nog een aantal ontwerpen worden voorgesteld.

Nadat er een ontwerp is uitgekozen krijgt de klant toegang tot onze digitale bouwplaats waar de bouw van de website gevolgd kan worden en de klant in direct contact met de ontwerper staat. Hierdoor kan een klant vanaf dag 1 het bouwproces volgen en indien gewenst bijsturen.

Het basis pakket bestaat uit: 10 pagina’s , 1 jaar lang webhosting , 1 .nl domeinnaam en een website ontwerp voor 299 euro inclusief BTW.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ons team bestaat uit meerdere afgestuurde studenten die allemaal stage hebben gelopen bij ict/webdesign bedrijven en in totaal hebben we al dertigtal websites opgeleverd (buiten templato).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij willen een volledig transparante webdesign service realiseren door het” what you see is what you get principe”.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De totstandkoming van een website is een onzekere periode voor de opdrachtgever. Deze periode van opdracht tot oplevering is een spannende tijd omdat u het ontwikkelingsproces niet kunt bijwonen. Sommige ontwerpers bouwen precies wat u wilt maar andere ontwerpers gaan een heel ander pad op. Dat is de reden dat wij hebben gekozen voor het gebruik van webdesign templates. De klant heeft vooraf een goed idee hoe de website eruit gaat zien en een template is een goede stabiele basis om op te bouwen. Daarom hebben wij ook live designs online staan zodat er een realistisch beeld ontstaat van de toekomstige website.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vindt u van het ontwerp van www.templato.nl?

Wat vindt van de uitstraling van de website? (krijgt u tijdens het bezoek het gevoel dat wij weten waar we het over hebben) (stralen we ervaring uit)

Veel ontwerpen zijn in het engels, is dat vervelend?

Wat vindt u van de prijzen? (van de website pakketten)

Wat vindt u van de ontwerpen die wij aanbieden?

Is het proces duidelijk?

 

En alle andere op & aanmerkingen zijn welkom.

 

mod-edit: titeltypo aangepast

 

 

 

 

 

 

 

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In een verder stadium van het proces vermelden we bij de voorwaarden het moederbedrijf van dit bedrijf inderdaad.

 

Volledige transparantie: daarmee bedoelen we duidelijkheid over de prijs, hoelang het gaat duren en nog belangrijker wat er uiteindelijk precies geleverd wordt. Nergens op de site vermelden wij trouwens dat een basis ontwerp aan de hand van onze ontwerpers gemaakt wordt. En we maken het direct (overal op de site) duidelijk dat wij gebruik maken van ontwerpen. En passen wij deze dusdanig aan dat het originele ontwerp niet meer herkend zal worden en de website als uniek gezien kan worden.

 

Daarnaast bouwen wij zelf allemaal zaken in de templates zoals bijvoorbeeld, auto-email reacties, contact formulieren, analytics en ons eigen Custom cms.

Voor een leek is er heel wat kennis nodig om zo'n design online te krijgen zelfs zonder al die aanvullende aspecten. Dus daarmee wil ik gelijk duidelijk maken er behoorlijk wat werk in gaat zitten.

 

Groots adverteren waar de basisdesigns ingekocht worden dat lijkt me een onlogische gang van zaken.

 

 

 

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 0

Wij kopen licenties voor het gebruik van de ontwerpen in voor 60 tot 120 euro PER klant ;) (Templatemonster) en andere leveranciers. Bij de live demo's kan je de codes zien en als je ze daar invult zie je de prijzen. Geen enkel ontwerp dat wij gebruiken is gratis. U noemt een betaalde leverancier van templates. Heel vreemd dat u dan denkt dat de ontwerpen gratis zijn. Als u er een beetje verstand van heeft en weet hoe gratis ontwerpen eruit zien dan was het direct duidelijk geweest dat de betreffende ontwerpen die wij gebruiken zeker niet gratis zijn. Als u überhaupt een kijkje op de website heeft genomen in ieder geval. Ieder ontwerp dat in onze database staat kunt u daar vinden en ze zijn zeker niet gratis.

 

 

Als u dat soort (negatieve) claims maakt is het misschien ook leuk als u wel langer dan 10 seconden op de website kijkt voor u een conclusie trekt.

 

_____________

[een zee van witregels onderaan het verwijderd]

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft ook niet meteen boos te worden hoor, Peter geeft feedback op wat je laat zien, en daar vroeg je om.

 

Persoonlijk hoor ik altijd liever wat mensen niet bevalt aan mijn projecten dan alleen maar 'oh wat mooi en wat fantastisch'.

 

Overigens mis ik iets van algemene voorwaarden, een contactpagina (met je verplichte gegevens erop), en is het misschien handig om bij de prijs ook aan te geven voor welke periode het geldt? Is het per jaar bijvoorbeeld?

 

p.s. ik ga er van uit dat je bij je leveranciers een reseller-contract hebt afgesloten? Dat is namelijk wel noodzakelijk bij dit soort diensten.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook zeker niet boos. Maar meneer Bonjernoor greep de eerste kans om te melden dat de ontwerpen die wij gebruiken gratis zijn terwijl het behoorlijk duidelijk is dat dit niet zo is. Al helemaal nu ik zie dat hij zelf een webdesigner is. Als dat waar zou zijn zou je het bijna oplichting kunnen noemen en ik persoonlijk wordt er niet vrolijk van als iemand zoiets zomaar ongegrond roept. En dat is dan ook geen opbouwende kritiek. Ik krijg dan ook niet de indruk dat zijn intenties zijn om onze dienst verder op weg te helpen. In tegendeel zelfs ;)

 

Eerst maakt hij de (overduidelijke) 'ontdekking' dat wij de designs inkopen en daarna claimt hij onterecht dat we gratis designs gebruiken. Maar goed alsnog bedankt voor uw input meneer Bonjernoor.

 

 

Maar om op uw reactie in te gaan meneer R. Theuws.

Alle contact gegevens staan nu onder offerte en daar is ook de mogelijkheid om contact op te nemen.

De prijs voor een website is eenmalig, daarna staat hij online en hoeft de klant na het eerste jaar zich alleen te ontfermen over de hosting. De algemene voorwaarden zijn nog in aanmaak bij onze jurist en deze komen onderin de site te staan.

Dank u wel voor uw reactie!

 

 

 

 

 

 

 

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik persoonlijk niet altijd even precies als het op spelling aankomt. Maar 'Graag uw kritieke blik over onze nieuwe webdesign service!' viel ik toch wel over.

 

Verder denk ik, dat dit concept toch wel juist erg sterk is. Ik denk dat dit type product juist echt de toekomst is voor MKB bedrijven. Ik denk wel, dat jullie een potentieel succesvol concept hebben.

 

Ik zou wel nog even kijken naar de punten die bovenstaande genoemd worden. Zo zie je bijvoorbeeld ook dit 'Gratis 1 maand onderhoud'. Wat houdt dit in? Wat kost het na 1 maand? Dat soort punten mogen naar mijn mening ook nog wel iets duidelijker! Ik denk namelijk dat juist duidelijkheid op dit soort punten het verschil maken met zo'n concept.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie

U heeft helemaal gelijk dit moet zijn: Graag uw "kritische blik" over onze nieuwe webdesign service. Ik kan dit helaas niet meer aanpassen.

 

Wij versturen na een aanvraag van een offerte een volledige pakket met informatie& prijzen over de aanvullende diensten. Maar ik denk dat u gelijk heeft dat bij het idee van volledige transparantie, overal prijzen vermeld dienen te worden. Ik ga dit bespreken met mijn partners en dit zal zeker worden aangepast!

 

Bedankt voor uw reactie

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 0
Maar meneer Bonjernoor greep de eerste kans om te melden dat de ontwerpen die wij gebruiken gratis zijn terwijl het behoorlijk duidelijk is dat dit niet zo is.

Nee, de eerste kans greep ik om duidelijk te maken dat je nergens vermeldt dat je de ontwerpen extern inkoopt, waarmee je automatisch de indruk wekt dat het je eigen ontwerpen zijn. En je mag wel Peter zeggen, hoor!

 

Al helemaal nu ik zie dat hij zelf een webdesigner is.

Webdeveloper - kijk maar eens naar mijn website om mijn ontwerpskills te zien. Diep bedroevend!

 

Als dat waar zou zijn zou je het bijna oplichting kunnen noemen en ik persoonlijk wordt daar niet vrolijk van als iemand zoiets zomaar ongegrond roept.

Pardon? De kern was dat het externe ontwerpen waren, en of je die nu gratis ergens download of koopt verandert daar verder niks aan. Het woord 'gratis' was irrelevant

 

Ik krijg dan ook niet de indruk dat zijn intenties zijn om onze dienst verder op weg te helpen.

Nu niet meer, nee... En dat is ook niet het doel van dit forumonderdeel. Het is "Wat vind je van mijn..." en niet "Help me verder op weg met..."

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb uw website al bekijken heel mooi.

 

Of een bedrijf een gratis ontwerp gebruikt of een ontwerp waarvoor er een betaalde licentie is afgenomen, dat is een heel belangrijk verschil. Zo belangrijk zelfs dat u ervoor koos om een post te plaatsen en daarin ongegegrond te claimen dat wij websites maken met gratis ontwerpen als basis. Dat is te vergelijken met het verkopen van potloden van de ikea in een tekenaars pakket. Dus zeer negatief.

 

Er is een groot verschil tussen pogingen tot afkraken en opbouwende kritiek leveren. En ik persoonlijk zou bij een review over een soortgelijke dienst niet zoeken naar (verzinnen van) negatieve aspecten om de betreffende dienst af te kraken. Maar gewoon een eerlijk en objectief commentaar leveren. But that's just me.

 

 

 

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 0

Nog niet uitgebreid gekeken, maar de effecten vallen mij als eerste op. Vind ik persoonlijk niet nodig, en gaat ten kosten van laadtijd.

 

Daarnaast als ik ook maar een beetje naar beneden wil scrollen ik direct terecht kom bij de onderkant van de website. Ik mis dan belangrijke informatie over je bedrijf.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Alle contact gegevens staan nu onder offerte en daar is ook de mogelijkheid om contact op te nemen.

 

Het gaat er niet om dat je ze ergens anders laat zien; het is verplicht om ze op je site te hebben staan.

 

De prijs voor een website is eenmalig, daarna staat hij online en hoeft de klant na het eerste jaar zich alleen te ontfermen over de hosting.

 

Dat maak je dus nog niet duidelijk op je site. Aan mij hoef je het niet uit te leggen ;)

 

De algemene voorwaarden zijn nog in aanmaak bij onze jurist en deze komen onderin de site te staan.

 

Pas sowieso op met het leveren van diensten / producten als je (nog) geen algemene voorwaarden hebt. Zie ook https://www.das.nl/kennis/3070-zijn-algemene-voorwaarden-verplicht

 

Daarnaast kun je op Webwinkelrecht goeie info vinden: https://webwinkelrecht.nl/informatieplichten/5-punten-die-niet-mogen-ontbreken-op-uw-website/ (overigens staat daar ook 'BTW nummer' als verplicht en dat is volgens de belastingdienst niet zo).

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 1
Zo belangrijk zelfs dat u ervoor koos om een post te plaatsen en daarin ongegegrond te claimen dat wij websites maken met gratis ontwerpen als basis. Dat is te vergelijken met het verkopen van potloden van de ikea in een tekenaars pakket. Dus zeer negatief.

Joh, doe nou ff chillen - het ging om het feit dat je niet vermeldt dat de ontwerpen ergens anders vandaan komen. Dat ik daar in mijn tweede post onterecht het woordje 'gratis' bij heb gezet is niet waar het om gaat.

 

Maar gewoon een eerlijk en objectief commentaar leveren.

En dat is precies wat ik heb gedaan - het is alleen niet wat je wilde horen, en daarom ben je nou gepikeerd, lijkt het.

 

Je vraagt hier om een mening, en die krijg je. Meningen zijn niet altijd opbouwend. Live with it.

Link naar reactie
  • 0

Jammer,

Je vraagt om een kritieke blik over een nieuwe service. Niks mis mee, maar commentaar wordt niet op prijs gesteld. Ga er maar vanuit dat klanten altijd vragen, c.q. commentaar zullen hebben. Wanneer je gelijk in de verdediging springt, gaat dat meestal fout.

Wellicht kun je de personen die de tijd en moeite hebben genomen jou vooruit te helpen, gewoon bedanken.

Als je dat niet begrijpt, kun je beter geen pogingen doen ondernemer te worden.

N.B: ofline is volgens mij geen correcte spelling :-\

Link naar reactie
  • 0

Om ook mijn kritiek te geven; ik zou niet pas bij de laatste stap van het offerteproces met 'onderhoudscontract' komen; ben je net prettig en transparant over de kosten van alles onderweg, komt er last minute een onderhoudscontract om de hoek, waarvan ik niet direct prijzen zie staan.

 

Ik zou ook de tekst "De afrondingstijd van uw website met dit ontwerp is 2 tot 5 dagen. Dit hangt ook af van de snelheid waarmee u uw content opstuurd!" nog heroverwegen. Naast dat het 'opstuurt' moet zijn, klinkt dit niet heel vriendelijk. Ik zou het vervangen door iets als "Vanaf 4? werkdagen na ontvangst van de benodigde content)", dan zeg je met een slag om de arm hetzelfde maar klinkt het toch al snel wat vriendelijker.

 

De pagina met 'onze diensten' zou ik denk ik ook nog iets onder handen nemen; je hebt daar nu een opsomming met asterisken staan; waarom is dat niet gewoon een nette list? Ook heeft deze pagina geen friendly URL, misschien is dat nog een puntje wat je over het hoofd hebt gezien.

 

Tot slot ben ik ook niet weg van alle effecten, het vertraagt het gebruik van de website, ook het aanpassen van het scrollgedrag is wat mij betreft helemaal overbodig, ik scroll liever precies zo snel als ik op mijn eigen systeem heb ingesteld ;).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hem ook bedankt ;) Maar als je ingaat op wat hij precies zei:

*1 Dus je probeert gratis ontwerpen te verkopen?

*2 Als je zo transparant bent vertel je dan ook wel dat & waar je de ontwerpen inkoopt?

 

Als meneer het nodig vindt om dat te melden, prima. Maar ik geef dan ook een reactie. Als u schoenen verkoopt op een webshop en iemand roept uit het niets dat ze van de vuilnisbelt komen terwijl dat niet zo is (en je er eigenlijk dik voor moet betalen + meneer toevallig zelf ook een schoenenverkoper is). Dan ga je wel iets zoeken achter die "kritiek". Maar zoals ik al zei ik heb hem bedankt voor zijn input en meneer was er zelf ook klaar mee dus dat is dat. Dit staat natuurlijk ook online. Moet ik er dan niets van zeggen terwijl het gewoon weg niet waar is wat meneer zegt? Bekijk de reacties van alle overige personen en van de betreffende meneer, ik zie een duidelijk verschil van intenties.

 

Bedankt voor uw reactie.

Alle spellingfouten moeten nog gecorrigeerd worden door iemand die daar beter in is dan ons. We gaan nog de puntjes op de i zetten. We doen dan ook nog geen actieve promotie. De url van "onze diensten " is bij mij wel browser vriendelijk: http://www.templato.nl/diensten. Op welke pagina heeft u dat gezien als ik vragen mag?

 

Ik zal zelf nog een keer kijken naar deze pagina. Misschien is een list wel beter inderdaad. "Offline" moet het inderdaad zijn bedankt. Ja op een Windows pc in praktisch alle browsers werkt het gewoon goed. Ik hoorde wel iets van MAC gebruikers over raar scrol gedrag van de website dus daar moet er nog iets aan gebeuren. Zelf heb ik ook een opera browser geïnstalleerd maar zelfs daar werkt het gewoon goed. Dus ik kan deze fout zelf helaas niet waarnemen.

 

Bedankt voor uw reactie.

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 1

Als u schoenen verkoopt op een webshop en iemand roept uit het niets dat ze van de vuilnisbelt komen terwijl dat niet zo is (en je er eigenlijk dik voor moet betalen + meneer toevallig zelf ook een schoenenverkoper is). Dan ga je wel iets zoeken achter die "kritiek".

Als iemand die indruk heeft, dan hebben anderen dat ongetwijfeld ook. Ben blij dat iemand zich dan uitspreekt zodat jij iets aan die indruk kunt doen.

Nu laat je je van je slechte kant zien door gelijk in de verdediging te schieten en er allemaal zaken bij te halen die niet spelen. Dat is jammer.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ja alleen meneer was de 1e persoon die met zo een reactie aankwam. Dus het kwam bij mij meer over als concurrentie afkraken. But maybe thats just me.

Ik was gefrustreerd door meneer maar heb alsnog vooral geprobeerd om zijn uitspraken te weerleggen.

U noemt het verdediging, ik noem het simpelweg uitleggen waarom het niet klopt wat meneer zei.

 

Ik zal dit in ieder geval meenemen op de manier hoe ik in de toekomst om zal gaan met dit soort reacties.

En ook bij negatieve reacties mijn toon vriendelijker houden. ;)

Dan heb ik er in ieder geval iets geleerd hiervan zullen we maar zeggen.

 

Bedankt voor uw reactie.

[ signature verwijderd in verband met misbruik voor SEO doeleinden ]

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit wel erg overdreven hoor:

 

De totstandkoming van een website is een onzekere periode voor de opdrachtgever. Deze periode van opdracht tot oplevering is een spannende tijd omdat u het ontwikkelingsproces niet kunt bijwonen. Sommige ontwerpers bouwen precies wat u wilt maar andere ontwerpers gaan een heel ander pad op.

 

Ik heb wel spannendere dingen in m'n leven meegemaakt. ;D

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.