• 0

Webdeveloper vinden.

Hallo Allemaal,

 

Nieuw hier, hoop dat jullie me in de goede richting kunnen wijzen:

 

Ongeveer twee jaar geleden heb ik een klein webdevelopment bureau (via via gevonden) de opdracht gegeven een website te bouwen. De website is in de loop van twee jaar met tussenpozen ontwikkeld op basis van een custom, door de developer zelf geprogrammeerd CMS. Helaas verloopt de samenwerking de laatste tijd wat minder soepel en zou het me goed uitkomen het geheel over te dragen aan een nieuwe programmeur/beheerder. Nu weet ik niet waar ik moet beginnen met het vinden van een nieuwe redelijk geprijsde programmeur (zeg €65,- per uur). Hij/zij zal zich het systeem eigen moeten maken en wijzigingen door moeten kunnen voeren.

 

Hebben jullie tips waar ik een dergelijke programmeur kan vinden en waar ik op moet letten?

 

Elke hulp wordt zeer gewaaardeerd, dank!

 

Michael.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste beukenootjes,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Vervelend dat de huidige samenwerking niet naar tevredenheid loopt. Gaat de huidige ontwikkelaar mee in zo'n stap? Of moet e.e.a. overgeheveld worden naar een nieuw systeem?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio,

 

Ja de ontwikkelaar is akkoord met een overstap, dus een overname van het bestaande systeem is het uitgangspunt. Zit wel met de vraag wat straks praktischer is, iemand laten werken aan een onbekend systeem of het geheel over laten zetten naar een nieuw CMS.

Link naar reactie
  • 1

Kunnen jullie de koppen nog eens bij elkaar steken om tot een werkbare situatie te komen, of is dat werkelijk een gepasseerd station? Is er tijdgebrek bij de ontwikkelaar, betaal je onvoldoende, zijn jullie verschillende persoonlijkheden (tegenpolen) of wat is de achtergrond van het probleem?

 

Het kan een riskante route zijn, maar heeft de ontwikkelaar geen kandidaat waar jullie beide mee op goede voet kunnen staan? Anders zou ik afhankelijk van de kosten overstappen naar open source om nog niet een keer tegen hetzelfde probleem aan te lopen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het kan zeer de moeite waard zijn over te stappen op een open source CMS. Je zou voor jezelf eens op een rijtje kunnen zetten wat de meest voorkomende wijzigingen zijn die op regelmatige basis doorgevoerd worden. Wellicht dat je met behulp van een nieuw CMS (een deel van) deze wijzigingen zelf kunt doen en op deze manier op termijn kosten besparen.

 

Het kan ook een mooi moment zijn om je website eens goed te evalueren en zo een verse start te maken. Zo kun je nadenken over of er zaken geoptimaliseerd kunnen worden mbt. conversie en de boodschap die je over wil brengen.

 

Ik ben zelf erg fan van open source oplossingen dus ben niet geheel objectief;) maar het zou je extra flexibiliteit op kunnen leveren en biedt vaak meer mogelijkheden om je website verder door te ontwikkelen (onafhankelijk van wie je developer is).

Link naar reactie
  • 2

1. Eerste vraag die van belang is met welke technologie/software is de website gebouwd.

Daar zoek je een partij bij die kennis en ervaring heeft van de gebruikte software.

2. Kies voor voor een zzper of voor een bedrijf/bureau met meerdere medewerkers?

3. Kijk naar portfolio van opdrachten die ze gemaakt hebben, lijken de opdrachten qua omvang en uitvoering op wat jij wilt?

4. Ga het gesprek met een partij aan, hoe werken ze, hoe gaan ze bijvoorbeeld om met wijzigingen? Geven ze ook advies?

5. Wat brengen ze wanneer in rekening tegen welke tarieven? Past het bij jouw budget?

6. Praat met een bestaande klant, deze kan je inzicht geven over het samenwerken.

 

Veel succes met het vinden,

 

 

Atinoz is de partij achter ondermeer de volgende concepten:

www.kpg7.nl (online boekhouden voor ondernemers ZZPers en MKB)

www.NomNom.eu (social media concept: je babynamen lijstje online)

Link naar reactie
  • 0

Pardon Martijn van der Ploeg, was als reus bedoeld.

 

In aanvulling op wat Martijn zegt en wat betreft de vraag of je het bestaande CMS mee moet nemen of op een nieuw CMS moet overstappen. Als ik de oorspronkelijk bouwer was, zou ik je nog wel mijn CMS laten gebruiken, maar niet laten aanpassen. Dat laatste levert namelijk het risico op dat ik met mijn eigen product ga concurreren. En als je het CMS niet mag aanpassen, wat doe je dan als je een aanpassing nodig hebt?

 

Aan de andere kant, als het een complex CMS is, kan migratie nogal prijzig zijn.

 

Wat kan het CMS? Wat zijn de functionaliteiten die in jouw website zitten? Heb je eventueel een URL? Misschien dat we dan iets nuttigs kunnen zeggen over hoe complex een migratie naar een ander systeem zou zijn.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb toevallig een jaartje geleden een artikel geschreven over het selecteren van een webbouwer, misschien heb je er nog wat aan. Daarin adviseer ik te kiezen voor een webbouwer die met WordPress werkt, vanwege de populariteit, vele mogelijkheden en - niet in de laatste plaats - omdat je dan nooit meer afhankelijk bent van 1 partij.

 

Of dat in jouw specifieke geval ook de beste keuze is ligt er o.a. aan hoe complex je huidige website is en hoe de code van het huidige CMS is opgebouwd. Is het een eenvoudige bedrijfswebsite met enkele pagina's die in 10 uurtjes is na te bouwen in WordPress of is het een uitgebreide webshop met duizenden producten?

 

En is de code van het CMS logisch en netjes voorzien van duidelijke comments of is het een amateuristisch zooitje? Het probleem is dat jij dat laatste moeilijk zelf in kan schatten, daar zul je iemand naar moeten laten kijken die er verstand van heeft.

 

___________

[link naar eigen site verwijderd, bob de webbouwer is van harte welkom, "bob de (back)link bouwer" zien we liever niet meer terug of in forumregel termen, geen zelfpromotie] ;)

 

 

 

 

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb toevallig een jaartje geleden een artikel geschreven...

Los van dat het niet op prijs gesteld wordt als je linkt naar je eigen website gebruik je op die pagina webdesigner en webbouwer door elkaar terwijl het toch echt twee compleet verschillende disciplines zijn. Dat blijft voor mij toch klinken alsof je architect en stucadoor op een hoop gooit.

 

Link naar reactie
  • 0

1. Eerste vraag die van belang is met welke technologie/software is de website gebouwd.

Daar zoek je een partij bij die kennis en ervaring heeft van de gebruikte software.

 

Die vraag heeft TS zelf al beantwoord:

 

ontwikkeld op basis van een custom, door de developer zelf geprogrammeerd CMS.

 

Eigenbouw CMS, daar vind je niet iemand bij die daar ervaring mee heeft. Is maar goed ook, want je wilt snel af van zo'n eigenbouw CMS.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nou...alleen als je heel anaal bent in het beveiligen van je site. ;)

Niet te veel verzuren Peter, een beetje met je tijd mee gaan ;)

 

Als je weet wat je aan het doen bent, geen vage plugins gebruikt en netjes alle updates draait is WordPress een prima CMS. Of zoals Elvis al zong.. "50 million fans can't be wrong" (ik geloof dat er ondertussen al 75 miljoen WordPress sites zijn).

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Op zich is de tip om voor WP te kiezen prima...

Nou...alleen als je heel anaal bent in het beveiligen van je site. ;)

 

 

ehm, "anal" betekent dat je veel waarde hecht aan beveiliging, en dat strookt m.i. niet met WordPress. Met wat ik van WordPress heb gezien wil ik het niet op mijn server hebben. De laatste keer dat ik iets met php op mijn server heb gehad werd 'ie gehackt, ik heb geen tijd om fulltime bezig te zijn met security updates van brakke producten als wordpress of phpbb.

Link naar reactie
  • 0

Als je weet wat je aan het doen bent, geen vage plugins gebruikt en netjes alle updates draait is WordPress een prima CMS.

Tenzij zoals laatst blijkt dat alle versies wagenwijd openstaan, natuurlijk.

 

Maar zoals je zegt: als je weet wat je aan het doen bent. Als afnemer van die website moet je daarvan op de hoogte zijn - je moet dat namelijk zelf doen, of je moet zeker weten dat je hostingpartij dat voor je doet. En laten we eerlijk zijn - veel afnemers van een website hebben nauwelijks technisch-inhoudelijke kennis en zullen zich daar dus niet bewust van zijn.

 

ehm, "anal" betekent dat je veel waarde hecht aan beveiliging, en dat strookt m.i. niet met WordPress.

Dat was mijn punt, inderdaad.

Link naar reactie
  • 0

@Christine, toelichting

 

De vraag over welke software/technologie die gebruikt is (nog) niet beantwoord.

 

Er wordt gesproken over een custom gemaakt CMS, dat kan in diverse software talen gerealisserd worden. Bijvoorbeeld: PHP of .NET

 

En om te voorkomen dat je met een in PHP gebouwd custm CMS bij een .NET gespeialiseerde developer komt, is de eerste vraag die je moet stellen welke software/technologie is gebruikt.

Atinoz is de partij achter ondermeer de volgende concepten:

www.kpg7.nl (online boekhouden voor ondernemers ZZPers en MKB)

www.NomNom.eu (social media concept: je babynamen lijstje online)

Link naar reactie
  • 0

[link naar eigen site verwijderd, bob de webbouwer is van harte welkom, "bob de (back)link bouwer" zien we liever niet meer terug of in forumregel termen, geen zelfpromotie] ;)

 

Ow was niet als linkbuilding bedoeld hoor, ik neem aan dat de links hier nofollow zijn dus dat zou niet zoveel zin hebben natuurlijk ;)

 

@ Peter, er zit inderdaad een verschil tussen een webdesigner en een webdeveloper, iemand die het allebei doet noem ik altijd een webbouwer. Bovendien haalt de doelgroep die ik wil bereiken met dit artikel die termen ook altijd door elkaar, en dan was er nog iets met synoniemen gebruiken voor de SEO ;)

 

@ Richard, dat is ongetwijfeld waar, maar de basis is natuurlijk altijd hetzelfde en de content is altijd gescheiden van de techniek en vormgeving waardoor een overstap vaak makkelijker is dan met een zelfgemaakt CMS.

 

Met de beveiliging van Wordpress is op zich niets mis maar aangezien 20% van alle websites wereldwijd inmiddels op Wordpress draait is het natuurlijk een interessant doelwit voor hackers.

 

Eventuele lekken worden heel snel gepatcht, maar dan moet je het natuurlijk wel up to date houden en niet teveel vage plugins gebruiken zoals Hans al zei. Overigens worden beveiligingsupdates van Wordpress zelf tegenwoordig automatisch geïnstalleerd.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Met de beveiliging van Wordpress is op zich niets mis...

Dat is het probleem: dat neemt iedereen maar aan, maar dat kun je niet weten. Dat enorme lek van laatst heeft er ook jaren in gezeten, dus wie weet wat er nog meer aan verrassingen in zit.

 

En het is inderdaad een interessant doelwit - de broncode is door iedereen uit te pluizen, en als je een stevig gaatje vindt heb je gelijk toegang tot 75 miljoen websites/servers. Dat is extreem motiverend voor hackers.

 

Ik zou niet graag ergens wonen waar de inbrekers in drommen rond je huis staan met een schema van je beveiligingssysteem in de hand, maar voor een website schijnt dat prima acceptabel te zijn... ;)

Link naar reactie
  • 0

Hahaha leuke vergelijking ;D WordPress is natuurlijk ook niet perfect maar er zijn een hoop hele goede developers die dagelijks hun best doen om het zo goed en veilig mogelijk te houden. Zo dacht Schiphol ook de beveiliging prima op orde te hebben, totdat Alberto Stegeman het tegendeel bewees ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Met de beveiliging van Wordpress is op zich niets mis...

Dat is het probleem: dat neemt iedereen maar aan, maar dat kun je niet weten. Dat enorme lek van laatst heeft er ook jaren in gezeten, dus wie weet wat er nog meer aan verrassingen in zit.

 

En toch heeft geen enkele van mijn WP installs er ooit last van gehad, en ik heb er 'verschillende' ;)

 

Ik werk sinds 2006 met WordPress, en heb in al die tijd misschien 3 of 4 keer een hack gehad, meestal eigen schuld.

 

Zeker anno nu kan ook de average user vooruit, met goeie managed hosts (die updates en backups voor je draaien).

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Voor 65 euro per uur kan je eenvuidig een goede webdeveloper vinden in het buitenland. Wil je echter iemand hebben die echt naast je zit dan ben je doorgaans rond de 100 euro kwijt in NL afhankelijk van de taal waarin er geprogameerd dient te worden.

 

Ik heb laatst voor een project gebruikt gemaakt van: http://www.flatstack.com/

Heb goede ervaringen mee en kan het bedrijf aanraden.

Ze werken zelfs de eerste 20 uur gratis voor je om hun skills te laten zien... ik vind het een echte aanrader.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Dat is het probleem: dat neemt iedereen maar aan, maar dat kun je niet weten.

 

Afgelopen twee maanden waren er twaalf verschillende lekken in Wordpress plugins. Dwz, die gepubliceerd zijn. Je hoeft maar één van die plugins te hebben en je site is lek. Maar dan heb je het over Wordpress, een CMS dat veel wordt gebruikt en dat dus goed wordt getest op lekken. Nu heeft TS een CMS dat zelf gebouwd is door een ontwikkelaar, dat CMS wordt nauwelijks getest op lekken, maar is wel net zo lekgevoelig als Wordpress. Natuurlijk kun je ook met PHP een veilige web site bouwen, dat is geen rocket science, maar dan heb je wel een developer die duurder is dan de gemiddelde PHP programmeur.

Link naar reactie
  • 0

Nu heeft TS een CMS dat zelf gebouwd is door een ontwikkelaar, dat CMS wordt nauwelijks getest op lekken, maar is wel net zo lekgevoelig als Wordpress.

Maar aan de andere kant zal het nog geen fractie van de aandacht van hackers krijgen, wat de kans dat het gehackt wordt onder de streep denk ik kleiner maakt. Aangenomen dat het goed in elkaar zit, natuurlijk.

 

Natuurlijk kun je ook met PHP een veilige web site bouwen, dat is geen rocket science, maar dan heb je wel een developer die duurder is dan de gemiddelde PHP programmeur.

Fijn dat je om bent! En ja, kwaliteit kost geld... ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar aan de andere kant zal het nog geen fractie van de aandacht van hackers krijgen, wat de kans dat het gehackt wordt onder de streep denk ik kleiner maakt. Aangenomen dat het goed in elkaar zit, natuurlijk.

 

 

Dat is wel waar, maar je bent wel gevoelig voor spiders en bots die alle ipnummers checken voor bepaalde lekken in PHP. Die weten niet wat je draait, die checken alleen of een bepaald truukje op je server werkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.