Beste higherlevel leden,

Zal me eerst kort voorstellen. Mijn naam is Alexander en ben tijdens mijn studie in Delft sinds 2 jaar een eigen bedrijf opgestart (vof), Progresso Coffee, en daarnaast sinds kort mijn eigen eenmanszaak, AEH Concepts.

Op 20 juni voordat we op vakantie gingen voor beide netjes de BTW aangifte 2e kwartaal ingevuld en verstuurd alleen bij beide gevallen nog steeds niks ontvangen. Het is niet de eerste keer btw aangifte dus daar kan het niet aan liggen. Omdat er voor opstart en uitontwikkeling van de innovatieve producten die er in beide ontwikkeld worden hoge kosten zijn geweest is er een behoorlijk bedrag aan btw voor terugvordering. Welke we nodig ook hebben voor verdere uitontwikkeling om de productie en de daarvoor nodige financiering mogelijk te kunnen binnenhalen.

Mijn vraag is hoe lang duurt het over algemeen, vorige keren ging het sneller, dus waarom duurt het dit keer langer?

Alvast dank voor uw reacties en antwoorden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50071-btw-aangifte-q2-duurt-lang/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Op 20 juni voordat we op vakantie gingen voor beide netjes de BTW aangifte 2e kwartaal ingevuld

Welkom op HL.

Bedoel je echt de aangifte Q2? Stond die bij jou al klaar op 20 juni? Dat zou vreemd zijn want dan heb je aangifte BTW gedaan terwijl het kwartaal zelf nog niet eens afgelopen was!!

Hoe dan ook, doorgaans volgt de uitbetaling binnen een maand na afloop van het kwartaal. Dus zo langzaam zijn ze niet want juli is net op de helft. Bovendien kan het zijn dat de teruggave even on hold geplaatst wordt als deze qua grootte ongebruikelijk is voor jouw onderneming. Dan kun je eerdaags een brief verwachten met het verzoek om de betreffende facturen waar al die voorbelasting in zit op te sturen naar ze.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar