• 0

Borg van een huurder en vermogensrendementsheffing in box3?

Wanneer een huurder er voor kiest om geen bankgarantie bij aanvang van de huur te verstrekken maar de borg overmaakt op rekening van de verhuurder dient laatstgenoemde deze borg dan op te geven in box3 (d.w.z. niet in mindering brengen op zijn spaartegoed) of mag deze afgetrokken worden? Ik heb aardig gegoogled maar kan hierover niets terugvinden (ook niet op de site van de belastingdienst). Wie helpt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat maakt toch geen verschil?

 

- Of je geld op een rekening hebt, met daar tegenover een verplichting om dit terug te betalen mits "alles goed gaat".

- Of dat er geen geld gestort is, maar iemand anders (de bank) belooft om te betalen als het "niet goed gaat".

 

Dat komt op hetzelfde neer, lijkt mij.

 

Maar wat heeft verhuren in box 3 met ondernemen te maken...

Link naar reactie
  • 0

@ Peter_CVinfo: Dank voor je reactie. Ik besef dat dit niet helemaal een ondernemers gerelateerde vraag betreft. Ik heb deze voor deze ene keer toch maar gesteld omdat ik recent op dit forum nog een vraag zag over een box3 pand. Het gaat in mijn geval om de verhuur van een bedrijfspand, misschien maakt dat nog iets goed :-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.